Avatar billede dannyfb Nybegynder
07. marts 2004 - 14:39 Der er 6 kommentarer

RedHat Fedora / blackbox

Har lige installeret RedHat Fedora Core 1 og står nu logget ind som root. Jeg vil til at installere Blackbox. Hvordan griber jeg det an ?
Avatar billede odysseus Nybegynder
07. marts 2004 - 20:02 #1
Avatar billede odysseus Nybegynder
07. marts 2004 - 20:03 #2
du kan også hente apt fra frehrpms.net og installere. dernæst kan du skrive
apt-get install blackbox
og du kan evt hente den grafiske brugerflade til apt:
apt-get install synaptic
Avatar billede dannyfb Nybegynder
10. marts 2004 - 17:32 #3
det er rimelig nederen det her :o)

"apt-get install blackbox"
Reading Package Lists... Done
Building Dependency Tree... Done
Blackbox is already the newest version.
0 upgraded, 0 newly installad, 0 removed and 0 not upgraded.

Det er vil underlidt hvor det lort så bliver af. Fatter ikke hvor det ligger henne nu. Det var meningen at det skulle fungere som mit GUI nu, men der sker ikke så meget. Har kigget lidt her og der efter filerne og kan finde lidt i /usr/XXXXX

Men bestemmer man så ikke et sted hvad for en grafisk brugerflade man vil starte op. Lige nu når jeg skriver "startx" får jeg den der standard "twm" tror jeg det hedder.
Avatar billede odysseus Nybegynder
12. marts 2004 - 22:45 #4
svar...
Avatar billede zynix Nybegynder
25. maj 2004 - 11:12 #5
du skal lave en fil der hedder .xsession i din hjemme mappe, hvor der står blackbox...
det skulle gerne starte det op når du skriver startx...
du kan evt gøre såen her: touch .xsession && echo blackbox > .xsession

du kan osse læse lidt mere om det her...
http://www.zevils.com/cgi-bin/man/man2html?blackbox+1

jeg mener der er noget med at man kan komme en hel masse extra ting på den linje i xsession, men jeg bruger ikke selv blackbox, men jeg mener at ha læst noget om det inde på www.debianguiden.dk
Avatar billede zynix Nybegynder
25. maj 2004 - 12:04 #6