Avatar billede dfl Nybegynder
05. marts 2004 - 18:32 Der er 38 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp!! jeg kan ikke slette en bestemt mappe

Hej

jeg har 2 hardiske den ene som er C-drevet er der hvor jeg har windows xp, og D-drevet er min altmulig hardisk.
på mit D-drev ligger en mappe som hedder 7ccc0442b5d5ba11bb466d78b7 og inde i den ligger der to mapper med sp1 og sp2 jeg har hørt at det er service pack 1 og 2, alså nogen opdatering til xp. men mit problem er så at jeg vil ikke have den liggende på D-drevet og jeg kan ikke slette den på nogen måder. hvad gør jeg så de kommer til at ligge på C-drevet fremover.
håber i kan hjælpe mig, har prøvet at vil formatere D-drevet men det vil den ikke.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2004 - 18:36 #1
tilføj fjern programmer...der kan du faktisk gøre det :O )
Avatar billede halifax Nybegynder
05. marts 2004 - 18:36 #2
Det mappenavn er ikke noget kendt Win XP mappenavn - hos mig ihver fald (XP Pro DK). Hvad ligger inde i de to mapper sp1 og sp2??
Avatar billede serverservice Praktikant
05. marts 2004 - 18:37 #3
Prøv at bruge dr.delete til at slette den med
http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete
Avatar billede halifax Nybegynder
05. marts 2004 - 18:37 #4
Er der overhovedet endnu kommet nogen sp2 til XP? - Vist ikke.
Avatar billede micheljn Nybegynder
05. marts 2004 - 18:42 #5
Det er jo klart, systen32 som har brug for den - Lægger i C: Drevet derfor
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. marts 2004 - 19:37 #6
prøv at ovetage ejerskabet over mappen.
Højreklik på 7ccc0442b5d5ba11bb466d78b7 og vælg Sikker og Deling>Avanceret - skriv dit brugernavn og kryds alle felter af, så skulle det være muligt at slette den på normal måde.
Du kan også logge ud og logge dig på som Administrator, så skulle det også muligt at slette den.
Avatar billede retaxes Nybegynder
05. marts 2004 - 19:38 #7
mappen indeholder de gamle systemfiler, fungerer computeren kan du roligt slette 7ccc0442b5d5ba11bb466d78b7
Avatar billede hcma Novice
05. marts 2004 - 19:38 #8
hvis du absolut vil have mappen slettet:
http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
06. marts 2004 - 08:32 #9
Jeg har haft et lign problem .. ved ikke, om dette kan hjælpe dig

http://www.eksperten.dk/spm/465461
Avatar billede hcma Novice
06. marts 2004 - 11:10 #10
birgittejensen  >>  og der var det http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm
som hjalp  (vejledningen udformet af magictouch)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
06. marts 2004 - 16:16 #11
Ja - så blev vi så meget klogere *gg* Jeg forstod bare magics vejledning lidt bedre, da jeg ikke lige er en haj til den slags ting, så jeg mente, at det MÅSKE kunne hjælpe andre analfabeter som mig :o)
Avatar billede dfl Nybegynder
07. marts 2004 - 12:45 #12
de to mapper sp1 og sp2 er ikke til at komme ind i, skriver ikke tilgængelig, adgang nægtet. jeg undre mig bare hvis det ikke er noget til opdatering fra microsoft, forhar prøvet for sjov at ville hente service pack 1 og mens den var i gang med  at installere kigget jeg på mit d-drev og så at den var ved at ligge en mappe med en masse vilde nummer ligesom den jeg har nu. nået og afslutte installition aå den ikke også lagde sig på d-drevet. har prøvet dr.delete men når jeg browser og finder mappen vill den jo så ikke gå ind i hverken sp1 eller sp2. så kan ikke slette den.

så har jeg prøvet at forstå den side i anbefaler "fjern uslettelige mapper" men det kan jeg ikke hitte ud af hvad jeg skal gøre?
Avatar billede magictouch Nybegynder
07. marts 2004 - 12:55 #13
Du skal stå på D drev i cmd, så skriver du: rd mappenavn /s /q

