Avatar billede met Nybegynder
08. marts 2004 - 14:15 Der er 8 kommentarer

Hvordan ser jeg de andres aftaler

Jeg har netop sat en Exchange server op og kan godt via tidsplaner se hvornår de andre brugere er optaget, men hvordan ser jeg hvad de reelt skal?

Jeg mangler lidt en guide med hvordan jeg anvender det fælles kalendersystem. Hvem vil hjælpe mig?
Avatar billede Syska Mester
08. marts 2004 - 14:21 #1
det de reelt skal er vel hvad der står i deres kalender?? eller er det bare mig?
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. marts 2004 - 14:22 #2
Det er nok et spørgsmål om rettigheder. I exchange 5.5. er det således.

I exchange administretor værktøjet skal sættes rettigheder to steder. på fanebladet Permissione og på fanebladet delevery options. og så skal du sætte rettigheder på den enkelte brugers outlook under indstillinger - fanebladet stedfortrædere
Avatar billede met Nybegynder
08. marts 2004 - 14:34 #3
okay, nogen ide om hvad der hedder inde i Exchance 2003?
Avatar billede met Nybegynder
08. marts 2004 - 14:43 #4
Problemet er at jeg har en enkelt computer i netværket hvor jeg godt kan give stedfortræderne tilladelser, så der må der være noget bestemt slået til i Outlook, som der ikke er på de øvrige computeres Outlook.
Avatar billede misterbee Nybegynder
09. marts 2004 - 20:11 #5
I Exchange 2002 kan det på et mindre netværk gøres på den måde, at hver enkelt bruger højreklikker på sin kalender, vælger Egenskaber, og under stedfortrædere vælger hvad de andre brugere skal have af rettigheder (læs, slet etc.). Du kan markere flere brugere og ændre deres rettigheder samtidigt, så det tager ikke lang tid, hvis du fysisk er i nærheden af computerne.
Avatar billede misterbee Nybegynder
09. marts 2004 - 20:11 #6
Jeg mente seføli Exch 2000!
Avatar billede Syska Mester
09. marts 2004 - 20:27 #7
Met -> Sikker på det ikke er administrator brugeren eller en der har samme rettigheder siden du kan det???
Avatar billede maagen Nybegynder
05. april 2004 - 08:30 #8
Har du fået løst problemet?

Ellers må du lige skrive hvilken version af outlook du bruger...