Avatar billede jra Nybegynder
01. februar 2001 - 20:07 Der er 39 kommentarer og
1 løsning

Er der nogle der er på Gvdnet her på eksperten

hej
er der måske nogle der er nogle der er så \"uheldig\" som mig at have droppet Stofa til fordel for Gvdnet
Jeg vil gerne høre om andres erfaring med Gvdnet.
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:35 #1
STOFA RULES!!!
Hvad var du utilfreds med??? :-)
Avatar billede megl Nybegynder
01. februar 2001 - 21:00 #2
Jeg har ikke selv prøvet stofanet, men er på GVDnet nu, og jeg kan ikke sige at jeg har problemer med det. Jeg har oplevet downloadhastigheder på ca. 200kb/s og det lader til at løsningen med flere PC\'er der kan dele forbindelsen via Cisco routeren er savnet hos Stofanet.
Avatar billede jra Nybegynder
01. februar 2001 - 21:07 #3
>>hotpop
Jeg var ikke utilfreds med Stofa,men den antnneforening jeg er medlem af har opsagt deres aftale med Stofa pr 1-3-01 så jeg var tvunget til at skifte til lokalnet som kører på en router og det kører ikke ikke særlig stabilt og meget langsomt.
Spørgesmålet er nok forkert formuleret,jeg har ikke droppet Stofa men er gået på Gvdnet før tiden det er det jeg har fortrudt.
Avatar billede jra Nybegynder
01. februar 2001 - 21:12 #4
>>megl
jeg har prøvet at dowloade idag og da jeg endelig kom på kørte den kun 87kb/s og det er f..... ikke særlig hurtig,og det er ikke første gang at nettet er så langsom,jeg har max. kørt 105kb/s!!
der er jo lovet 512kb/s
Avatar billede megl Nybegynder
01. februar 2001 - 22:02 #5
>>>jra
Efter at have siddet lidt længere ved min maskine idag, kan jeg følge dig i at det er langsomt. Det er dog første gang siden det blev installeret for 2½ uge siden, at det går SÅ langsomt. Vi har fået lovning på en 1Mbit forbindelse up & downstream og det virkede også da jeg hentede 200 KILOBYTE (Ikke kilobit) i sekundet, endda meget godt, men idag er det ikke godt. Desværre ligger bolden nok hos Sonofon og ikke GVD. Mon ikke det bliver bedre. Hvor længe har du været på GVD?
Avatar billede jra Nybegynder
01. februar 2001 - 22:20 #6
>>Jeg har været på Gvd siden søndag og på stofa siden november.Du skriver at der er blevet lovet 1Mbit forbindelse det siger Gvd at det har de ikke lovet.
Det er da dejligt at høre at det ikke kun er mig der har problemer idag men jeg syntes nu ikke at det kører så godt som Stofanet.
Her er hvad jeg kører lige nu:Your line speed:

79.8 Kbps

9.8 K bytes/sec

Avatar billede jra Nybegynder
01. februar 2001 - 22:24 #7
>>megl
her kan du se hvor meget det svinger:
31.2 Kbps
3.8 K bytes/sec
Det er ikke hurtiger end et gammel modem ;))

Avatar billede megl Nybegynder
01. februar 2001 - 22:56 #8
>>>jra
Hvis du kigger på dette link siger de 1Mbit

http://www.gvdnet.dk/internet/faq.html

Det ER kun idag der har været problemer. Måske fordi vi nu er 2 brugere :-) Hvad bruger du til at måle hastigheden??
Avatar billede niels-r Nybegynder
01. februar 2001 - 23:25 #9
Kære venner vær ikke så ked af det går lidt langsomt på GVDNET for øjeblikket, der arbejdes på sagen.
Hvis i er i besiddelse af en pingplotter (programmet kan findes ved at søge på google.com)
så vil i finde ud af at det ikke er GVD der har det største problem, men netop omdirigeringen over sonofon - stofanet, via deres server i københavn, vi har derfor 13 knudepunkter før vi når ud, det er der imidlertid ved at blive gjort noget ved, der arbejdes på højtryk for at omdirigere forbindelsen direkte til GVDs egen server. Hvis i nu ser på \"gvdnet.dk\" så går den direkte ud til vores egen server, der er der bare 3 knudepunkter, og har derfor en helt anden hastighed.  Husk lige på at ved alt nyt kan der opstå start problemer, og det gælder også vores GVDNET, når serveren kommer op at stå som den skal vil hastigheden også stige, men under stor belastning, vil der naturligvis kunne findes lavere hastigheder end 1 mega bi

Er mit svar ikke uddybende nok svarer jeg gerne på spørgsmål.

