Avatar billede gamborg Nybegynder
04. marts 2004 - 10:58 Der er 6 kommentarer

Windows 2000 m. DWL-G650 - D-Link DWL-2000AP

Jeg har en bærbar computer med et d-link DWL-G650 netkort, jeg har kørt med Windows XP i snart 4 mdr. hvor der har været fin forbindelse til mit access point DWL-2000AP.

I går aftes instalerede jeg Windows 2000 Pro på min bærbare, og nu kan jeg slet ikke komme i kontakt med mit AP. Har prøvet at instalere det program der fulgte med mit netkort men jeg kan stadig ikke få kontakt til mit wlan, så prøvede jeg med det manager program der fulgte med mit AP heller ikke nogen kontakt.
Avatar billede jena Nybegynder
04. marts 2004 - 12:53 #1
Alle netkort har en såkaldt mac adresse som er et unikt nummer, dit gamle netkort blev registreret med dit AP med dette nummer og når du så bruget dit nye netkort kan det ikke forbinde til dit AP fordi det nummer ikke er registreret i dit AP.
så du skal gå ind på dit ap enten med dit gamle netkort(trådløse) eller ved at forbinde direkte til dit ap med kabel, her skal du så sætte dit ap op til dit nye netkort.
Mvh Jens
Avatar billede gamborg Nybegynder
04. marts 2004 - 15:32 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener..

Jeg ved godt at alle netkort/net udstyr har en Mac adresse, men man burde da stadig godt kunne connecte med det samme netkort også selvom man skifter styre system..
Avatar billede jena Nybegynder
04. marts 2004 - 19:32 #3
Undskyld, Undskyld, Undskyld, min skyld troede du havde skiftet netkort.
Var vidst lidt forvirret.
kan du huske om du har sat kryptering på dit AP? For hvis du har er nøglen gået tabt da du afinstallerede xp, hvis du altså ikke har skrevet nøglen ned.
Avatar billede gamborg Nybegynder
04. marts 2004 - 20:35 #4
Jeg har med vilje ikke brugt kryptering endnu.. Af næsten selv samme årsag.

Mit store problem er egentligt at jeg ikke kan se mit AP med min bærbare, hvilket i sig selv er et stort problem.. :o(
Avatar billede jena Nybegynder
04. marts 2004 - 20:42 #5
hmm, ja prøv og se om du kan forbinde til en andens AP med din bærbare.
Det kan jo også være et driver problem og hvis du kan forbinde til et andent Ap ved vi at fejlen ikke er i dit netkort men på Dit AP.
Avatar billede gamborg Nybegynder
05. marts 2004 - 10:40 #6
Jeg har desvære ikke mulighed for at prøve med et andet AP. Men jeg har instaleret winxp igen.. og nu virker det igen.. :( ville nu hellere have enten 2k eller linux