Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
01. februar 2001 - 17:27 Der er 57 kommentarer og
1 løsning

Board

er der nogen der har et simpelt board og som gider sende den til mig. min adresse er:

mc@nisse.siii.net
Avatar billede codebase Praktikant
01. februar 2001 - 17:27 #1
Jeg har sendt et til dig, via din mail adr.

-codebase
Avatar billede codebase Praktikant
01. februar 2001 - 17:33 #2
OG DETTE ER IKKE SNYD!

dialog via ICQ:
You have received a message!
kunne du tænke dig hurtigt at tjene 100 points mere på eksperten??

You have sent a message!
ja da, hvordan ?

You have received a message!
et lille php script - der skal være et lille felt, så skriver man - trykker send - og så gemme den det i en lille tekstfil.....ikke andet

You have sent a message!
gemme en besked i en text fil ???

You have received a message!
bare gemme det man skriver i feltet.....

You have sent a message!
jeg har et forum, der gemmer beskeden i en fil, vil du have det ?

You have received a message!
ja det vil jeg gerne....hvis det er for kompliceret er jeg lost

You have sent a message!
email adr!

You have received a message!
mc@nisse.siii.net

You have sent a message!
er sendt!

You have received a message!
thanx

You have received a message!
feeeeed enkel forum, der virker selv for en ikke php haj! det var ikke lige det jeg skulle bruge men jeg kan også godt bruge denne......du får lige 100 points når jeg kommer igen.....ca om 1 time....bye

You have received a message!
var det ikke nemest hvis jeg skrev i unix (sun) der er kun et indlæg

You have sent a message!
opret det i php, og jeg svare!

-codebase

Avatar billede codebase Praktikant
01. februar 2001 - 17:37 #3
og direkte fra ICQ:

GiZmo: (4:13 PM) kunne du tænke dig hurtigt at tjene 100 points mere på eksperten??
Hansen: (4:13 PM) ja da, hvordan ?
Hansen: (4:14 PM) Im in!
GiZmo: (4:15 PM) et lille php script - der skal være et lille felt, så skriver man - trykker send - og så gemme den det i en lille tekstfil.....ikke andet
Hansen: (4:16 PM) gemme en besked i en text fil ???
GiZmo: (4:16 PM) bare gemme det man skriver i feltet.....
Hansen: (4:17 PM) jeg har et forum, der gemmer beskeden i en fil, vil du have det ?
GiZmo: (4:17 PM) ja det vil jeg gerne....hvis det er for kompliceret er jeg lost
Hansen: (4:18 PM) email adr!
GiZmo: (4:18 PM) mc@nisse.siii.net
Hansen: (4:18 PM) er sendt!
GiZmo: (4:19 PM) thanx
Hansen: (4:21 PM) np
GiZmo: (4:24 PM) feeeeed enkel forum, der virker selv for en ikke php haj! det var ikke lige det jeg skulle bruge men jeg kan også godt bruge denne......du får lige 100 points når jeg kommer igen.....ca om 1 time....bye
Hansen: (4:24 PM) oki :)
  Message was sent. User is Offline.
  The message will be delivered when user goes Online.
GiZmo: (5:26 PM) skulle vi få afregnet??
Hansen: (5:26 PM) jeps
GiZmo: (5:26 PM) to sek.
Hansen: (5:26 PM) 2 sec.
GiZmo: (5:28 PM) var det ikke nemest hvis jeg skrev i unix (sun) der er kun et indlæg
GiZmo: (5:28 PM) eller bare i php
Hansen: (5:30 PM) opret det i php, og jeg svare!
GiZmo: (5:30 PM) bare skriv du har sendt den til mig
Hansen: (5:30 PM) jeps !
GiZmo: (5:31 PM) så er det oprettet
Hansen: (5:31 PM) siger du til, når du er klar ?
GiZmo: (5:33 PM) så er der give points
Hansen: (5:33 PM) thx
GiZmo: (5:34 PM) lige over
Hansen: (5:34 PM) :)
Hansen: (5:38 PM) http://www.eksperten.dk/spm/47357

se lige !!!
GiZmo: (5:40 PM) ok
Hansen: (5:40 PM) ellers tror de bare det er snyd !!

-codebase
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 16:30 #4
Jow, det er faktisk RET MEGET SNYD det der, codebase!

