Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 15:58 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor overopheder mit grafikkort?

Jeg har lige købt ny computer.
specs : P4 boxed
        Asus P4P800 Deluxe MB
        Point Of View GF FX 5900XT
        2*160 Seagate Sata HDD
        ThermalTake Damier med 5 kabinet blæsere

Mit problem er at min computer bliver ved med at afbryde strømmen så man bliver nød til at tage strømstikket fra og sætte det til igen. Efter et stykke tid fandt jeg ud af at mit grafikkort blev extremt varmt og derfor tror jeg at det er det som er problemet. Men hvorfor bliver det for varmt.... det er ikke normalt især ikke med 5 kabinet blæsere som kører på fuld kraft.
Jeg har en kammerat som har det samme kort, dog i en AMD Athlon XP med 1400 MHz og hans bliver knap nok lunt i spil. Er mit grafikkort defekt??
btw jeg OC'er ikke. :)
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 16:00 #1
Prøv at skifte driver på kortet, dette kan tiltider hjælpe
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 16:01 #2
Jeg bruger den nyeste Detonator driver. Skal jeg skifte til en ældre version ??
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 16:03 #3
Prøv lige det ja og vend tilbage
Avatar billede don-c Nybegynder
08. marts 2004 - 16:03 #4
Har du stadig Garanti???
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 16:04 #5
Ja den er ikke mere end 1 uge gammel.
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 16:04 #6
Avatar billede don-c Nybegynder
08. marts 2004 - 16:08 #7
hvis du ikke kan fikse det, så gå ind og få et nyt eller dine penge tilbage, det ville jeg gøre..

eller ring til dem der har soldt det til dig og hør dem ad...
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 16:08 #8
Lad os nu lige se om ikke vi kan løse det
Avatar billede don-c Nybegynder
08. marts 2004 - 16:09 #9
Det er godt, se altid lyst på det så skal det nok gå ;)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 18:25 #10
Andre drivere hjalp ikke. :/
nogen der ved om der er sensorer i dette grafikkort?? og evt et program til at se temperaturen på det??
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 18:31 #11
hm har selv kortet, men må indrømme jeg ikke selv ved det :)

Åben driveren.
egenskaber->indstillinger->avanceret> er det ikke der et sted. Mit er ikke installeret så kan ikke lige tjekke for dig :)

Er du sikker på grafikkortet har skylden

Du kan ikke få et direkte program til at måle dette, men nogle kort har denne feature som du er inde på :)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 18:44 #12
Nej jeg er ikke sikker. Men det er det eneste som jeg kan finde der er underligt ved det hele... jeg har kørt mange tests på ram, bundkort, processor osv. og strømforsy´ningen har jeg fået testet i en tilsvarende computer.
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 18:56 #13
Har du alle updates til win?
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 19:18 #14
ja... alle vigtige. Men det kan jo selfølgelig være at man skulle opdatere resten hvis der er en vigtig fix til de nyere FX kort.
Avatar billede ird Praktikant
08. marts 2004 - 19:25 #15
Nok en mega god ide :)

Som regel er der updates med til grafikkortet
Avatar billede ird Praktikant
09. marts 2004 - 09:36 #16
gik det?
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. marts 2004 - 22:03 #17
sorry jeg ikke har svaret tilbage... skilte min comp ad igår, men ingen ting hjælper... fandt et godt forum med nogle som havde samme problem, og mange ser ud til at køre asus bundkort og der er flere løsningsmuligheder. Jeg har fundet ud af at det ikke er unormalt med varmen ved mit grafikkort og derfor tror jeg at jeg kan udelukke det... Jeg er begyndt at tro at min PSU er defekt så måske skulle man bestille en ny.

Link til forum om samme problem: http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/11776/?o=0
Avatar billede phantom_x Nybegynder
09. marts 2004 - 22:04 #18
men tak for hjælpen ird og don-c :)
Avatar billede don-c Nybegynder
09. marts 2004 - 22:08 #19
det var sp let;) oge jeg håber du for det fixet :)
Avatar billede ird Praktikant
10. marts 2004 - 09:40 #20
Hvorfor tager du point selv????
Avatar billede phantom_x Nybegynder
16. marts 2004 - 02:13 #21
ahm... nu senere her har jeg fundet ud af at det var min PSU som det var galt med. da der var ingen af jer som kom med det rigtige svar er der vel ingen af jer som skal have point? eller er det bare mig som har misforstået hele konseptet med eksperten.dk ??