Avatar billede pillpopper Nybegynder
05. marts 2004 - 23:26 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

De gældende købsbetingelser

Hej jeg vil høre om der er en der med 120% sikkerhed kender de helt fuld ud rigtige købsbetingelser da jeg skal bruge dem i/til min E.shop, og da der er så mmange forskellige ved jeg ikke hvilken nogle der er de rigtig da på nogle sider jeg har fundet står det ene mens på ander websider står det andet i en bøbsbetingelse.
Jeg håber at der er en der kan være mig behjælplig med dette spørgsmå og jeg vil være vdkommen utrolig taknemlig:-)

Venlig hilsen
Pillpopper
Ps.: HUSK- at det skal være de regler for E-handel og IKKE for dem som er gældende for en almindelig butik ude i den virkelige verden!
Avatar billede krofar Nybegynder
05. marts 2004 - 23:32 #1
Avatar billede sqren Nybegynder
05. marts 2004 - 23:40 #2
Avatar billede sqren Nybegynder
05. marts 2004 - 23:58 #3
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. marts 2004 - 05:25 #4
Hej krofer, dette er jo ikke de regler for Ehandel(internethandel) men kun en beskrivelse på hvordan momsen er o.s.v . Så det kan jeg desværre ikke bruge til noget som helst da jeg jo som beskrevet søger en side hvor der står lle de rigtige gældene regler for E-handel
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. marts 2004 - 05:37 #5
Dette har jo ikke noget somhelst at gøre med mit spørgsmål det er ikke de gældene regler for køb over internettet. Hvis I ikke er sikker så lad være med at skrive, i kunne jo osse selv lige læse hvad det er for nogle link så kan i se at der er ikke noget at kome efter desværre.

Jeg skal alså KUN have de regler (som man feks. ser når man acceptere et køb over internettet) da de regler viger fra de regler der er i en rigtig butik på gadeplan, såment ikke andet!
Pillpopper
Avatar billede fxj Juniormester
06. marts 2004 - 11:32 #6
http://www.fi.dk/ret/e-handel/ (svar på forskellige spørgsmål)
https://www.fi.dk/netbutikken/ (en demoshop du kan kopiere fra)
http://www.e-maerket.dk/ ("blåt stempel" til e-butikker)
http://www.net-tjek.dk/ (vælg sektionen "for forretningsdrivende")

Det er min opfattelse, at der ikke er en decideret lov der kun handler om e-butikker. Det er reguleret i købeloven, aftaleloven, persondatabeskyttelse osv. Desuden er der kommet en masse cirkulærer, betænker og hvad det ellers hedder.
Jeg tror du vil finde svar i ovenstående

Hilsen
Flemming
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. marts 2004 - 11:40 #7
jeh´g kigger lige efter det link for det er det med det blå stepel de regler jeg vil leve op til (selvom det næsten er umuligt og aligevel ikke, men det er jo en god ting at folk kan se at der ikke er noget pis md denne btik) så jeg ser lige om jeg kan bruge det til noget, mange tak :)
Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
06. marts 2004 - 11:41 #8
sry´stavebøfferne!
Avatar billede balstrup Nybegynder
10. marts 2004 - 10:32 #10
www.betaling.dk
På denne side står der en del om e-handelsbetingelser så vidt jeg husker....!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
22. marts 2004 - 00:34 #11
Der er desværre ikke noget!
Avatar billede pillpopper Nybegynder
24. marts 2004 - 20:54 #12
I min sidste svar glemte jeg at skrive hvem svaret var til, men jeg kan mest bruge fxj's svar så derfor giver jeg vedkommen pointene. fxj jeg siger mange tak for hjælpen:-)
Pillpopper
Avatar billede fxj Juniormester
25. marts 2004 - 19:34 #13
Tak for point ;-)

Hilsen
Flemming
Avatar billede pillpopper Nybegynder
30. marts 2004 - 09:29 #14
Jeg har fundet ud af hvordan man får de regler så hvis det er nogle der er interseret i at få hjælp til dette er I meget velkommen til at oprette et spørgsmål og jeg vil hjælpe da man først skal lave reglerne og derefter søge om E-mærket.

m.v.h
Pillpopper

Ps:-fxj jeg siger tak for deres hjælpsomme svar endnu engang det er rart med nogle rare og kompetente bruger der er her på eksperten.dk til at hjælpe en hvis man enten ikke kan finde ud af det el. ligende;-)