M.v.h

Niels-r
Avatar billede jonaslis Nybegynder
02. februar 2001 - 01:29 #10
Jeg er bare med på en lytter!
Jeg var betænkelig (og ærgerlig) da jeg hørte om skiftet til Sonofon... ka\' ikke snuupppe dem!! Hvad med vore Telf. nr.? hvad med duet. Har også lige fået ny 3310 med abb. i 1/2 år hos TDK.
Jeg fik en lang mail der oplyste at det bare var alle tiders - ikke et dyt siden. Jeg føler på en måde GVD har rø..rendt en! Jeg blir virkelig sur hvis det er noget L. Havde aldrig drøm om at have noget med Sonofon at gøre.
Avatar billede jonaslis Nybegynder
02. februar 2001 - 10:39 #11
jra>> Hvad med dig, har du kun fået Netforbindelsen eller er din tlf. også kommet over
det vil jeg gerne høre lidt om?
Avatar billede jra Nybegynder
02. februar 2001 - 13:08 #12
>> megl
jeg bruger bl.a denne:
http://msn.zdnet.com/partners/msn/bandwidth/speedtest.htm
>> niel-ras
Du har ret i at der vil værre opstartproblemer ved alle nye anlæg men det der der gør at jeg bliver utilfreds er at man ikke kan få et ordelig svar på de spørgsmål der opstår. Jeg syntes også at der er for dårlig imformation om support til nettet. Det er da godt at man kan få et svar på EKSPERTEN.Du er åbenbart en af  eneste der kan svare på hvad der er grunden til at nettet kører langsomt det burde GVD også kunne svar på!
Ved du hvor man skal henvende sig ved support!.
>>jonaslis
Jeg har ikke skiftet min telefon endnu men jeg har hørt at det kommer ca 1/4 2001 over SONOFON. Prisen ud af nettet bliver ca 20 øre pr minut har GVD oplyst men det niel-ras måske bedre svare på??
Avatar billede niels-r Nybegynder
02. februar 2001 - 18:51 #13
>>ira
Jeg tror også at GVD kan svare på dit spørgsmål men de har nok ikke tid da der efter hvad jeg er oplyst om er en del frivillig arbejdskraft involveret i arbejdet, netop for at prisen kan holdes så langt nede. Det er min opfattelse at telefonien, hvor der kan ringes gratis mellem medlemmer, og til en pris på ca 20 øre pr minut til alle andre steder i DK, er et produkt der ikke er påtvunget medlemmer, men et tilbud man kan bruge, hvis du ikke bruger det ud af nettet er det GRATIS, og du får 2 telefonlinier.
Der er jo ikke ulovligt at beholde den væsentlige dyrere, men også mere udbyggede aftale med Tele DK, jeg tror da at der på sigt kommer bedre tilbud om service telefoni på vores router telefon, dog uden jeg ved noget om det.
Internet forbindelsen er der ikke noget at gøre ved, da der nu engang er lavet aftale med Sonofon og Net design. At nogen er sure på Sonofon, bør ikke gå ud over andre, vel.

