Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 19:24 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Kurti hjæææææææææælp mig

jeg har formateret mit c drev og installeret
win me ,men nu kan ikke få gang i win 2000 på d drevet.
den siger noget med mangler NTDLR når jeg booter med repair disk.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
01. februar 2001 - 19:28 #1
Du skal installere ME først og derefter 2000. Så bruger du 2000 bootmanager. Prøv evt. at lave en repair af din 2000 installation.
Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 19:34 #2
jeg har installeret win me ,men jeg kan ikke starte win 2000.
hvordan laver jeg repair,den vil jo ikke boote med repair disken.
Avatar billede tlaursen Nybegynder
01. februar 2001 - 19:36 #3
Installer igen, den finder så din eksisterende installation, og du får mulighed for at vælge repair.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 19:55 #4
Som tlaursen skriver.
I med din W2K cd og boot på den.
Du får så muligheden for at køre en repair af din nuværende installation.
Den vil sikkert ikke gøre det automatisk, derfor skal du vælge at gøre det manuelt.
Der kommer så en lille menu med 3 punkter(såvidt jeg husker;) hvor der er kryds i dem alle, deri indgår også bootsektor.
På den måde fandt min ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 19:57 #5
Man må da måske kunne lave det samme med me som med windows 98SE. Installerer Windows 2000 på C under NTFS, altså den kan ikke ses af ME, og på efterfølgende partition installeres ME så. Derved undgår man at skulle rep. windows 2000 igen, da de 2 systemer nu kun har boot ini til fælles på C, hvor windows 2000 ligger.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 19:58 #6
Hvis du ikke kan finde ud af det så skriv lige.
Så vil jeg lige prøve at gøre det igen. For det er lidt svært at huske, når det er noget man kun sjældent har brug for. :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 20:05 #7
Hej kharder.
Så laver W2K da ikke dualboot. Og såvidt jeg er orienteret kan Me ikke gå ind og lave det. (Man kan jo selvfølgelig bruge en anden bootmanager)
Og det at de ikke kan se NTFS-partitionen kan vel også være et problem. Jeg mener a`la 2 C-partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 20:08 #8
Det må det da gøre, hvis man installere windows ME først, men efter man har formsateret første partition til NTFS
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 20:09 #9
formsateret = formateret ;o) trukfejl
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 20:13 #10
Okí, så fes den ind.
Ja, sådan burde det også kunne gøres.

Men lige i bekim`s tilfælde har han jo en eksisterende D-partition med W2K på som han bare skal have kontakt med igen.
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:39 #11
MEN! det er ikke sikkert at en repair kan finde en win2000 installation at reparere, når systemdisken er formatteret og styresystemet ligger på bootpartitionen (d:\\winnt=bootdisk - c:\\=systemdisk). I sådan et tilfælde er der kun een udvej: En helt ny installation af win2000!
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:42 #12
kharder> me kræver en primær partition og med at lave c:\\ om til NTFS og så installere WinMe på d:\\ kan ikke lade sig gøre da, så vidt jeg ved, man ikke kan have 2 primære partitioner...
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 20:44 #13
Intet er nogensinde HELT sikkert, men metoden med repair af W2K virkede fint for mig. Altså uden reinstallation.
Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 20:48 #14
Hej igen....jeg har prøvet og boote fra win 2000 cd,men den siger -indsæt installationsdisk 2-.
jeg troede kun jeg skulle bruge repair disken.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 20:52 #15
Jamen, det skulle du også kun. Kan du ikke normalt boote fra cd-rom.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 20:56 #16
Nå, Men hvis den ikke vil det er du nødt til at lave 4 startdisketter. Gå i Makeboot på W2K cd`en.
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:57 #17
og skriv: makeboot a:
Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 20:57 #18
jeg gik i bios og fik den den til kun og boote med cd-rom ,men så bad den om installationsdiskette 2
andet kunne jeg ikke.
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:58 #19
kurtj> *g* sorry men det glemte du vist lige..
Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 21:00 #20
jeg laver lige de 4 disk.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 21:03 #21
hotpop >> Osse det ja. ;)

