Avatar billede disney26 Nybegynder
07. marts 2004 - 16:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

gemme logo i tilpas god kvalitet

Jeg arbejder med at lave et logo til en hjemmeside. Har lavet det færdigt og er i gang med at finde et passende format, som alle kan bruge. Logoet skal ikke kun bruges til min hjemmeside, men også til andres hjemmesider.

Der er nogle krav til det logo:

1. Baggrunden skal være gennemsigtig
2. det skal gemmes i en god kvalitet
3. og det skal ikke fylde for meget af hjemmesiden

I den forbindelse er jeg stødt på  nogle problemmer. Når man gemmer det i et format der siger 200  x 150 pixels bliver det simpelthen for grimt i GIF-format, og hvis jeg gemmer det i JPG-format, så kan jeg ikke gøre baggrunden gennemsigtig...

Nogle forslag til hvordan jeg kan gøre baggrunden gennemsigtig, men stadig beholde kvaliteten?

Jeg skal lige sig at der ikke er sindsygt mange effekter på logoet..det er mest tekst, og en cirkle hvor der er ganske få blandingseffekter på...
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:19 #1
du kan gøre som du selv har skrevet. Skal det være med transparent baggrund, SKAL det være en .gif eller .png - du kan evt. sætte antal farver til 256
ellers er der kun et højtopløsligt .jpeg (men der kan du ikke få transparent baggrund)
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:19 #2
- svar -
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2004 - 16:20 #3
har du prøvet at gemme i PNG  ??
Avatar billede hcma Novice
07. marts 2004 - 16:21 #4
øv - for langsom  superior nævnte jo *png
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:21 #5
c",)
Avatar billede disney26 Nybegynder
07. marts 2004 - 16:30 #6
PNG gør den ikke gennemsigtig
Avatar billede disney26 Nybegynder
07. marts 2004 - 16:31 #7
et tillægsspørgsmål..kan jeg sætte et hyperlink i logoet i Photoshop?
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:33 #8
det kan du ike i Photoshop, det er html-kode
Avatar billede disney26 Nybegynder
07. marts 2004 - 16:34 #9
sp..lukket! tak for hjælpen
Avatar billede Jman Praktikant
07. marts 2004 - 16:35 #10
du skal huske at hakke transparency af, hvis du forsøger dig med png-formatet (husk png som oftest fylder meget mere end gif)