Avatar billede -zonic- Nybegynder
07. marts 2004 - 10:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Valget mellem IPAQ 5554 og IPAQ 4150

Hej alle!

Jeg står og har muligheden for at købe en af ovenstående modeller, men er meget i tvivl. De koster det samme (de er begge en smule brugt) og jeg har meget svært ved at gennemskue specifikationerne og om der er en reel forskel. Det eneste jeg kan se er, at 5554 har en lille smule større skærm, men det betyder nu ikke det store for mig.

Derudover har 4150 IRDa i modsætning til 5554, men jeg ved ikke, om denne port kan bruges til fx internet sammen med en mobiltelefon - ved nogen dette?

Derudover vil jeg meget gerne høre en generel kommentar til, hvilken model man bør vælge !!??
Avatar billede no_stress Nybegynder
07. marts 2004 - 13:04 #1
Jeg ville vælge 4150 da den er mindre end 5554 og begge modeller har ca. samme specifikationer. men hvis du skal bruge ekstern udstyr er 5554 bedre da designet har været brugt i flere år.
Avatar billede gobeyond Nybegynder
07. marts 2004 - 18:56 #2
I bund og grund er de store forskelle på de to modeller:

- 128 MB indbygget memory i 5550 - 64 i 4150
- Biometri ved 5550 (der er delte meninger om fingertrykaflæserens anvendelighed).
- Måske en bedre skærm ved 5550 - der er nogle der mener at skærmen på 4150 har et grønligt skær.

Begge modeller har Wifi og Bluetooth.

Hvis de koster det samme ville jeg vælge 5550 modellen.
Avatar billede no_stress Nybegynder
07. marts 2004 - 19:29 #3
5554 er lidt stor og klodset i forhold til 4150
Avatar billede pocketfreak.dk Nybegynder
07. marts 2004 - 21:02 #4
Begge dele har irda. Skal du bare have en basel PDA så er en 4150 perfekt, vil du have en som kan udvides med jackets til PCMCIA eller CF-kort så er det en Ipaq 5550.
Avatar billede -zonic- Nybegynder
26. marts 2004 - 00:14 #5
hmm... de eneste svar jeg kunne bruge var oprettet som kommentarer... skriv lige igen, hvis I vil have point, så opretter jeg et nyt spm med point..