Hmm, det lyder lidt sært, hvis du ellers ikke plejer at have problemer med at boote fra cd.
Så bliver du nødt til at lave de 4 bootdisketter.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 21:07 #22
Hotpop >> jeps, Det gør jeg faktisk ret tit. :(
Det kommer når man bliver gammel. ;)
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 21:33 #23
bekim >> kiggede lige spm igennem, du skal altså ikke boote på repairdisken. Den bliver der spurgt efter når du er igang med at reparere.
Bare lige for at være sikker. :)
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 21:35 #24
Vi holder lige kaffepause. Er tilbage om 10 min. *G*
Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 21:48 #25
jeg prøvede med automatisk repair,men den ber om administrator password(jeg har aldrig brugt password)
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 22:04 #26
Du skal ikke bruge automatisk repair,for så kan den sikkert ikke finde noget at rette.
Hmm, det blev jeg ikke spurgt om. men hvis du ikke bruger password kan du vel bare lade feltet være tomt.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 22:04 #27
For at få kontakt igen, skal windows 2000 lægges først den gamle boot.ini fil ind på C drevet. Herefter køres instasllationen af windowsd 2000 indtil første genstart, altså kun indlæse de filer, som skal bruges til installationen. Så er der oprettet boot.ini og bootmaneger. Der genstartes så i ME og man læger endnu engang den gl. boot.ini på C drevet. Så genstartes og vupti, så er det hele på plads igen.

Alt med reperation m.v. kan man ikke bruge til noget der.

Avatar billede bekim Nybegynder
01. februar 2001 - 22:09 #28
jeg prøver lige med manuel repair.
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. februar 2001 - 22:11 #29
Jo, man kan. det er lige præcis det repairdisken skal bruges til. Den indeholder det der skal bruges for at genoprette systemet.
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2001 - 22:25 #30
Brug geninstaller! Find gl. boot.ini o.s.v.
Avatar billede kurtj Nybegynder
03. februar 2001 - 00:19 #31
Har du fået styr på det ???
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2001 - 11:37 #32
Hvordan står det til har du som kurtj nævner fået tjek på det eller er der stadig gedekid i det?
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. februar 2001 - 21:58 #33
Det kunne det da godt tyde på. ;)
Har også lige haft grafikkort problemer med min egen. Møg!!
Hej hej.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2001 - 22:17 #34
Jamen dog, kan det også ske!
Avatar billede kurtj Nybegynder
06. februar 2001 - 22:55 #35
JAHH.
Tror jeg har kørt med Fsb Mhz lidt for højt og det kunne den ikke tåle. :(
Så det er vist nok min egen skyld ;)
Avatar billede bekim Nybegynder
07. februar 2001 - 00:27 #36
hej drenge..det endte med at jeg kopierede diverse filer over på c og formaterede d drevet med min win 2000.
i skal have tak for jeres forsøg på at hjælpe mig,men jeg må ha gjort noget forkert da jeg ikke er den store computerhaj.
for at der ikke er nogen der bliver kede af det vil fordele pointene mellem jer.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. februar 2001 - 00:34 #37
Hvilke point ??

Okay, så har du heldigvis kørt Fat32 og ikke Ntfs. Heldigt for dig.
Men den måde jeg har foreslået virkede altså fint her.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 00:40 #38
Tja ser man det, jeg for snart en opskrift på hvordan, man kan læse ntfs partitioner fra windows 98.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. februar 2001 - 00:45 #39
Den får jeg heldigvis ikke brug for. For jeg har nemlig udraderet WinME idag for jeg brugte den ikke alligevel. Og jeg tager selvfølgelig backup, for jeg har grædt. ;)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2001 - 00:58 #40
Jeg glæder mig helt til den dag jeg kan gøre det samme, man er jo engang nødt til at være dus med systemerne.;o) Det bliver dejlig den dag, de 2 systemer bliver smeltet sammen.
Avatar billede kurtj Nybegynder
07. februar 2001 - 01:05 #41
Den der Whistler skulle vist kunne lidt af hvert. Tror jeg nok!!

God nat og sov godt.!!
Avatar billede bekim Nybegynder
05. april 2001 - 14:15 #42
bv
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2001 - 18:32 #43
Ja og Whistler er dejlig et virkelig godt system. ;o)