Man må IKKE handle med point uden for eksperten, det står der da i reglerne...(?)
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 16:31 #5
Og så mangler du, codebase, også at poste skidtet her på eksperten!
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 16:41 #6
Well, det er jo normalt meningen at alle skal have muligheden for at deltage i spørgsmålet på lige fod, og det er vist ikke helt sket her.
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:11 #7
hmm.

Det ville da være snyd, at oprette dette spg. for ikke at give points tin den der giver det rigtige svar føst!
derfor syntes jeg da det er ok, at det føst oprettes, når han er klar til at modtage svaret??

well, det er det jeg mener, sorry hvis jeg har opfattet det forkert!

Jeg har gjort alt hvad jeg mener at jeg bør gøre for ikke at snyde!!

Med hensyn til om svaret/løsningen bliver postet her på eksperten, så er det rent faktisk et forum der der rummer 6-10 filer, og dem gidder jeg sku\' ikke sidde og klippe her ind.

Men jeg kan da sende en kopi til jer hvis i ønsker det.!!!

Vedr. om dette spg. er snyd eller ej, vil jeg lade admin. om, da jeg sender en mail til info@eksperten.dk !!

PS: Hvordan ville i ellers have gjort det ??????

-codebase

Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:19 #8
codebase : Jamen vil da med glæde have scriptet. admin@middleofnowhere.dk. Ved ikke hvordan jeg selv ville have ordnet det - normalt må man jo ikke klare problemer udenfor eksperten med eksperten-point. Oh well - let admin speak! :o)

- Parazite
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:20 #9
--> lojmann

hvor læser du de regler ??????????????????

Kan ikke finde dem !!!

-codebase
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:23 #10
og lige et tin mere, det er faktisk et forum jeg selv, har fundet her inde!!

Så til aller der ønsker et forum: SØG EFTER DET SELV!
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:23 #11
Faktisk står det ikke nogen steder, men det har været oppe at vende mange gange, og man må KUN give point for noget, der er startet på eksperten.

*svarer lige for lojmann* *LoL*
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:26 #12
se her alle sammen:
http://www.eksperten.dk/spm/46432

som i kan se, så skulle Andreas modtage en mail vedr. dette spg.

Jeg kan fortælle jer, at han ikke er ved en pc\'er før mandag!!!
har snakket med han i tlf. !
(godt nok om noget andet, men ved at han er tilbage mandag :)
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:29 #13
www.parazite.f2s.com/eksperten/txt_forum.zip : Andre interesserede kan downloade scriptet her.

codebase : Takker mange gange! :o) Er sikker på admin finder en rimelig løsning.
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:31 #14
dvs. at nye bruger skal svines til af sådan et par hunde som jer, der ikke kan få nok points??

bare fordi de benytter eksperten på den måde de føler er den rigtige, og ikke lige har set jeres junk!!

-codebase

.....sorry mit sprog valg, men jeg mener at det er lidt tyndt at i popup\'er på sådan et spg. som dette, jeg har gjort hvad jeg mener er rigtigt.

og lige en ting mere: Jeg har sende en kopi af dette berømte forum til Parazite, hvor jeg spurgte om han ville poste herinde at han har modtaget det!!!  men det var måske en for stor opgave !!! damm. mit pis koger!!!!!

Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:34 #15
ligger hele problemet ikke i at i er pist over det ikke er jer der fik nemme points ??
og derfor brokker jer, ligesom resten af den Danske befolkning???

Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:39 #16
\"dvs. at nye bruger skal svines til af sådan et par hunde som jer, der ikke kan få nok points??\"

Så vidt jeg kan se, så sviner vi ikke nogen til.

\"bare fordi de benytter eksperten på den måde de føler er den rigtige, og ikke lige har set jeres junk!!\"

Well - vi er vel bare for meget herinde. Sidder man herinde hver dag, så støder man på ting som denne mange gange, og man bliver zq træt af det i sidste ende. Formålet med eksperten er naturligvis at dele viden, så alle kan lære noget mere, men samtidig skal alle have chancen for at svare på spørgsmål. Synes personligt ikke det har været tilfældet her, og andre brugere er blevet slettet for stunts som dette.