Du efterlyser oplysning, var du ikke til den sidste generalforsamling på GUG skole ?  Der fik jeg da en hel del nyttige oplysninger med hjem
Avatar billede jonaslis Nybegynder
02. februar 2001 - 19:06 #14
>> jra
Var lige kommet på Stofa FlexRate kr. 60 mdl. da jeg hørte om det. Det \"nye\" kostede kr. 175,00 mdl med fri I-net! Måske ikke så galdt, men mange klarer sig dog fint med 8 timer, så altså en ret væsentlig udskrivning ik\'? Jeg skrev til GVD og fik et langt svar (her kortet ned):
Kr. 175 mdl for fri I-Net + fri telefon indenfor GVD områd samt incl tele abbonnement med billigere samtalepris uden for GVD end TDK.. Så MÅ det da være godt, sluttede mailen!!!
Ja, det lyder dog også godt nok så nu må vi se.
Men Sonofon!? For fa\'en hvor blev jeg ked af det. Da \"pigerne\" var helt fremme på TV fosøgte jeg gennem et halvt år at få kontakt med Sonofon pr. TLF. det lykkedes ikke at få andet en en telefon svarer og musik. Jeg måtte Skrive eller henvende mig personligt i køøøeeeen, det er det mindste af \"sagen\"!
Avatar billede jonaslis Nybegynder
02. februar 2001 - 19:12 #15
>>> niels-r
Jeg skrev medens du sendte. Jeg har en mail der fortæller ovenstående med kr. 175,00 mdl incl. telefon og I-net. Var det ikke en ide man fik lidt ordentlig orientering, det lovede I før jul, men det går måske igennem Sonofon??
Avatar billede jonaslis Nybegynder
03. februar 2001 - 01:55 #16
Lidt fortsat: Den mail jeg omtaler er fra noget før jul og der blev oplyst der kom mere orientering \"snart\" osv. Jeg har nu set det Link megl har givet, men - ærlig talt, vi (de) der bliver berørt, kunne de ikke få en ordentlig orientering om hvad der venter dem? Ikke alle \"sidder\" og falder over hvad der egentlig venter dem. GVD må vel have alle mail adr. ik\'?
Avatar billede jonaslis Nybegynder
04. februar 2001 - 13:22 #17
Er der noget at sige til man gerne vil høre lidt mere om \"HVAD ER DER I TILBUDET\"!
Kan man beholde de Tlf. nr. man har haft i 25 år, Vælger man Telefoni fra, er der så kun 1 mulighed 175 pr. md. det er den slags spm jeg venter at høre noget om, er det urimeligt??
Avatar billede jra Nybegynder
04. februar 2001 - 14:46 #18
>>>jonaslis
Det syntes jeg ikke er urimeligt, men det kan niels-ras nok svare på.
>>>niels-ras
du henviser til generalforsamlingen,men nu er det jo ikke alle der har mulighed for at komme der, så det syntes jeg ikke er en undskyldning for ikke at imformere om hvad der sker resten af året i GVD.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. februar 2001 - 14:59 #19
Jeg sidder med StofaNet. Kun 1,5 km herfra bor min bror som er på GVD. Fra ham kender jeg de samme spørgsmål/problemer som I kommer frem med og der er nok ingen tvivl om, at GVD informerer for dårligt, for lidt og for sent. Og endelig står Sonofon som \"gribbe\" der vil ind på dette marked. Men tænker man på deres mobil-service kan det godt give dybe rynker i panden. \"Gad vide om det nu er så godt som de lover\" er tanken!
Avatar billede niels-r Nybegynder
05. februar 2001 - 01:09 #20
Kære alle
Jeg er kun en almindelig kunde hos GVD og jeg forsøger bare at holde mig nogenlunde orienteret om hvad der sker omkring mig. Er der ikke nogen af jer der husker hvordan Stofanet fungerede i starten ?  Mit stofanet kan jeg IKKE klage over, men i starten havde Stofa nøjagtig de samme problemer som GVD har nu, og har nogen prøvet at ringe til Stofa ?  De har lige så travlt som hos Sonofon, og man kan risikere at komme i en lang KØØØØØØØØØØØØ hvis man ringer på et travlt tidspunkt, jeg har enda prøvet at sidde i telefonen i en halv time, og måttet opgive at få kontakt med nogen.  halifax bruger ordet \"GRIBBE\" om Sonofon, er du ikke orienteret om at Stofanet har andre områder i Danmare hvor de er ene udbydere af internet, og er de så \"GRIBBENE\" der ?
for ikke at nævne Tele Danmark der har haft direkte monopol på telefoni i mange år.
Vær du hellere lykkelig over at du netop bor i
et område i Danmark der er teknisk set er LANGT foran andre dele af landet.
Jeg har lige undersøgt hvornår router telefoni vil komme til at fungere, det skulle, så fremt tidsplanen holder, være mulig at ringe ud af vores net fra sidst i maj til først i april.
OG KOM NU IKKE DEN 1 MAJ OG SIG DER ER LOVET ANDET DETTE ER BARE VEJLEDENE.  Allerede på nuværende tidspunkt er det mulig at ringe mellem de routere der er oppe at køre ( ca 700 ) ganske gratis.  Hvis i ikke har opdaget det har GVDNET lavet en hjemmeside der hedder gvdnet.dk hvor der gives en del oplysninger om opsætning af PC og router, mail konti - priser og andre gode oplysninger SIDEN ER IKKE LAVET HELT FÆRDIG OG ALLE OPLYSNINGER ER DERFOR IKKE TIL RÅDIGHED, men de fleste er.
Min pande er helt furet efter disse spørgsmål, men det er jo nok min egen skyld.Da jeg svarede på det første spørgsmål håbede jeg at andre satte sig ind i problematikken omkring GVD, da det IKKE er en service virksomhed.  Det er den antenneforening der er længst fremme først og
sansynligvis billigst med tilbudene til medlemmerne.
At det så er Sonofon der gav det BEDSTE tilbud ved udlisiteringen og fik opgaven kan ikke betegnes som \"GRIPPEAGTIGT\" tværtimod.

