Avatar billede helmuth10 Nybegynder
05. marts 2004 - 18:07 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Formatering - hvad skal jeg være opmærksom på

Nu trænger min computer vist for alvor til en formatering.

I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål, som jeg har valgt at fyre  af i en samlet tråd.

1. Når jeg har sådan en Wind XP skive, der sku være bootable, kan jeg så bare sætte den i og lade den klare det hele? Er det en regulær formatering?

2. Jeg bruger Outlook Express. Jeg har en mappe, der hedder Indbakke - privat. Den vil jeg gerne gemme. Er der en nem måde at gøre det på?

3. Er der andet jeg bør være opmærksom på i forbindelse med en formatering? ;-=

Jeg ved godt jeg spørger bredt, men det er også lidt med vilje.

På forhånd tak
Avatar billede micheljn Nybegynder
05. marts 2004 - 18:10 #1
Ja alså, hvis du har xp cd'en og serial nummert, skulle der intet være galt, du sætter den bare i også læs godt igennen, den siger på et tidspunkt om du vil havde flere Windows kørene, der skal du bare trykke slet det jeg har nu, og lav et nyt.
Og vedr. den mappe kan du bare zippe den og lægge den på en diskette eller en cd.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
05. marts 2004 - 18:12 #2
Bare lige zippe den... Jeg er bange for, at jeg skal tages lidt mere i hånden.
Avatar billede peet-49 Novice
05. marts 2004 - 18:13 #3
Har du prøvet med en systemgendannelse, inden du foretager den næste operation?
Avatar billede micheljn Nybegynder
05. marts 2004 - 18:15 #4
Eller kan du jo brænde den ned på en cd, eller på en eller Fler(e) dissketer..
Avatar billede popsy Novice
05. marts 2004 - 18:15 #5
http://www.outlook-express-backup.com/ laver en fin backup af alt i din outlook, incl din kontoopsætning og din mappestruktur. Den funker fint i trialversionen.

Du kan sagtens formatere med din cd.

Husk at tage backup af de ting man altid glemmer, i mit tilfælde reg filen til mit netbank ;)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
06. marts 2004 - 10:49 #6
Jeg ved ikke helt, hvordan jeg har båret mig an... ;-)

Men jeg har installeret windows på ny. Mine programmer er væk, men alt muligt andet lir ligger stadig tilbage.

Jeg blev på et tidspunkt spurgt om jeg ville slette den gamle windows, og det sagde jeg ja til.

Jeg synes aldrig jeg fik tilbudt en regulær formatering. Hvor er det jeg sover? (Vi taler om windsows xp)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
06. marts 2004 - 13:52 #7
Jeg har selv fundet ud af sidste del. Fandt et andet spørgsmål med en trinvis Bios guide.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
06. marts 2004 - 19:12 #8
Så kører det egentlig. Bortset fra, at jeg har lidt svært ved at restore Outlook. Den siger, at den mangler en "overordnet identitet"
Avatar billede popsy Novice
07. marts 2004 - 02:52 #9
det er fordi din identitet i outlook ikke hedder det samme som i den gamle, tryk filer, og vælg håndter identiter, der kan du omdøbe.
Avatar billede popsy Novice
07. marts 2004 - 02:54 #10
hmm, den hedder filer, Identiteter, administrer identiteter..
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
07. marts 2004 - 12:26 #11
Jeg ved godt, det sikkert er lidt dumt, men jeg kan ikke finde vej til det. Kan du tage de thelt fra bunden? Hvor starter du med at klikke?
Avatar billede popsy Novice
07. marts 2004 - 18:59 #12
filer  så åbner menuen.

Så kører du musen ned til punktet der hedder identiteter

Når menuen så åbner sig, vælger du administrer identiteter :)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:05 #13
Men er det inde i Outlook eller hvad?

Beklager, men jeg er stadig ikke med på, hvor du er henne.
Avatar billede popsy Novice
07. marts 2004 - 19:22 #14
Jaja, menuen filer er øverst til venstre inde i outlook express :)
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
07. marts 2004 - 19:49 #15
Men jeg syns ikke, jeg kan se Håndter indentiter i menuen under Filer.
Avatar billede helmuth10 Nybegynder
08. marts 2004 - 20:45 #16
Er der andre, der har lyst til at hjælpe her?