\"og lige en ting mere: Jeg har sende en kopi af dette berømte forum til Parazite, hvor jeg spurgte om han ville poste herinde at han har modtaget det!!!  men det var måske en for stor opgave !!! damm. mit pis koger!!!!!\"

Beklager meget at jeg tog mig tid til at uploade scriptet til en server, så du slipper for at sende det til andre interesserede...
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:41 #17
\"ligger hele problemet ikke i at i er pist over det ikke er jer der fik nemme points ??
og derfor brokker jer, ligesom resten af den Danske befolkning???\"

Nopz - problemet ligger i, at andre ikke har haft muligheden for at deltage i spørgsmålet og på lige fod med dig fået muligheden for at tjene point. Det er såmænd ikke for egen vindings skyld - jeg ville alligevel ikke selv have svaret.
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:44 #18
så fatter jeg sku\' ikke hvorfor du blander dig!!

det er jo det rene \'funk\'!

-(sure)Codebase :)
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:48 #19
Fordi jeg gerne vil beholde eksperten som det kanon fede sted den er, og dette kan ikke lade sig gøre, hvis ikke alle deltager på samme niveau. Derudover er det en overtrædelse af reglerne, og det er jeg principielt imod.
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 19:50 #20
REGLER, hvor?? det kan du jo ikke svare mig på!!

fjols..........
Avatar billede parazite Nybegynder
02. februar 2001 - 19:53 #21
Ingen grund til personlige angreb. Hvis du har lyst til en flamewar, så skriv mig en mail. Den slags hører ikke hjemme på eksperten.

Regler? http://www.eksperten.dk/spm/37368 : Tror den taler for sig selv.
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 20:41 #22
codebase -> Slap af, jeg sidder her sq ikke hele tiden, kæreste og barn skal altås passes!!!

Men da du oprettede dig, læste du ikke reglerne? Prøv at gå dertil hvor man kan oprette en bruger, og læs så de regler!

Ang. det forum, så har jeg hørt noget med at man kan pakke det, og så kan man ligge det op på en web-server, og poste adressen til det, men jeg kan godt se at det er helt vildt advanceret, når man ikke engang kan læse et så simpelt reglsæt, som eksperten.dk har!

codebase, du er da ikke nye, er du? Naj... ikke helt vidst! Selvom man er ny her, skal man altså læse de regler, og overholde dem!
Selvom man lige har fået kørekort, må man jo heller ikke køre over for rødt, vel?!?!?!

I øvrigt, jeg er ikke fjolset, jeg kender reglerne, overholder dem og er med til at håndhæve dem, det er dem, dig denne gang, som overtræder dem som er fjolserne - right?

> Så til aller der ønsker et forum: SØG EFTER DET SELV!
Hmm... Ved ikke om den er HELT gyldig den der du!

JEG ER TRÆR AT FOLK SOM IKKE KAN FINDE UD AF AT LÆSE OG OVERHOLDE DE REGLER!!!

gimsm_2000dk -> Det du skulle have gjort, var at lave dette spg. INDEN du snakkede med codebase, da ALLE på eksperten.dk skal have muligheden for at svare på spørgsmålet. Man må altså IKKE lave det du lige har lavet!

EN TING SKAL SLÅS FAST!
Jeg er_IKKE_pist over de point, herregud, hvad kan jeg bruge dem til? Jeg syntes bare at når man er her mindst 30 gange dagligt, og ser hvor meget folk snyder, så bliver man iriteret til sidst... Hvis i bliver ved, tror jeg at alle \"seriøse\" vil forsvinde herfra, sponsorene falder fra, og sitet braser sammen... TÆNK LIGE PÅ DET!
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 20:58 #23
Jeg håber at dit: \'i\' er rettet mod den der snyder, og ikke mod gimsm_2000k og mig !!

Men det er nok rigtigt, at jeg ikke kan huska alle de ting der står, da jeg oprettede min profil. Det er jo også et par dage siden :)
Jeg ville dov ønske at det var muligt, at læse disse regler, når ting som dette opstår en anden gang! SÅ Admin, tænk på om det ikke ville være smart at lave et menupunkt der indeholder de regler er er pt. samt de regler der måtte komme til..

Det var som sagt, ikke min mening at starte en kæmpe debat, da jeg smed udskrift af vores ICQ dialog her på \'bordet\'..
men måske skulle jeg ikke have gjort hvad jeg har gjort, hjælpe en der henvender sig via ICQ!!
Men en ting er sikkeret, der er ikke tale om snyd!!

-codebase
( bla... Hvis i bliver ved, tror jeg at alle \"seriøse\" vil )

-codebase
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 21:02 #24
codebase, joo, man kan da godt hjælpe dem som henvender sig via ICQ, her et par tips.