Bemærk mellemrummene!
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 12:58 #14
Du kan prøve at tage ejerskab over mappen, Kræver Ntfs drev og at du har fjernet hak i "simpel fildeling" (vist nok i mappeindstillinger).
Log ind som administrator. Så tager du egenskaber på mappen-sikkerhed-avanceret-peger på admin kontoen-edit-take ownership.
Nu har du ejerskab over mappen og bør kunne åbne den...
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. marts 2004 - 13:46 #15
det er jo nogenlunde det samme som jeg skrev som svar.
Har brugeren rettigheder som Admin kan man nøjes med at skrive brugerens navn.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 13:54 #16
->Retaxes nej du skriver at man skal gøre det under deling , hvilket er forkert . man gør det under ntfs rettigheder. Du skriver heller ikke at det kræver ntfs....
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. marts 2004 - 14:09 #17
nej, det er rigtigt, sorry.
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 14:13 #18
->retaxes, det er bare ok, men du var da først med ideen...
Avatar billede dfl Nybegynder
07. marts 2004 - 20:49 #19
jeg er jo logget ind som administrator... har ikke andre bruger på min computer.. er ikke helt med hvad er cmd???
Avatar billede serverservice Praktikant
07. marts 2004 - 22:34 #20
cmd er kommandoprompten - gå i kør og skriv cmd.
Avatar billede dfl Nybegynder
09. marts 2004 - 12:54 #21
har prøvet at gøre det med at gå ind i cmd og skrive det maqictouch skrev, men den skriver "adgang nægtet"
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. marts 2004 - 13:00 #22
har du prøvet at overtage ejerskabet over mappen, hvis ikke kan du prøve fra nu af og til evig tid.

Nå, spøg til side, sæt det drev over i en anden computer som slave, så skulle det være muligt at slette den mappe.
Avatar billede dfl Nybegynder
09. marts 2004 - 13:06 #23
jeg har prøvet at finde det som dannyboyd skriver om at jeg skal gå ind i mappe instillinger og fjerne et hak i simpel fildeling. men kan ikke finde det og kan heller ikke finde resten af hvad han siger med at gå i egenskaber-sikkerhed osv
Avatar billede dfl Nybegynder
09. marts 2004 - 13:09 #24
så nej jeg har ikke taget ejerskab over mappen da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. marts 2004 - 13:22 #25
Ok, hvis du ikke kan se Deling og sikkerhed i Egenskaber for mappen, så skal du, forudsat at dit filsystem hedder NTFS, starte Stifinder/Explorer, vælg Funktioner>Mappeindstillinger>Vis - her finder du det første felt hvor der står Brug enkel fildeling (anbefales) og fjerner fluebenet, klik på Anvend-Ok indtil du er tilbage i Stifinder/Explorer.
Nu skulle du kunne vælge Egenskaber for mappen og se Deling og Sikkerhed.
Inde i Sikkerhed vælger du Tilføj og skriver dit brugernavn, bliver det godkendt skal du huske at krydse af hvor der står Tillad, så lukker du af.
Prøv så at slette den omtalte mappe.

Duer det ikke, så må du smide drevet over i en anden comp. som slave og slette den mappe.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. marts 2004 - 13:28 #26
Har lige prøvet på min egen. Det er mere enkelt end jeg troede;)
Istedet for rd, skriver du-del (mappenavn) så bliver du spurgt:Y/N
Så kan du slette fra stifinder, lyder underligt, ja

PS. håber det virker på din;)
Avatar billede dfl Nybegynder
09. marts 2004 - 13:40 #27
jeg kan fint nok finde en til mapppeindstillinger-vis men når jeg så leder efter brug enkel fildeling (anbefales). så er den der ikke. oh har tjekket at mit drev er NTFS.

prøvet lige det du skrev med at slette den i cmd det så også ud til at virke, men den er der stadig også selv om jeg prøvet at slette den fra stifinder.

når jeg går ind i egenskaber på mappen så er den skrivebeskyttet og kan fjerne fluebenet. men når jeg så går ind igen så er fluebenet der igen. forstår ingen ting af hvad det går ud på.

