Avatar billede fotobob Nybegynder
03. marts 2004 - 23:51 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Photoshop 7.0 eller Photoshop CS?

Hvis man kunne vælge imellem Photoshop 7.0 eller Photoshop CS og Photoshop 7.0 var billigere end CS versionen?

Hvilken ville i så vælge?
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. marts 2004 - 23:57 #1
CS er "8" - Der er en længere forklaring på Adobes hjemmeside...

CS er jo den nyeste, så med min teknik fixering vil jeg vælge den, men jeg er ikke kvalificeret til at udtale mig som grafiker :-)
Avatar billede fotobob Nybegynder
04. marts 2004 - 00:18 #2
JEg ville gerne have en forklaring fra en som har prøvet begge. Jeg har dog hørt der ikke er den store forskel?
Avatar billede djon Nybegynder
04. marts 2004 - 08:34 #3
Der er sket et par nye ting i CS'en. Den har en meget bedre "browse efter billeder" mulighed og så har den fået en bunke nye effekter. Derudover understøtter den 16bit farver og snakker via tilhørende ImageRedy bedre sammen med flash! Hvis det nogle af de her ting ikke betyder så meget, kan du lige så godt købe 7'eren, for der er ikke sket nogen "revulotion" på området.

Jeg bruger selv CS derhjemme og 7'eren på arbejdet...!

Jeg vil lige sige at man kan købe hele Adobe CS-pakken kaldet Creative Suite (indesign, illustrator, photoshop, Golive, Acrobat) for næsten samme pris som Photoshop og InDesign tilsammen....mere hvis du havde andre Abobe programmer i tankerne!

Ellers kan du kan jo f.eks købe 7'eren og så opgradere den, hvis du på et tidspunkt hellere vil have en nyere version!
Avatar billede staz Nybegynder
04. marts 2004 - 10:05 #4
Jeg vil også sige at det komme meget an på hvor meget du er inde i Photoshop. Hvis du er nybegynder, så ville du ikke kunne mærke forskellen på 5.5 og 8.0 anyway, men det er da klart en fordel af lære det nyeste program fra starten.

Hvis jeg stod og tog valget på en virksomhed, så ville jeg uden tivivl kræve at få 8.0, men som privat ville jeg tage 7.0. Forskellen på de 2 versioner er ikke så stor at det er nødvendigt at smide en masse penge efter det. Du kan jo altid downloade det fra adobe.com og se/læse om hvad forbedringerne er og så tage en vudering derudfra.
Avatar billede triple-x Nybegynder
04. marts 2004 - 10:09 #5
nu kan jeg ikke lade være med at bemærke dit navn er på eksperten som er fotobob. og hvis du skal bruge photoshop til billedredigering er der sket en del fra 7.0 til 8.0 (CS) den største ting er nok at du kan  åbne camera raw filer direkte igennem photoshop, samt du kan arbejde med lag og andre eftekter i 16bit (12bit)
Avatar billede fotobob Nybegynder
04. marts 2004 - 22:35 #6
trible-x, jeg har ikke prøvet cs versionen endnu...derfor!