1) Bed dem smide et spg. her på sitet, så AKKE har mulighed for at svare
2) Hjælp ham/hende, en tjeneste du ved, så hjælper han/hun sikkert dig en anden gang...

Syndet du er en smule kapetalistisk med den udtaelse der!
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
02. februar 2001 - 21:12 #25
bahhh!
Det er snyd. Jeg vil ik´ mer´. Du får flere points end jeg gør, baaaaaaaah.

det er jo fuldstændig vanvittigt at komme op og skændes om sådan noget....www.getalifte.dk

Med venlig hilsen GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 21:18 #26
Det er endnu mere latterligt at snyde, for noget så værdilæst som POINT!!!
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 21:22 #27
HØRT !!!
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
02. februar 2001 - 21:51 #28
hvis du points de er så værdiløse (synes jeg også)
hvorfor bliver du så misundelig??

med venlig hilsen GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede codebase Praktikant
02. februar 2001 - 21:56 #29
-->gizmo

der er jo lidt om det der skrives, måske skulle det have været gjort på en anden måde, men sket er jo sket. Og der er vel ikke grundt til at gøre mere i denne sag, før Admin har fået sagt hvad han har at sige i denne sag....
men tak for opbakningen ........ :)

-codebase
Avatar billede lojmann Nybegynder
02. februar 2001 - 22:36 #30
gizmo -> Misundelig? Mig? NO f*cking way! Man skal overholde reglerne, det er det jeg siger, det gælder dig som så vel alle andre!
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
03. februar 2001 - 18:22 #31
------> codebase

jeg opbakker dig ikke, meeeeeeeen. Jeg synes også det er \"fusk\"
men hvad what ever :) nogle skod points fra eller til - nu høre jeg heller ikke til den seriøse brugergruppe å eksperten

med venlig hilsen GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
05. februar 2001 - 12:50 #32
Den viden/materiale som point er givet for skal være synligt her, det er reglen.
Avatar billede codebase Praktikant
05. februar 2001 - 12:56 #33
hvor står det ???
er det under oprettelse af ens profil, eller hvor ??

-codebase
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. februar 2001 - 15:45 #34
andread_admin -> Men man må heller ikke handle med point uden for eksperten, eller?
Avatar billede codebase Praktikant
05. februar 2001 - 15:49 #35
der er også handlede her inde :)
man kan kun bruge de points her inde, så det er svært at handle uden for eksperten :) *gg*

-codebase

PS: der er mange der benytter sig af ICQ / MAIL osv, det er vel ok !
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. februar 2001 - 15:51 #36
Det er jo netop det, som strider i mod reglerne! Selvom der er mange som slår ihjel, skal det jo ikke legaliseres!
Avatar billede codebase Praktikant
05. februar 2001 - 15:57 #37
rolig nu \'skipper\' det er nu nemmer at snakke sammen via ICQ, end her på eksperten!!

og hvorfor lige den sammenligning !!

-codebase
Avatar billede lojmann Nybegynder
05. februar 2001 - 16:15 #38
Øhm... Godt spg. Jeg tænkte over da jeg havde skrevet det... Men det jeg mener er, at selvom andre bryder reglerne, betyder det ikke at man selv må gøre det jo! :)
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 09:39 #39
Jeg synes godt man må snakke over ICQ, men man skal give andre mulighed for at svarre.
Så ser jeg ikke noget problem i det!

GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. februar 2001 - 12:35 #40
ENIG, men hvorfor undlader du det så?
Avatar billede codebase Praktikant
06. februar 2001 - 14:04 #41
hehe, tror ikke helt gizmo ved hvad denne dialog går ud på, han modsiger sig selv *gg*

-codeb@se.

PS: hvis ikke Admin har mere at sige, skulle vi så ikke stoppe denne dialog, og aftale at en anden gang tænker vi lige over hvordan det skal gøres, så alle \'de\' regler der måtte være overholdes :)
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 14:25 #42
jeg ved udemærket hvad det går ud på codebase.
Jeg gjorde det fordi jeg virklig manglede det.

Jeg ska´ nok give andre mulighed for at svarre fremover.

