Avatar billede ptm Nybegynder
04. marts 2004 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

oprette en database

Jeg har forsøgt at finde ud af hvordan jeg kan lave en database
over medlemmer i en lokalklub.
Det går helt galt!
Ud fra det jeg kan læse på Eksperten om emnet, kan jeg se, at
det finder jeg aldrig ud af.
Men alligevel vover jeg mig ud i det!
Er der en der kan det med at programmer i Excel VBA, og som
vil hjælpe mig. Min e-mail: ptm@mail.tele.dk
Der er mere end point at hente!
mvh.
ptm
Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2004 - 23:00 #1
Blot et forslag...
Hvorfor arbejder du ikke i Access i stedet for.
Du får problemer senere hen, når du vil bruge data fra Excel, da det ikke fungerer som en relationel database.
Avatar billede besoft Nybegynder
04. marts 2004 - 23:03 #2
Jeg er helt enig med simonia. Excel er perfekt til regne opgaver, men bestemt ikke beregnet til at gemme data i en struktureret form.

Start Access og kør en Wizard. Den skal nok guide dig gennem en lille database som den du har brug for.
Avatar billede tubber Juniormester
05. marts 2004 - 08:25 #3
Der er også den mulighed at lave en kommaseperet fil hvis det ikke er voldsomt meget data der skal stå deri, men så bliver du vist bundet til at lave det med datacomponenten i VB men det er nok aligevel det nemmeste hvis du ikke er inde i det......

/Tubber
Avatar billede joern Nybegynder
05. marts 2004 - 09:25 #4
Hej.

Det er jo lidt vidtfavnende at spørge, hvordan gør jeg.  Derfor foreslår jeg at du bruger et færdigt program til formålet.  Der er masser af freeware der kan det og så programmer der kan holde rede på kontingent-betaling o.s.v.    Et meget fint et er  http://www.vigforeningsprogram.dk/    Jeg har selv lavet en lille persondatabase der også er gratis  http://jkfsoft.dk/personer.htm  Men den har intet med girokort at gøre.  Se i øvrigt http://danish-shareware.dk

M.v.h.  Jørn
Avatar billede das_fizz Nybegynder
23. marts 2004 - 12:30 #5
du kan lave database i access eller et andet database program, og så kan du bruge en ado controller til at skabe forbindelse. hvis du ikke kan finde ud af sql så prøv at gå ind på www.w3schools.com der står en masse om sql.
Avatar billede joern Nybegynder
23. marts 2004 - 19:11 #6
Hej.  PTM du bør svare her.  m.v.h  Jørn
Avatar billede ptm Nybegynder
23. marts 2004 - 22:30 #7
Jeg har opgivet projektet. Tak for indlæggene