Avatar billede farfar5 Nybegynder
04. marts 2004 - 16:25 Der er 4 kommentarer

Kompabilitet IE 6, Netscape 7, Mozilla etc.

Hej
Jeg er ved at lave et web-site i ASP.NET med c# som programerings sprog.

Hvordan sikre jeg at min side kan køre i alle browsere? skal jeg selv teste? findes der et program, skal der skrives noget kode eller? hjælå mig. På forhånd tak.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2004 - 16:29 #1
et godt råd --- du går ikke meget galt i byen, hvis du holder dig til HTML-kode, som er standard-kopatibelt... At du så bruger ASP.NET og C# til at lave det har ikke nogen indflydelse på hvorvidt det kan vises i forskellige browsere.... Hvis den HTML-kode, som din ASP.NET / C# laver overholder standarderne, så er jeg sikker på at det vil vises ok i både Mozilla og IE (og alle de andre Opera, Konquror, Safari osv.)
Avatar billede askhoej Praktikant
04. marts 2004 - 16:31 #2
Undgå at benytte dig af de indbyggede klient validerings-funktioner, de er ikke browser kompatible. Ellers så er det ikke anderledes end når man udvikler web-applikationer i HTML/CSS/JavaScript.
Avatar billede farfar5 Nybegynder
04. marts 2004 - 16:48 #3
ok, ja almindelig HTML går man nok ikke galt i byen med, og de indbyggede  validerings funktioner i Visuel Studio 2003 skal jeg nok holde mig fra.

Men skal jeg helt holde mig den visuelle designer i Visuel studio?

Findes der et program som kan tjekke kompalitet mellem de forskellige browsere?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2004 - 16:55 #4
du kan jo køre resultatet igennem en validator på w3.org for at tjeke standard-kompatibiliteten...
http://validator.w3.org/