Avatar billede step2net Nybegynder
04. marts 2004 - 07:44 Der er 3 kommentarer

irirterende popups og ændring af startsside.

Hej..

Jeg har fået noget "lort" på min computer som laver om på min startsside + lægger en masse porno links i min foretrukne, hvordan kan jeg få det væk?, da det er ret irirtenrende selvom jeg ved lidt ændring i en dll fil, har fået min startsside til at være en blank hvid en.

På Forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede arlet Juniormester
04. marts 2004 - 07:45 #1
Hent Spybot og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/spybothjt.htm
Avatar billede simonia Nybegynder
04. marts 2004 - 23:53 #2
Hej step2net.
Du skal fjerne det program, du har installeret, som forårsager dette.
Du har højst sansynligt enten trykket på en ok knap på en lusket side eller installeret et program, som har partnere de også installerer for ved samme lejlighed.

Når du har fjernet programmet via tilføj/fjern inde i dit kontrolpanel, skal du slette alle dine temporary internetfiles og dine cookies. Er din startside blank nu, skal du ikke ændre noget der.

Genstart så og se, om du ikke er sluppet fri igen;)
Avatar billede nipnik Nybegynder
25. marts 2004 - 23:27 #3
Har haft problemet. Du har fået noget der ligner spyware. Prøv først dette.
Gå ind på www.spywarefri.dk, og brug deres gratis onlinescanner. Den finder måske et spyware der hedder MySearch, eller noget der ligner. Det var det jeg havde fået lagt ind. Når den har fundet noget spyware, kan du vælge at slette det.

Hvis ikke den finder det, så gå i kontrolpanel> tilføj/fjern programmer, og se om der skulle ligger noget der, som er et lille program, og som hedder noget lignende MySearch. Fjern det. Husk at genstarte PC'en, så snart du har brugt enten den ene eller anden metode.