Avatar billede suppenudel Nybegynder
03. marts 2004 - 21:25 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Hvilke farver er flotte?

Hvilke farver er generelt flotte?

Jeg ved godt at det har meget at sige med den kontekst de optræder i, om siden for eksempel skal udtrykke seriøsitet, som Danske Bank.dk, Sydbank.dk, EfB.dk m.m. eller hvad det ellers kunne være.

Men er der nogle farver der er totalt kiksede.
Jeg ved godt at frisoer-finn.dk er kikset, men jeg synes for eksempel at blå på her på tweakup
er pæn, fordi det igen er seriøsitet og meget "rent". Andre jeg har snakket med siger at blå er rigtig grimt, og at det er gråtoner og brune nuancer der er inn for tiden..

Men er det en smags sag??
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. marts 2004 - 21:30 #1
"Jeg ved godt at frisoer-finn.dk er kikset"

frisør-finn.dk er godt nok det grimmeste site jeg nogensinde har set *ROFL*
Avatar billede cob Nybegynder
03. marts 2004 - 21:31 #2
DET må da i bund og grund være et spørgsmål om smag. Som du selv siger, så kan det du syntes er flot - se ud ad H til for en anden. Hvem ved - måske syntes firsør finn det er nogle gode farver... Bevars der kan være god smag og dårlig smag - men det er nok svært at sætte sig som dommer overfor en andens individuelle smag.
Der imod er der farver som passer bedre samme end andre - men det er naturligvis et helt andet spørgsmål...
Avatar billede jpvj Nybegynder
03. marts 2004 - 21:36 #3
Du kan evt. læse noget her: http://www.html.dk/artikler/00021/

Måske mere teoretisk end praktisk, men der er nogle basale råd, som jeg finder gode.
Avatar billede igaard Nybegynder
03. marts 2004 - 21:38 #4
Man skal jo altid sørge for, at det er nogen der passer godt sammen. Altså helst kun én farve der er dominerende. Udover det skal de være behagelige at kigge på og ikke virke for tunge og mørke i det. Dvs. nogenlunde lyse og neutrale nuancer - gerne lidt matte i det.

Tror ikke der er nogen farve der er direkte grim, den skal bare findes i den rigtige nuance, sammensat med andre passende farver der matcher den godt. Se bare her på Eksperten - blå, hvid og sort passer perfekt sammen. Forskellige farver blå, så det ser mere detaljeret og proffesionelt ud.

Forskellige sandfarvede og gule farver kan også være flotte sammen. Eller en lidt "sølv grå" kombineret med andre lyse, klare og ikke alt for skarpe farver.

Det var mit umiddelbare bud. Det handler om at finde én primær farve, for derefter at finde 1,2 eller 3 andre passende farver der er knap så markante.

Først og fremmest er det jo en smags sag.
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. marts 2004 - 21:50 #5
Ja det er ikke den enkelte farve det kommer an på. Det er sammensætningen af farverne.

"Dette Site er nomineret og har vundet
Flere Priser for sit udseende." - Ja den er god med dig "frisør finn"
Avatar billede cob Nybegynder
03. marts 2004 - 21:54 #6
Nu er der jo ingen der siger det er priser for et GODT udseende...
Avatar billede zhristian Nybegynder
03. marts 2004 - 21:56 #7
LMFAO!!! frisoer-finn.dk :D
LOL! Den ska' bookmarkes ;)
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. marts 2004 - 21:57 #8
<spørgsmål class="retorisk">
Får man mer' lyst til at blive klippet der efter man har set hans hjemmeside?
</spørgsmål>
Avatar billede doggy82 Praktikant
03. marts 2004 - 22:00 #9
Ja undskyld at jeg spammer lidt.
"Klip + kamstrejf. Net-tilbud 295kr. Normalt 385Kr"
Hvad er "kamstrejf" ?!
Avatar billede stone Forsker
03. marts 2004 - 22:09 #10
he he man får lyst til at klippe siden ud og brænde den *GG*
Avatar billede bearhugx Nybegynder
04. marts 2004 - 00:57 #11
Doggy82 (og andre)>> Det skal lige siges om frisør-finns hjemmeside, at det ikke er lyv, hvad der står om at den har vundet priser... Det er skam ganske rigtigt...

Det har den faktisk -- Den har bl.a. vundet prisen Danmarks Grimmeste Hjemmeside 2002 samt fået en pris af lignende titel/type fra P3 Strax (hvorefter den blev "verdenskendt i Danmark")...

Jeg mener også at ejeren, i et efterfølgende interview, har nævnt at hans omsætning fulgte samme retning som hans hit-counter på hjemmesiden, efter hjemmesiden var i offentlighedens spotlight - nemlig opad :-)...

Tja.. jeg kan vel ikke andet end at gentage en gammel talemåde (som vist blev meget brugt af en vis Simon Spies):
  - "dårlig omtale er bedre end ingen omtale"...
Avatar billede stone Forsker
04. marts 2004 - 01:20 #12
ja...også at vende det negative til det positive *GG*
Avatar billede doomaddict Nybegynder
05. marts 2004 - 18:43 #13
Lys-grå (Metal måske) sammen med en Gul!
Avatar billede klasus Nybegynder
09. marts 2004 - 19:01 #14
Generelt flotte farver - Afhænger vel af hvem man er! Prøv lige at se denne side http://www.beta45.de/index.html (i "Farbstatistik" kan man vælge engelsk hvis man ikke er til det tyske) Her kan du se hvordan forskellige kulturer/lande vurderer de forskellige farver - der findes også lidt om farvepsykologi på www.farvelade.dk/farver.htm
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
10. marts 2004 - 08:31 #15
Farvesammensætning er som cob siger individuelt. Jeg synes ex at en sammensætning af bordeaux, hvidt, gråt og lysbeige(m grøn undertone) er flot. En anden sammenstæning kan være grå nuancer bare med en kontrastfarve ex #cc6600 eller #669900. Og uanset hvad folk siger, så er den 'danske bank' blå en klassiker, den er lige så neutral/festlig som du selv laver den til - afhængig af hvilke farver du sætter den sammen med.
er du til orange http://www.venture.dk/
lidt mere krea farver http://www.duoweb.dk/default.asp?sub=1&id=1&lang=1

lotten :)
ps. stakkels finn *ggggg*
Avatar billede lotte_holm Nybegynder
10. marts 2004 - 08:39 #16
og så lige et ex. på lyseblå og beige/brune farver - som jeg synes er flotte sammensat http://www.persiennevaskeriet.dk/
Avatar billede suppenudel Nybegynder
28. december 2004 - 00:47 #17
tak