Avatar billede jklausen Juniormester
05. marts 2004 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Lang tid om at logge på

SP1:
Jeg har installeret AD og DNS på min win2003 server.
Men klienterne er laaaaang tid om at logge på ca. 10 min.!!!

Hvad kan jeg have gjort forkert?
Hvad skal jeg checke?

SP2:
Kan jeg på en windows 2000 server oprette en primær domænecontroller UDEN at bruge AD?
(har en nt4 kørende nu med 10 brugere, vil så gerne skifte serveren ud til win2000, kalde den det samme og give den samme ip, så alle clienter kan køre videre- hvad er den letteste måde at gøre det på?)
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
07. marts 2004 - 14:28 #1
SP1: Check din DNS på clienten og på din DC den skal pege på din DC's IP. DC'ens DNS skal pege på sig selv (sig egen Ip adresse).

SP2: Du kan ikke lave en win2k dc server uden at installere AD. (Måske skulle du migrer dine 10 bruger til din win2k3 server)

/Gert
Avatar billede jklausen Juniormester
09. marts 2004 - 23:25 #2
sp1: jeg mener at have gjort det - men jeg må lige checke når jeg får lidt mere tid.

sp2: ja du har (delvis) ret. Jeg har opgraderet mit lille netværk - men det gav en del problemer. Ud over at skulle oprette alle brugerne påny blev jeg nød til at melde alle arb.stationer ud af domæne og ind igen.
Jeg kunne have installeret NT4 på den nye maskine, laven den til BDC, opgraderer den til PDC, migreret til win2k eller win2k3 - havde jeg så ikke sluppet for AD???
Avatar billede gkn2000 Nybegynder
09. marts 2004 - 23:31 #3
Sp2: Det vil ikke lave om på noget, når du installere en Win2kx DC så er AD en del af denne og kan ikke afinstalleres  :-)
Avatar billede maagen Nybegynder
07. april 2004 - 21:04 #4
SP1:
Husk at dine klienter skal opdatere i DNS - hvis det er 9x klienter så DHCP serveren til at gøre det.
Avatar billede jklausen Juniormester
17. juni 2007 - 14:36 #5
Lukker spørgsmål.