Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 02:16 Der er 5 kommentarer

Boot fra CD på laptop?

Hejsa.

Jeg har en bærbar IBM X21:

http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/20010411/ibm1.jpg

http://www-306.ibm.com/pc/support/site.wss/quickPath.do?quickPathEntry=2662-P2G

Der sidder en 10 gb hd i, hvor windows 2000 er forinstalleret, og den ligger til genopretning på en lille "skjult" del af disken; som med alle thinkpads.

Men jeg vil gerne ligge windows xp ind, men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det, når den bærbare ikke har cd eller diskette drev?? Jeg har et eksternt brænder drev, men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre at få den til at boote fra det??

Nogen der ved hvordan man får installeret noget på en ny harddisk, når den bærbare ikke har nogle faste drev indbygget??

På forhånd tak
Avatar billede inglenook Praktikant
07. marts 2004 - 03:10 #1
jeg ville goere foelgende....:
(egentlig ville jeg ikke foretage nogle aendringer, Win2k er langt mere stabil end XP, but here you go:)
Opret en partition der er lige stor nok til at indeholde WinXP CD'en, kopier alt indhold til denne partition. Start installationen fra Win2K og hold fingrene krydset....
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 03:22 #2
Ja, jeg synes sådan set også W2K er fint nok, men jeg har det ikke på cd, det er forudinstalleret på min harddisk, så hvis jeg skifter til en større, tom hd og gerne vil have den samme W2K ind igen (det er jo den jeg har key til), ved jeg ikke hvordan det kan gøres??
Avatar billede inglenook Praktikant
07. marts 2004 - 03:26 #3
hmm, har du ikke en manual til dit system....?
Avatar billede yomellamo Nybegynder
07. marts 2004 - 03:43 #4
Jo, men der står ikke noget om det?

De mener nok ikke man skal sætte større hd i systemet?

Ellers vil IBM nok gerne have mig til at købe en dockingstation til den, men det er for dyrt!
Avatar billede inglenook Praktikant
07. marts 2004 - 03:51 #5
.....?  Docking station eller ej, det vil ikke goere meget forskel. Jeg vil foreslaa du finder et program der vil lade dig oprette partitions paa din HD. Laan en CD med Win2K af en 'ven' (du har jo din egen noegle til den) og installer fra HD. u kan jo altid senere slette den (de) overfloedige partition(er) saa du faar hele disken tibage....