Avatar billede efunder Nybegynder
26. september 1999 - 18:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Min brænder siger: FEJL: Ikke nok hukommelse

HEJ!

Jeg skulle lige til at brænde noget ned på en cd også siger NERO at der ikke af en eller anden grund ikke er nok hukommelse...jeg har 64 mb ram....Og jeg har aldrig oplevet det før.
Jeg har prøvet at geninstallere Win98 men det virkede ikke!!!!! :-(

Hvad skal jeg gøre!

Med venlig hilsen
Erik Funder
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. september 1999 - 18:56 #1
Er du evt. ved at løbe tør for plads på dit c-drev?
Avatar billede efunder Nybegynder
26. september 1999 - 19:30 #2
Næææ jeg har 2 GB fri!
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. september 1999 - 20:03 #3
Jeg har bare haft problemer med at min brænder ikke ville brænde fordi der ikke var ret meget plads på disken. Prøv at tømme dit temp-bibliotek, og be en bøn....
Avatar billede efunder Nybegynder
26. september 1999 - 20:06 #4
Hvilket temp bib er det lige du mener det i windows/temp eller?
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. september 1999 - 20:12 #5
c:\windows\temp og c:\temp hvis det findes. Som regel bruger brænderen et af de biblioteker til at lagre data inden de brændes over.
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
26. september 1999 - 20:18 #6
Det skyldes sikkert at dit brænderprogram, laver et "image" inden den går igang med at brænde. Dvs. at den først lagrer op til 700-800 MB på din harddisk inden brændingsprocessen starter.
Avatar billede efunder Nybegynder
26. september 1999 - 20:30 #7
HVad kan jeg så gøre for at få det væk...skal jeg frigøre mere plads eller hvad???

Øhhmm hvis det kan være til nogen hjælp så er det ligesom om at den ikke begynder at brænde før der står 3% også kommer den med FEJL: ikke nok hukommelse!!!

PLeace help me :-)

MVh
Erik FUnder
Avatar billede efunder Nybegynder
26. september 1999 - 20:31 #8
Det med at slette indholdet i temp virkede ikke! :-(
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. september 1999 - 20:47 #9
Jeg må spørge: Har du kigget i hjælpen?
Avatar billede bubby Nybegynder
26. september 1999 - 21:57 #10
NERO ER ET LORTEPROGRAM!!!!!!!!
Avatar billede villadsen Nybegynder
26. september 1999 - 22:05 #11
Folk siger ellers at det er bedre end Adaptec, som jeg er utilfreds med...
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
26. september 1999 - 22:16 #12
Prøv med WinOnCD. Det virker fint for mig. Her kan du vælge om der skal oprettes et "image" eller ej.
Avatar billede chruker Nybegynder
27. september 1999 - 02:26 #13
Prøv at køre en scandisk og evt. defragmentere lidt. Jeg også på at det er fordi den vil lave et image.
Avatar billede tomaten Nybegynder
27. september 1999 - 07:53 #14
Prøv at søge efter "*.tmp" på din harddisk og slette alle de filer der bliver vist. Det er uskadeligt at slette dem, men de kan godt tage noget hukommelse !!!
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
27. september 1999 - 08:03 #15
Prøv nu lige at hør her. Det kan godt være at du har 2 GB fri plads på din harddisk. Men hvis du kun har afsat f.eks. 400 mb til virtuel hukommelse, så vil din PC melde om manglende hukommelse, i det øjeblik hvor det brændte "image" overstiger denne grænse.
Avatar billede wichpower Nybegynder
27. september 1999 - 08:59 #16
Hvis du går ind i indstillinger i NERO kan du vælge om den skal brænd direkte eller skrive til et TEMP biblotek først, hvis du vælger at den skal skrive direkte til cd-rommen skulle du være ovre dine problemer!!
Avatar billede efunder Nybegynder
27. september 1999 - 13:26 #17
Jeg har fundet ud af det! :-)

Jeg skulle bare af en eller anden mærkelig grund geninstallere Nero også virkede det finT!!!!!
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
23. oktober 1999 - 05:04 #18
Eventuelt kan det være  din cache på brænderen som ikke længere har en stabil data strøm hvis du har mulighed for det kan du skifte din  brænder til at side på en MASTER IDE controller istedet det hjalp mig!
Avatar billede bitnissen Nybegynder
19. december 1999 - 03:39 #19
grrrr tænk at bruge så meget tid fra folk uden at ha' prøvet at geninstallere progget først ;)

well... pyt - vi er her jo for at hjælpe hinanden ;)

Avatar billede ero Nybegynder
03. januar 2000 - 03:04 #20
Lav din Swap fil om til 1gb så skulle det virker:

Guide til at lav Swap filen om:
1) tryk på Windows tasten og Pause/Break knappen.
2) Ydeevne
3) Visuel hukommelse
4) marker "Jeg vil selv definere....."
5) sæt minimun til 999
6) sæt maximun til 1000
så skulle det virker ellers må skrive tilbage.
Avatar billede hamsterrabis Nybegynder
22. maj 2000 - 13:38 #21
ret i WIN.ini (tror jeg nok) eller så er det win.sys der kan du manuelt definere din cache til din brænder sæt:
Vmin = 5000 (ca 5 mb)
Vmax = 150000 (ca 150 mb)
din maskine cacher nu 150 mb før den begynder at brænde, dette kan muligvis løse dit problem.