Avatar billede thor64 Nybegynder
01. februar 2001 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Om bytning af en vare fra Merlin...

Det kan egentlig være lige meget hvad det er for en vare, men det er en Playstation 2...
Nå men sagen er den, at jeg for to-tre uger siden var inde med en defekt controller, de sagde ikke noget om hvor lang tid der ville gå, tilbød ikke en til lån (evt fra en demo-maskine), og \"kunne\"/ville ikke give rabat på en ny.
Der medfølger kun én controller, så jeg har ikke kunne bruge PS2\'en i mellemtiden. Og så er det jeg gerne ville vide, om man kan pakke hele maskine sammen og gå ind i Merlin og sige, at man gerne vil have pengene tilbage??. Godtnok er det jo Sony der er langsomme om at få repareret/byttet controlleren, men servicen er da for ringe i Merlin....men kan man godt kræve at få den byttet (3.999 kr - købt sidste år i starten af december)? For hvis jeg kan bytte den, så kan jeg jo bare købe denet andet sted, hvor jeg også skal købe et nyt fjernsyn, og få noget mængderabat....
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 23:09 #1
Såvidt jeg lige ved har de ikke pligt til at bytte varen.

Men kig her.  http://www.forbrugerstyrelsen.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_pal.htm
Avatar billede bojohansen Nybegynder
01. februar 2001 - 23:12 #2
Hmmmmmmm jeg ved at hvis den har været i stykker 3 gange, så kan du kræve pengene tilbage. Måske skulle du lige en smut omkring forbrugerstyrelsen. http://www.fs.dk/
Avatar billede bo.morville Nybegynder
01. februar 2001 - 23:15 #3
Desværre er Merlin nok i deres gode ret til ikke at give dig pengene retur. Der er måske nok tale om en væsentlig mangel der normalt vil give dig ret til at hæve købet (jurasprog - betyder at du kan få pengene igen). De har imidlertid ret til at forsøge at udbedre manglen (hvilket de gør ved at sende den til sony) jf. Kbl. § 79. Denne udbedring skal dog ske inden rimelig tid, så forsøg at gå derned og sig til dem at nu må der ske noget, ellers vi du hæve købet (hvis du kan så få dem til at kvittere for at du har været der - eller få i hvert fald navnet på den du taler med). Hvis der så ikke sker noget indenfor en uges tid, så pak din PS2 sammen og tag den med ned til dem.
Du kan også tage chancen og tage den med ned til dem med det samme, men du skal nok ikke regne med at de tager den retur (som de er i deres \"gode\" ret til).