Jeg svarer kun på fornuftige spørgsmål efterfølgende, mudderkastning fører ingen steder hen, lad politikerne om det.

M.v.h  niels-r
Avatar billede halifax Nybegynder
05. februar 2001 - 01:40 #21
niels-r > Det er da tydeligt - selv for mig - at du ved mere om dette end de fleste andre - og tak for det og dine svar. Jeg har besøgt GVD og er ret imponeret af deres anlæg, ligesom jeg ved en del om deres pionerånd med kabel-tv - og nu Internet forbindelse
Det var bestemt ikke ment som \"mudderkastning\" at jeg brugte udtrykket \"gribbe\" Sonofon er i denne sag såmænd bare som de fleste andre i \"alles kamp mod alle\"
Nu fremgår det ikke, hvad der ligger i udtrykket \"BEDSTE tilbud\" fx. hvor meget prisen vægter - og heri er jo også telefoni - men det må da erkendes at Sonofon er ny og uerfaren på markedet som ISP og at GVD har opsagt aftalen med det nu godt fungerende StofaNet.
Hvis Sonofons kommer til at fungere lige så godt er det fint og jeg vil da rose GVD for at prøve noget andet - nogen skal jo være de første - og håbe at deres pionerånd også kommer heldigt i land med dette projekt.
Jeg ved fra mange i området at snakken går \"skal vi så have nyt telefonnr.?\"
Og det skal de vist - eller hvad?
Avatar billede niels-r Nybegynder
05. februar 2001 - 02:22 #22
>>> Halifax og andre interesserede

Det der med telefonnummeret er jo op til folk selv, gennem GVD - Sonofon - Net design får ALLE der tager mod tilbudet om internet i højhastighed (som jo ikke lever op til det lovede lige nu) også to telefonlinier med i købet.  Det betyder nødvendig vis ikke at de behøver at opsige deres nuværende telefon, og de kan derfor bare beholde den.  Hos mig er det sådan at jeg først siger min Tele Danmark telefon op når jeg har en god og funktionel telefonlinie gennem routeren. Routeren har et stik bag på der indeholder en LINIE ind/ud gang, der kan man koble sin Tele Danmark forbindelse til, og den vil så virke som en sikkerheds linie hvis routeren skulle svigte, da den træder ind og virker fra den, til routeren, tilkoblede telefon.  Det er unægtelig billigere at sige sit Teledanmark abonnent op, det betyder for mig at mit internet faktisk bliver gratis, når telefonen på routeren kommer til at virke ud til alle andre.

Ja nu er Sonofon jo ikke et dansk firma men et Norsk firma, og i norge findes der faktisk flere anlæg der er tilsvarende det vi har, men de er på færre medlemmer, og mon ikke de har noget erfaring der fra.
jeg tror nok at det vi har her er
det anlæg der kan få flest brugere på sigt.

Jeg har været inde og se på den SPEEDTEST ira har givet, jeg forstår ikke hvordan den virker, kender du den er jeg intresseret.

Jeg har downloaded en der hedder Stat´n´perf den er altid fremme på skærmen, hvis man vil have den der, jeg syntes godt om den.

Undskyld jeg overreagerede, men det der ord \"GRIPPE\" giver mig koldsved, og hjertebanken, jeg ved ikke hvorfor.