hvad hvis jeg fjernet kablet til mit c-drev, så kun d-drevet kørte og så brugte en startdiskkete til at komme ud i dos og så formateret der fra tror i det vil virke
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. marts 2004 - 13:52 #28
det sidste du skriver lader sig heller ikke gøre, men du kunne sætte din WinXP cd i og boote igen, du skal lige i bios for at vælge CD-drevet som 1. Bootdevice.
Genstart computeren så den aktiverer install. af WinXP. Efter et stykke tid kommer den op og spørger om du vil installere eller om du vil Reparere i konsolmode, vælg Reparer ved at trykke R.
Nu kommer du ud i en slags Dos.
Skift til D: ved at skriv D: - skriv dir/p + Enter - nu skulle du kunne se den mappe du vil ha' slettet, skriv så skriver du Del 7ccc0442b5d5ba11bb466d78b7

siger den ok, fjerner du dinCD og starter WinXP, check om mappen er fjernet.
Avatar billede dfl Nybegynder
09. marts 2004 - 13:54 #29
okay det vil jeg prøve i morgen.. skriver lige tilbage om det virker
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. marts 2004 - 14:14 #30
ok
Avatar billede dfl Nybegynder
10. marts 2004 - 20:48 #31
hej igen

jeg prøvet at sætte cden i genstarte com og trykker så f8 for at vælge hvad jeg vil boote på jeg vælger så cdrom drevet og når den har kørt lidt vælger jeg reparer og så kommer jeg ud i noget dos, hvor den skriver "HVILKEN WINDOWS INSTALLION VIL DU LOGGE PÅ" jeg skriver så D men kan kun skrive et bogstav så jeg kan ikke få : med og så skriver den ugyldig.
Avatar billede dfl Nybegynder
10. marts 2004 - 21:16 #32
jeg har sat mig ind i den side der er et par stykker der anbefaler http://www.hcma.dk/fjern_uslettelige_mapper.htm men jeg kan ikke slette den har prøvet alle metoder der står. men tak for hjælpen.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 10:45 #33
så må du tage din harddisk med til en der kan sætte den i som slave, så kan han/hun slette 7ccc0442b5d5ba11bb466d78b7 derfra.
Avatar billede dfl Nybegynder
11. marts 2004 - 18:48 #34
okay hvordan giver jeg så point på denne side, er ny herinde.
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 19:35 #35
du får et svar som du kan acceptere.
Avatar billede dfl Nybegynder
11. marts 2004 - 19:53 #36
mange tak for hjælpen retaex
Avatar billede dfl Nybegynder
11. marts 2004 - 19:54 #37
hov forket stavet: retaxes
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. marts 2004 - 20:10 #38
he, det kan drille lidt med retaxes ;o)

Takker for pointene..

Håber du får løst problemet, jeg havde også problmer med låste mapper, men nu kender jeg kuren.
Avatar billede -els-echelon Nybegynder
21. maj 2004 - 22:31 #39
jeg ved ikke hvor vigtigt det er nu, og for at være helt ærlig har jeg ikke gidet læse samtlige kommentarer her, så det er muligvis skrevet før, men du kan genstarte com'en, trykke F8 og vælge "fejlsikret tilstand" når du kommer så langt - så skal du bare logge på din egen bruger, browse frem til mapperne og slette dem, da der formentlig ikke er nogle processore der bruger den...

PS: ikke for noget, men en opdagelse jeg selv har gjort (der i nogle tilfælde kan være ret vigtig), men i XP oprettes du ikke som administrator uanset hvor mange brugere der så er. Du er "kun" superbruger - du har ligeså mange rettigheder som administratoren, men man kan kun logge på som admin, hvis man kører i fejlsikret tilstand. ;)
Avatar billede retaxes Nybegynder
22. maj 2004 - 11:36 #40
-els-echelon> når man er i det normale Windows kan man sagtens logge sig på som Administrator, gør som følger:

Gå i Start, tryk på Log ud (log off), når ens navn dukker op skal man trykke 2 gange på Ctrl+Alt+Delete, herved kommer der et nyt vindue hvor man i det øverste felt skriver Administrator og i det nederste skriver Admins password, tryk Enter, så kommer du ind i Windows som Administrator.