Avatar billede bassekristensen Nybegynder
04. marts 2004 - 11:18 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver man en søge funktion i en database

Hvordan laver man en søge funktion i en database formular....

det er fordi jeg er ved at lave et lille "program" som har en database over 100 mennesker, men de tilhører alle 4 forskellere kontakt personer....så det er leder efter er et slags søge program hvor man kan søge et et person nummer samt få en liste hvis man søger på kontakt person,.....
Avatar billede mugs Novice
04. marts 2004 - 11:27 #1
Det kan laves mere eller mindre komplekst afhængig hvad du skal bruge det til. Se evt. her:

http://www.eksperten.dk/spm/190075
04. marts 2004 - 11:27 #2
Prøv at kigge her: www.makeiteasy.dk/eksempler/Downloads.htm og kig på den der hedder Filter og Søgefunktion
Avatar billede mugs Novice
04. marts 2004 - 11:30 #3
04. marts 2004 - 11:38 #4
Mugs har ret....hans løsninger er en del nemmere. Jeg læste det som om, at der skulle være flere kriterier.
Så længe der kun er et kriterie er min løsning for kompliceret
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. marts 2004 - 11:39 #5
læg lige din mailadresse, så sender jeg et eksempel... jeg har en go, men og overskuelig én..
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. marts 2004 - 11:39 #6
men = nem
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
04. marts 2004 - 11:48 #7
bassekristensen@hotmail.com
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. marts 2004 - 11:50 #8
sendt...
Avatar billede bassekristensen Nybegynder
04. marts 2004 - 11:52 #9
kanon
jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan give andre point end dem jeg har givet til mugs....for jeg ville have givet jer alle point, men jeg kunn ekun vælge mugs.... har jeg gjort noget forkert....jeg er rimelig ny i dette forum....
04. marts 2004 - 12:13 #10
no problem - mugs mangler alligevel ;o)

Jeg skulle i hvert fald ikke have haft nogle alligevel...
Avatar billede juks Novice
06. marts 2004 - 10:27 #11
thomas. ret fed side du har fået dig ....
06. marts 2004 - 12:52 #12
Tak, Juks :o)