M.v.h.

niels-r
Avatar billede niels-r Nybegynder
05. februar 2001 - 02:32 #23
>>>> TILLÆGS SVAR

For en ordens skyld, Routeren har faste numre der alle starter med 72 11 ** ** taget efter en artikkel i PC WORLD, der er bare det ved det at når der er meningen at der skulle komme ca 7 - 8000 routere og der er 2 numre pr router, kan der ikke være numre nok til dem alle, men det kan sonofon nok få løst på et tidspunkt.

M.v.h

niels-r
Avatar billede jonaslis Nybegynder
05. februar 2001 - 02:41 #24
>>> Jeg vil også gerne drosle lidt ned!! Jeg HAR  erkendt at meget lyder SPÆNDENDE og absolut OK! Jeg kan godt regne (mangler nogle faktorer). Det første min viv sagde var - nyt nr? NEEEJ!!! Jeg vil ikke tilbage til modem - NUL. Så hva\' så hva\'? musik i tlf. er nu standard, der er vi enige(nu var det kun dråben ikke \"problemet\").
Se det lidt på den måde: Du har lige fået hvad du ønskede dig og får besked på at bytte det!!!
Jeg slutter definitivt her. Venlig hilsen jonaslis!
Avatar billede jonaslis Nybegynder
05. februar 2001 - 02:47 #25
havde ikke set de sidste indlæg, jeg har testet og fik 309,1 / 37,9 fint. og hentet DU meter der ligger fremme har downl. 7 MB idag osv.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. marts 2001 - 13:45 #26
Spændende Læsning ..

Men

Megl :

Hvordan kan man downloade 200 kilobyte/s på en 1mbit linie ? Just wondering... :o)
Avatar billede megl Nybegynder
22. marts 2001 - 14:18 #27
®azzer®  :

Det var de første par dage mens jeg var på. nu er det kune en 512Kbit forbindelse. Anyway, hvis jeg fx. prøvede at overføre 4-5 sange via Napster fra en svensker, røg den sammenlagte hastighed over 200Kilobyte/s. Det er stadigvæk muligt at få hastigheder på omkring 70-80 kilobyte/s med en 512Kilobit/s linie.....
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
22. marts 2001 - 15:24 #28
megl :

