Avatar billede rudi1234 Nybegynder
04. marts 2004 - 09:13 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Absolut centrering

Jeg arbejder med en side i to lag, og hvert lag skal placeres oven i hinanden. Det ene lag er et billede på 780 px * 580 px.

Jeg kan få de to lag til at ligge rigtigt i forhold til hinanden når jeg positionerer dem absolut et antal pixel fra "top" og "left".

Men jeg vil gerne placere dem centralt i browservinduet (i hvert flad centralt i forhold til vandret). Hvordan gør jeg det?
Avatar billede exp Juniormester
04. marts 2004 - 09:17 #1
Det kan du ikke absolut... absolut bestemmes ud fra øverste venstre hjørne, og i sagens natur ændres afstanden til centrum (vandret, lodret, begge) sig, når browservinduet formindskes/forstørres.

Her er en række moddeler til, hvordan det kan laves med css:
http://www.thenoodleincident.com/tutorials/box_lesson/boxes.html
Avatar billede swuppe Nybegynder
04. marts 2004 - 10:30 #2
placer dem med top:50% og left:50% træk derefter halvdelen af hhv. bredden og højden fra igen vha. margin-left og margin-top. Dette virker dog ikke i IE til mac.
Avatar billede rudi1234 Nybegynder
04. marts 2004 - 11:23 #3
Takker for svarene. Jeg bruger SWUPPEs og så må MAC-brugere leve med at det ser lidt anderledes ud.
Avatar billede hermandsen Juniormester
04. marts 2004 - 13:44 #4
Alternativt er der en udemærket artikel her:
http://www.w3.org/Style/Examples/007/center.html  :)