GiZmo - icq: 103330830
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. februar 2001 - 14:41 #43
GiZmo -> Helt ærligt, det er sq godt nok den mest lamme undskyldning jeg længe har set... Hvad tror du alle de andrer her inde gør?`De mangler det måske ikke, tror du det er for sjovt de spørger?
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 14:54 #44
fatter du ikke en skid!!!!

jeg havde to muligheder:
-Få det jeg skal bruge på 2 min.
-Eller jeg skal vente flere dage for at få det.

hvis der er noget du mangler, vil du så vente ti år på at nogen gider svarre???? nej vel....

GiZmo
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. februar 2001 - 14:59 #45
Jeg ville lave det selv! Men uanset hvad man gider og ikke gider, så SKAL man altså overholde de regler som er... Det kunne være at der allerede var en som havde sådan et script som du manglede, eller hurtigt kunne lave det!

Jeg mener helt og aldeles, at DU bør slettes fra eksperten, så længe du ikke kan overholde reglerne...
OG sådan skal det også være for alle andre!

Måske at admin\'erne skulle lave nogle \"co-admins\" som kunne være med til at holde stilen ren her på eksperten? Hvad mener admin om den ide?
Avatar billede codebase Praktikant
06. februar 2001 - 15:02 #46
det er allerede et spg. under nyheder, hvor Eksperten søger medhjælper :)

-codeb@se.
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:05 #47
Nu synes jeg lige du går over stregen!

\"ville lave det selv\"!!!  det er samme som hvis du siger til en etbenet at han skal løbe ti Km.

Og hvis jeg overholder reglerne fremover, skulle der vel heller ikke være, nogen problemer i det.

GiZmo
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. februar 2001 - 15:09 #48
Jeg ser sådan lidt på det, hvis man kan gøre det en gnag, hvorfor så ikke en gang til... Hermed ikke sagt at du ikke overholder dem frem over, det er bare præncippet...
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:31 #49
hvis jeg skal smides ud, hvorfor skal codebase så ikke også?? det er da lige så meget ham der går med på den, så der har du ikke noget at komme efter, løjman.

GIZMo
Avatar billede codebase Praktikant
06. februar 2001 - 15:38 #50
STOP nu det crap GIZMO !!

Der er ikke nogle der skal smides ud, pga. dette spg. !§!!

Det eneste der skal ske, er at Admin (Andreas og Jacob) skal lave et menupunkt der indeholder de regler der er her på eksperten!

Hvis du kigger her: http://eksperten.i.hasselager.net/

vil du kunne se, at Erik Jacobsen og flere er igang med at lave det reglsæt der skal være her inde!!

Hvis vi alle sammen bare har lært lidt af de fejle, der er begået i denne sag, JA så er vi kommet langt.

Men hvis ikke du/jeg fatter hvad der er blevet svaret, ja så er det måske en god ide at smide os ud!!!

-codeb@se.
Avatar billede prodic Mester
06. februar 2001 - 15:51 #51
Parazite->øhhh jeg får en 403 fejl nu hvor jeg gerne lige ville kigge nærmere på det script. Kan du gøre noget ved det?
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:56 #52
STOP selv det crap codebase!

Det var sq´ da ikke mig der begyndte at snakke om noget der skulle smides ud.
det var løjmand, så sig noget til ham i stedet. for fanden da´ !!!

GiZmo
Avatar billede codebase Praktikant
06. februar 2001 - 15:58 #53
det er vel slettet igen :)
her er det:
http://linux.datamatiker.dk/codebase/txt_forum.zip

_codeb@se.
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 15:59 #54
----> prodic

scriptet virker da fint.
Jeg glemte bare først at chmod´e text filerne og indleag mappen til 777.

GiZmo
Avatar billede prodic Mester
06. februar 2001 - 16:08 #55
gizmo->Scriptet virker nok udemærket, det var bare linket der var fejl til fra parazites side. Men det rettede CodeBase op på - Takker.
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
06. februar 2001 - 16:14 #56
ok, nu er jeg med

GiZmo
Avatar billede codebase Praktikant
06. februar 2001 - 16:18 #57
no problem........

der findes større problemer her i livet !!
(læs bare hele dette spg. igennem *GG*)

_codeb@se.

ps: jeg sender lige en mail til admin..
er sku\' lidt træt af dette crap!!
Avatar billede lojmann Nybegynder
06. februar 2001 - 17:19 #58
Tror jeg venter til admin har blandet sig i dette spg., ellers bliver det her vidst bare det rene mudderkast...

Godt initiativ, codebase