Jomen max hastigheden for en 1mbit er altså ca. 138 kilobyte/s og for 512 er det jo så halvdelen nemlig 69 kilobyte/s. Så noget kunne tyde på at enten du måler hastigheden forkert eller også er der en ret kraftig fejl hos GVDNET.
Avatar billede he0707 Nybegynder
23. marts 2001 - 15:07 #29
>>>>
hvorom alting er, så ser det jo ud til at diskussionen endte ca d 05.02. imidlertid er det nu den 23.03 år 2001 og der er ikke sket en skid.
hveranden dag kører meget dårligt, og på de resterende dag fungerer det lig knapt nok, andet en i nogle få gyldne splitsekunder. såfremt gvdnet ikke pr 01.04 kommer til at køre stabilt med en rimelig hastighed, bør man måske samle kritikken i et organiseret forum. fordi man er medlem/medejer kan man godt forlange at bestyrelsen lever op til de løfter de selv har leveret. de er jo trod alt ikke, af medlemmerne, blevet presset ud i de planer de har kastet sig i lag med. envidere må man sige at det er for ringe  at de ikke er i stand til at informere elektronisk det er jo IT der arbejdes med, og som de eneste har jo netop NC mulighed for at samle e-mailaddresser i en brugergruppe i et mail kartotek, da han tilsyneladende selv opretter alle e-mailbrugere. efter at have haft netværk i 10 år på arbejdspladsen, og prøvet alle mulige connecttyper (router, drops direkte på bone, lokalservere med og uden hubs og specielle højhastighedsmodemer, så er der ikke ny teknologi i den form for routeropsætning som bruges gvd/sono. der kan kun være tale om at det er nyt for gvd, og her kan vel hyres noget \"ekspert\" hjælp til at komme igang.
Avatar billede nissan Nybegynder
23. marts 2001 - 23:59 #30
heo707
Man skal høre meget før ørerne falder af, i det tidsrum du omtaler er næsten alle de gamle Stofa kunder overflyttet ti Gvdnet, nettet forberedt til opgradering 1/4 alt sammen udført af medlemmer som bruger al deres fritid ulønnet på at du fortsat kan være medlem af en af Danmarks bedste antenneforeninger og forhåbentlig have det bedste privatabonnement der findes i Danmark du kommer til din forening med et modem som ikke er en krone værd fordi det tilhører Stofa og går hjem med en Router til ca. 4000 kr som er dit eget.
Foreningen har et firma som hedder Netdesign til at konfigurere nettet hvis ikke du mener at de er eksperter nok kunne du jo tibyde din hjælp.
Læser du ikke aviser eller ser fjernsyn eller hører du ikke efter hvad der blev sagt på generalforsamlingen så ville du vide at vi fra Stofa fik den besked at hvis vi ikke skrev under på deres tilbud så kunne de ikke se at der var mulighed for et fremtidig samarbejde så derfor søgte vi en anden samarbejdspartner der ville akseptere vores behov.
Du er åbenbart heller ikke klar over at forening betyder fællesskab og hvad det betyder, du vil nok helst sidde foran dit fjensyn og computer og ikke lave en \"SKID\" men bare kritisere det arbejde andre udfører for dig istedet for selv at deltage i det feks. ved at give bestyrelsen den arbejdsro de behøver for at udføre det arbejde som medlemmerne har sat dem til at udføre.
Avatar billede jra Nybegynder
24. marts 2001 - 11:01 #31
>>nissan
Da jeg oprettede denne debat var det for at høre andre medlemmers mening om GVD net og det må jeg sige at det er lykkes fuldt ud, men jeg undre mig over at når man skriver sin mening så er det som om at når man kommer for tæt på GVD så er der nogle der forsvarer Dem med næb og klør.
Når man skifter fra STOFA til GVD og ikke mere har bl.a icq, mulighed for hjemmeside, ingen suport at ringe til (lover at ringe tilbage men gør det aldrig), er steget fra ca 60 kr til    175 kr pr mdr., har fået fri lokal telefon men hvem skal man ringe til?? da man ikke kender andres tlf. nr.
Er det så mærkeligt at man bliver lidt skuffet/sur på GVD.
Det er ikke en kritik af GVD som sådan, jeg er sku\' godt tilfreds med antenneforeningen men den kan vel godt tåle kritik fra sine medlemmer uden at blive fornærmet.
Bestyrelsen kan vel tåle både ris og ros.
Avatar billede nissan Nybegynder
24. marts 2001 - 12:16 #32
>>jra
Du skriver Bestyrelsen kan vel tåle både ris og ros, og det er vel også det vi giver dem, men hvis ikke medlemmerne er lidt tålmodige og viser lidt forståelse for de problemer som en ombygning kan  give af ting der ikke fungere optimalt og automatisk, men må udføres manuelt, og efter de oplysninger jeg har vil der senere blive mulighed for for både fast IP adr. samt hjemmesider hvilket jeg har læst på vores infokanals tekst-tv.
for en md. siden.
Du skriver også at du stiger fra 60 til 175 kr. jeg mener selv at jeg er meget påpasselig med mit for brug men jeg har aldrig været under de 200 kr.
Og ved en henvendelse til GVD fik jeg at vide at man er ved at oprette en telefonbog hvor medlemmerne selv kan indtaste de oplysninger de ønsker offentliggjort da man ifølgende dansk lovgivning ikke fra foreningens side må offentliggøre medlemmernes tlf. nr. og sidst men ikke mindst der er 7 bestyrelsesmedlemmer hvis navn adr. og telefornnumre findes alverdens steder, og der er vel også en i dit område du kan henvende dig til hvis du søger information, jeg har aldrig haft problemer med at få oplysninger og support.
MVH. Nissan
Avatar billede jra Nybegynder
24. marts 2001 - 12:40 #33
>>nissan
Det der undre mig er at der nogle der ved en masse og nogle der ikke ved noget om hvad der sker i GVD.
Jeg mener at det må da være noget af det lettes at sende en mail til dem der på GVDnet så man kan følge med i de problemer der er med at få det op og kører, det ville nok stoppe i del af den utilfredshed der lurer, NC har vel alle e-mail adr.
Man kan jo også bruge det udmærkede tekst tv eller opdater hjemmesiden noget ofter istedet for at holde problemerne i bestyrelsen og så imformer medlemerne noget mere.
For at have tålmodighed er det nødvendig at vide hvad der sker i foreningen.
MVH jra
Avatar billede niels-ras Nybegynder
25. marts 2001 - 05:26 #34
>>>>Kommentar<<<<
Når man mener at NC har alle folks E-mail adresser, ja så har han nok også alle telefonnumrene i telefon nøglen, eller numrene på hvert enkelt medlem, og hvad med nye kunder ? Pointen er at skulle han kontakte hvert enkelt medlem, det være sig pr E-mail - eller ringe ud til hvert enkelt medlem, ja så skulle han nok have ca 120 timer i hvert døgn.
Jeg er bekendt med at man på en generalforsamling har sat serviceniveauet lavere end prisen på kontingentet. Man kunne jo også prøve at se på GVD`s hjemmeside.  gvd.dk - gvdnet.dk - gvdtv.dk her findes uvurderlig information for den interesserede.
Jeg er IKKE ked af at være blandt de første der får lejlighed til at snuse til hvad vores politikere forventer af fremtidens internet, og hvad det er vores børn skal \"udsættes\" for i fremtiden.
Som tideligere nævnt må man ikke forvente for meget af vores net lige nu, men mon ikke der er en snarlig løsning på vej.

