Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
05. marts 2004 - 15:33 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

opsætning til trådløstnetværk.

hi all.
Jeg har en bærbar computer, som jeg skal finde et trådløs netværk med. den har det trådløsenetværkskort, men jeg kan ikke rigitg, få dem til at finde hinanden, jeg har læset man kan finde et LOVLIGT program til at søge med! har nogen ideer???

Venlighilsen Tobias.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 16:10 #1
Network stumpler
http://www.netstumbler.com/

kismet
http://www.kismetwireless.net/

Jeg har skrevet et par artikler om trådløs netværk som du kan få noget ud af at læse, link kommer
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 16:11 #2
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 16:12 #3
Hvis du så fjernsynsudsendelsen med Peter Vestergård fra Protego, i bl.a. TV avisen, så var det net stumbler han brugte
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
05. marts 2004 - 17:40 #4
Jeg har hentet netstumber ned, og jeg går ud fra at den scanner hele tiden og selv siger til hvis den finder et nætværk. Jeg kunne også godt tænke mig at prøve krismet, men hvis du lige kunne sende mig et direkte link til det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. marts 2004 - 17:52 #5
Du kan finde kismet via det link jeg gav dig, under download, MEN kismet er oprindeligt lavet til linux, hvorfor det ikke kun er et spørgsmål om at downloade og installere. Jeg har kun kismet installeret under linux, så jeg ved ikke hvordan det fungere under windows, men til linux skal sourcekoden først kompileres, ig derefter instralleres og det er ikke sådan lige for folk der ikke har arbejdet med linux før.
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
05. marts 2004 - 18:26 #6
ok. så bruger jeg bare Netstumbler.

er det sådan at når jeg bruger netstumbler, er det sådan er netstumbler viser lige så snart jeg kommer ind i et trådløst nætværk.

/Tobias
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. marts 2004 - 11:50 #7
Net stumbler bruges af nackere til war-driving. Dvs at den viser de netværk den opfanger når du kører rundt i byen
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
07. marts 2004 - 16:22 #8
Network Stumbler finder mit netværk, og når jeg er uden  ved min onkel finder den det også. Men når så network stumbler finder et netvært, hvad skal jeg så gøre for at konnekte til det?

/Tobias
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
09. marts 2004 - 13:24 #9
Hallo?!
Avatar billede marenmalkeco Nybegynder
09. marts 2004 - 14:29 #10
jeg lukker denne tråd og opretter en ny. bufferzone tak for hjælpen. point går til dig :o)