Avatar billede mailliw Nybegynder
07. marts 2004 - 11:08 Der er 8 kommentarer

Tjek om pc er en hælervarer

Har planer om at købe en bærbar pc igennem den blå avis. Helst en IBM. Hvordan sikrer man sig mod at det ikke er en hælervarer og at den lever op til de specifikationer sælger siger..
Kan man gå ind på nogen hjemmeside og tjekke modelen ud fra dens modelnummer ?

Og hvad med hensyn til hæleri. Man kan vel aldrig vide sig sikker på at den ikke er varm, hvis sælger ikke har en kvittering. Desuden kan kvitteringen jo også være fabrikeret ???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2004 - 11:20 #1
Køb kun med vedlagt kvittering. Er du i tvivl om ægtheden, så ring til
forretningen, der har udstedt kvitteringen.
Avatar billede perj Nybegynder
07. marts 2004 - 12:08 #2
Hvorfor findes politiets kosterliste ikke på nettet?
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 12:29 #3
Mht. modellen, så bare gå ind på www.ibm.com og skriv modelnummeret i search feltet.

Deres bærbare kører tit efter nummer systemet ex. 2662-P2G, det er nummeret på min bærbare IBM X21
Avatar billede mailliw Nybegynder
07. marts 2004 - 17:07 #4
>>yomellamo
Giv mig lige et hint om hvor det er jeg skal indsætte modelnummeret.??
Avatar billede mailliw Nybegynder
07. marts 2004 - 17:26 #5
>>yomellamo?

Hvor kan jeg f.eks læse noget ( gerne på dansk ellers engelsk) om indholdet i en ældre bærbar. Har kig på en med type 2647
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 17:45 #6
Du går ind på www.ibm.dk og skriver modelnummeret i søge feltet oppe i højre hjørne af skærmen. Så kommer alle de oplysninger ibm har om den model frem, og det er som regel mange!
Avatar billede mailliw Nybegynder
09. marts 2004 - 17:27 #7
>>yomellamo

Ja det er alt for mange. Har prøvet at specificere det lidt. Er egentlig kun interesseret i at få at vise tekniske data på komponenter i den bærbare???
Avatar billede yomellamo Nybegynder
09. marts 2004 - 20:09 #8
Skriv dit modelnummer og serienummer, så kan jeg finde linket til dig..