Avatar billede slawek007 Praktikant
01. februar 2001 - 13:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

low noise strømforsyning

jeg har lige købt en low noise strømforsyning til mit kabinet fordi den der medfulgte til mit aopen HQ8 larmede rimelig meget men nu synes jeg at den nye sf  bliver lige varm nok ca 42 grader og det er rimeligt varmt inde i kabinettet, hvad er grænsen for temparetur på en sf.
Avatar billede masterblaster Nybegynder
01. februar 2001 - 14:32 #1
...din powersupply skal nok holde ..det der er kritisk er lufttemperaturen i dit kabinet (som PSU\'en jo også trækker luft igennem) ..regn med at CPU og mem begynder at køre lidt for sjovt ved lufttemperaturer over 70-75 grader.
Avatar billede dar Nybegynder
01. februar 2001 - 14:53 #2
Hvis du synes der er for varmt inde i kassen kan du bare splitte nogle gamle strømforsyninger ad og bruge blæserne rundt omkring, efter behov.
Avatar billede dar Nybegynder
01. februar 2001 - 14:58 #3
Det har jeg ihvertfald gjort, og det kører fint.

Hvis der ikke er et passende stik på blæserne (jeg har aldrig set ET stik der kan bruges til noget) kan du bare klippe det af og afisolere. Så bøjer du bare trådene bagover og stopper den røde ledning i den gule i powerkablet. Med den sorte giver det vist sig selv.

Hvis blæseren støjer for meget kan man blot proppe den røde (+) ledning i den røde i powerkablet. Så kører den kun ved 5 volt. Det medfører at den støjer mindre men den køler så også mindre.
Avatar billede slawek007 Praktikant
03. februar 2001 - 15:09 #4
ups  der var vist noget jeg har glemt
Avatar billede dar Nybegynder
05. februar 2001 - 17:42 #5
Hvad?