Avatar billede igaard Nybegynder
03. marts 2004 - 17:44 Der er 7 kommentarer

Skygge på tabel - hvordan?

Hej Eksperter.

Hvordan laver man en skygge på sin "hoved"-tabel? Altså den tabel hvor alt sidens indhold er i.

I ved vel hvad jeg mener ;)

På forhånd tak,
vh. Igaard
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. marts 2004 - 17:48 #1
det du kan gøre er at lave en kolonne xtra på hovedtabellen men uden nogen ramme på. I den kolonne laver du et stykke grafik med skygge (evt i photoshop) og sætter ind som bagground - grafikken repeteres derved hele vejen ned - så høj som din tabel nu er....
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. marts 2004 - 17:53 #2
Avatar billede igaard Nybegynder
03. marts 2004 - 18:30 #3
Tak for dit svar :)

Jeg troede der var et script eller lignende til det, f.eks. i CSS?

Andre forslag til metoder?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
03. marts 2004 - 19:22 #4
Hvis man sætter grafikken ind som bagground repeater den både horinsontalt & vertikalt, man ser det bare ikke fordi kolonnen har samme bredde som bredden på skyggegrafikken.

man kan dog også lave en style med CSS således at grafikken kun repeater vertikalt.
Avatar billede julemad Nybegynder
06. marts 2004 - 20:21 #5
man kunne også godt lave det i photoshop, med en kant med skygge man så lagD ind, det ville bare være besværligt :D
- men det vile da virke i bund og grund ;D
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
07. marts 2004 - 00:16 #6
julemad - gider du ikke lige forklare hvad forskellen på det du skriver og det jeg har skrevet, er?
Avatar billede julemad Nybegynder
08. marts 2004 - 17:11 #7
fantastisk godt sted (- for at rede mig o.c.) at sige:
What evr ;D