Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 04:38 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Computer slukker sontant, uden dump.

Jeg har lige købt nye computer
specs: P4 boxed
      Asus P4P800 Deluxe MB
      1024 Mb. Kingston Ram
      550 W. Q-tec PSU
      2*160 Gb. Seagate Sata HDD
      Thermaltake Damier kabinet med 5 blæsere

Mit problem er at computeren slukke uden advarsel og uden nogen form for dump af hukommelsen, som om strømmen bare forsvinder.
For at tænde den igen skal man hive strømstikket ud og indsætte det igen. Det kan ikke være overophedning for temperaturen på HDD, Grafikkort og processor overstiger ikke 45.. Min PSU har jeg testet i en anden P4 uden problemer og jeg har chekket for MS-Blaster og andre viruser. Ville være taknemlig hvis nogen kunne komme med et svar :)

150 for et accepteret svar :)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 04:40 #1
Glemte at sige at den både har gjort det på Windows skrivebordet og i spil.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 04:57 #2
Det lyder som et ram problem, du er sikker på det hele i bios er sat rigtigt op.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 05:02 #3
tror ikke det er rammene.... så plejer den at komme med en blue screen før den går ned + at den lukker ikke bare ned... den genstarter...
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 05:04 #4
altså når det er rammene genstarter den... her lukker den helt ned ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 05:23 #5
OK, det lyder godt nok mærkligt at den lukker helt ned, men det må være noget hardware det er galt med, er det en du selv har samlet ?.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 05:33 #6
Prøv at køre nogle test programmer på den, både ram grafik, og cpu og se hvornår den går ned, så du kan finde ud af hvad der får den til at gå død.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2004 - 05:37 #7
Det er ikke sådan at den er sat for lavt i bios, til at lukke ned ang temperaturen
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 14:00 #8
I følge diverse programmer er min cpu 25-35 grader varm alt efter hvad jeg kører, case temp. er omkring 30-34 grader... nu er jeg ikke sikker på at mit grafikkort har indbygger sensor men jeg har opdaget at den bliver en del varmere i min end den gør i en amd Athlon XP med 1400 MHz... dog stadig ikke varm nok til at det skulle være noget problem. Har kørt en ram test som viste at alt var ok.
Min BIOS er ikke sat til at lukke ned ved for høje temperaturer så det skulle ikke være noget problem.
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 14:45 #9
den gjorde det lige igen... det virker til at den gør det mest i spil. Men denne gang var det anderledes. Normalt efter man har sat strømstikket i computeren igen skal man tænde computeren igen, men denne gang tændte den selv.. grunden til dette er  at jeg ændrede noget i bios som hedder AC Power Loss til "last state".
er der nogen som kan forklare hvad AC Powerloss er for jeg kan ikke finde det på google :)
Avatar billede phantom_x Nybegynder
08. marts 2004 - 15:50 #10
Hmm... jeg har fundet problemet tror jeg... Min sensor (følger med kabinettet) virkede ikke ordentligt så mit grafikkort er faktisk extremt varmt når jeg kører spil. Jeg lukker dette spørgsmål og opretter et nyt om grafikkortet. Tak for hjælpen Kimz :)
Avatar billede chaoz Nybegynder
08. marts 2004 - 16:41 #11
det er 100% din psu. jeg havde samme problem med min q-tec psu. den smadrede sågar en harddisk ved at give den for meget strøm så ud med den og i med en ny hå er problemet løst. :)