Avatar billede skord Nybegynder
07. marts 2004 - 23:20 Der er 6 kommentarer

CD-RW skiver: hvordan læser jeg dem på en ny pc?

Jeg har skiftet pc og er gået fra Win 98 til Win XP. Samtidigt er der skiftet brænder fra CD RW til DVD RW, og der er nyt brænderprogram (fra et brænderprogram der hørte til min gamle HP-brænder til et nye Sonic RecordNow program).

Jeg kan ikke læse mine CD RW skiver fra den gamle computer. Kan jeg komme til det igen?
Avatar billede halifax Nybegynder
08. marts 2004 - 00:22 #1
Du skal have dit gamle, oprindelige brænderprogram installeret, og gøre det derfra, for at klare den lille operation.
Avatar billede egidiussen Nybegynder
08. marts 2004 - 00:23 #2
Hejsa
Du burde kunne laese dem med dit nye drev - men nogle gange virker cdrw ikke i alle drev. Du kan evt. proeve et andet drev eller faa en ven til at proeve.

Skipper
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2004 - 11:15 #3
hvis du har plads nok på din harddisk, så installer din gamle brænder, kopier dine cdrw over på harddisken, husk at oprette en mappe for hver cd.
Når du er færdig med kopieringen afmonterer du den gamle brænder og kopier filerne over på den nye brænder, så skulle fungere.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2004 - 11:16 #4
så skulle det fungere.
Avatar billede skord Nybegynder
08. marts 2004 - 22:07 #5
Jeg kan godt se ideen i at installere den gamle brændersoftware og naturligvis den gamle brænder, men havde måske håbet at der var en nemmere mulighed. Jeg troede måske CD RW var ensartet for alle pc typer.
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. marts 2004 - 23:01 #6
nej, der kan være forskel brændingen, du har sikkert brugt et fabrikat brænderprogram og et andet under den nye brænder.

jeg har selv været ude for fejlen.