Avatar billede kloge-aage Nybegynder
06. marts 2004 - 21:56 Der er 3 kommentarer

Internet via BlueTooth og GPRS

Min bærbare skal kunne tilgå Internettet hvor som helst. Jeg har i forvejen en mobilos med GPRS og BlueTooth som jeg bruger til min PDA. Vil jeg så ikke bare kunne nøjes med en BlueTooth USB-dims til min bærbare, for at komme på Internettet ?.
Har du nogen erfaring med denne sammensætning ?. Skal BlueTooth USB-dimsen ikke have en speciel service integreret, for at kunne udføre denne opkobling til Internettet ?.
Avatar billede htm Nybegynder
07. marts 2004 - 15:27 #1
Det skal bare være en standard USB bluetooth adapter. De kan allesammen det du forespørger.

Og ja du skaber en forbindelse mellem bærbar og telefon, så har du så et GPRS-modem tilgængelig på bærbaren fra telefonen.
Så skal du bare lave en alm. opkaldsforbindelse, som var det et alm. 56k modem.

Det kræver self, også at du har et dialup internet abbonoment. Der findes et utal af gratisabbonomenter, hvor du betaler for hvad du bruger.
Avatar billede kloge-aage Nybegynder
09. marts 2004 - 15:29 #2
Hvor kan jeg læse mere om dette, da jeg ikke kan få det til at virke ?. Er det ikke et "dial-up network" jeg skal vælge i wizzarden ?. Når jeg har lavet en pairing, så ser det ud som om, at der er lavet en forbindelse, men alligevel popper den op med en requester, som spørger til brugernavn og kode ??. Dimsen er en Belkin og vejledningen er ikke til noget.
Avatar billede htm Nybegynder
09. marts 2004 - 15:38 #3
Brugernavn og password til din internetudbyder eller?

Du kan finde en guide på din teleudbyders hjemmeside, der kan du finde din telefon og vælge gprs. Så kan du sikkert finde en guide til PC.