Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 19:36 Der er 17 kommentarer

Deling af internet fra stationær til bærbar trådløst

Hey.. har en IBM T41 med trådløst netkort.
Har lånt af en kammerat et trådløst netkort til min stationære så jeg skulle kunne dele min internetforbindelse via w-lan til den bærbar? men hvordan sætter man sådan noget op??

- Kører Win Xp PRO
- Det trådløse kort i den stationære er et Linksys WMP54G
Avatar billede nmh Nybegynder
05. marts 2004 - 19:48 #1
Du har altså ikke et accesspoint, men to maskiner med hver sit trådløse netkort.
Jeg har aldrig prøvet at dele internet på denne måde, men det bør kunne komme til at virke.
Du skal starte med at få forbindelse imellem de to maskiner.
Der skal skabes en peer to peer forbindelse.
Det står omtalt i manualerne til dine trådløse, hvordan det skal gøres.
Har du adgang til dem?
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 19:57 #2
står intet i dem!
Avatar billede nmh Nybegynder
05. marts 2004 - 20:05 #3
For at skabe en peer to peer forbindelse skal du først og fremmest have dine to kort tildelt IP-adresser m.m.
Derefter skal du have giver et navn til din peer to peer forbindelse.
Det sidste sker ved hjælp af noget setup-software, som følger med de trådløse kort. Har du installeret noget sådant software?
Du skal også sætte kortene op til denne type forbindelse.
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:13 #4
men behøver faktisk ikke noget software! hvis du har indstalleret netkortne! så kan du via netværksforbindelser komme ind på dem! under egenskaberne for dit netkort (under avanceret) kan du sætte dem op til at køre peer 2 peer (også kaldet ad-hoc) også angive det samme navn på begge! så burde du kunne få forbindelse!

forud sat at begge netkort køre samme standart!
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 20:13 #5
Setup-software???
Har installeret driverne til kortne.. intet andet.. og ikke fuldt noget med...
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 20:16 #6
Kan ikke finde noget der hedder peer 2 peer under egenskaber for kortne....
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:22 #7
hvad med ad-hoc!

(du skal ind via netværksforbindelser, ellers er det ikke altid man kan komme frem til det) og du finder det nok under connection (på avanceret fanen)
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 20:27 #8
nope! intet  der hedder sådanne...
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:35 #9
hvis du pakker denne zip fil ud! så vil du faktisk se at der er et setup program med!
ftp://ftp.linksys.com/pub/network/wmp54g_driver_utility_v1.3.zip
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:36 #10
og du skal jo lige huske at de skal køre samme standart! altså 11 mibt eller 54 mbit
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 20:37 #11
sorry.. mig der åbentbart haar sovet lidt.. prover lige at kigge på det..
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 20:43 #12
har kørt setup under utillity... men kommer ingen nye instillingsmuligheder herefter.
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 20:53 #13
så kan det være at kortet ikke understøtter at køre i den mode!
Avatar billede ihk_linde Nybegynder
05. marts 2004 - 22:33 #14
Har sq lige fundet løsningen!!! Men ellers mange tak fordi du gad tage dig tid til at hjælpe!!!
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 22:38 #15
hva var den! (og hvis vi skal have point såååå ligger vi begge et svar så vi kan få lidt til samligen)(skriv lige hvis vi skal ligge svar)
Avatar billede nmh Nybegynder
05. marts 2004 - 22:50 #16
Nå så er jeg på nettet igen.
Hej Kenp. Jeg ser du som sædvanligt er på banen og får klaret nogle problemer. :o)
Hvis der nu er skabt forbindelse i mellem de to maskiner, så skal den stationære maskine så til at dele Internetforbindelsen ud.
Har du fået det til at ske?
Avatar billede kenp Novice
05. marts 2004 - 22:53 #17
ellers er denne guide en god løsning ;) www.danbbs.dk/~duelund

nmh ->iligemåde, jeg kan se at du har været i gang tidligere inden jeg kom hjem *G*