Man kunne jo foreslå på næste generalforsamling, at de medlemmer der måtte ønske det, selvfølgelig mod merbetaling, skal modtage yderligere oplysning end det der findes på hjemmesiderne, og det der er tilgængelig i det årlige medlemsblad.

M.V.H.  niels-ras
Avatar billede Slettet bruger
25. marts 2001 - 10:40 #35
>nissan+niels-ras
Det er synd for nissan at han tilsyneladende befinder sig i en eller anden afmagt situation, der gør at urationelt og forvirret beskriver andres brug af nettet. Jeg ved at he 0707 bruger nettet til en delvis hjemmearbejdsplads, og især i weekenden har gavn af ikke hele tiden at skulle fare på arbejde. Niels du forklarede forrige fredag hvor nettet heller ikke virkede, at der blev arbejdet på at få lavet et større hul. Det ser ikke ud til at have hjulpet. Du har også forklaret at Gug og Visse hænger på samme frekvens, og derfor kører ens. ?? hele lørdag var der ikke forbindelse i Gug, medens Visse kørte fint ??.
Det bevirker nok at man mister lidt af tilliden til de ting der bliver sagt.
Når jeg nu er her så vil jeg gerne spørge ?? Ekspertfirmaet som skal hjælpe Gvdnet med opgraderingen/ - at komme i gang, hvilke forklaringer har de på problemerne.
vh sapls
Avatar billede nissan Nybegynder
25. marts 2001 - 11:28 #36
>>zaplsdk
GVD\'s net et delt i 2 strenge en der går til Gug området og en der går til Svenstrup området og da der er yderligere opsplitninger ude i nettet vil vi altid kunne opleve at der opstår lokale afbrydelse.
I uge 13 kan der forventes en del afbrydelse
læst på Tekst-tv side 170
Mvh Nissan
PS. der er stadig 7 Bestyrelsesmedlemmer.
Avatar billede jra Nybegynder
31. marts 2001 - 23:59 #37
Så er der (lidt) ros til GVD.
Der er kommet information om forstyrelser på nettet ud på  hjemmesiden samt på tv
Det er da en start på at imformere os om hvad der sker.
Det ser ud til at GVD har fulgt debatten her på EKSPERTEN. ;)
Avatar billede Slettet bruger
08. maj 2001 - 22:08 #38
Nu er indlæggene her på eksperten næsten lige så gamle som sidste nyt på gvd hjemmeside.
Avatar billede raketten Praktikant
22. august 2001 - 18:02 #39
Endeligt fandt jeg - ved et tilfælde - lidt oplysende debat om gvdnet.
1.
Er der ikke nogle dygtige brugere, der kan lave en uofficiel gvdnet-hjemmeside for os gvd-net brugere? Og eventuelt få gvdnet til at linke til siden.

Jeg tror de har nok at lave selv med at holde gvdnet i luften.

2.
Interessant problemstilling: Hvad kan man egentligt forlange af en forening, som gvd?
Avatar billede jra Nybegynder
05. november 2002 - 21:19 #40
så er det på tide at dette spm. lukkes