Avatar billede olezen Nybegynder
03. marts 2004 - 17:43 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

ASP vs. Php

Jeg vil gerne lære lidt mere end bare HTML og CSS så jeg har overvejet ASP og PHP.
Umeldbart har jeg fået indtryk af at PHP er mest brugt og mest anvendeligt til mit formål.

Det jeg vil bruge det til er at lave et forum med login og hvor man kan poste, redigere, slettet og linke fra. Jeg mangler bare lige at være helt sikker på hvad der er mest egnet. så jeg ville lige hører hvad folks erfaringer med de 2 sprog er og hvad i vil råde mig til at gå i sving med.

ASP er jo nem nok at installere på sin egen lille server.

PHP er lidt vandsaligere, men jeg har dog fået en server op at kører.
Avatar billede mat Nybegynder
03. marts 2004 - 17:48 #1
sprogene bruges jo basicly til det samme og kan det samme - det er vel egentlig mest et spørgsmål om religion.

Hvis du aldrig har programmeret rigtigt før er det hip som hap hvad du vælger. Skulle jeg mene :)

mvh mat
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 17:54 #2
som mat også skriver: de kan stort set det samme. så vælg efter dit hjerte. er du microsoftfanatiker, så vælg asp. er du patriotisk ideolog der kæmper for åbenhed mod det onde, onde microsoftimperium, så vælg php.

=)
Avatar billede olezen Nybegynder
03. marts 2004 - 17:55 #3
tja så bliver det PHP :D....
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 17:58 #4
i mine meget subjektive øjne et ganske klogt valg.

=)
Avatar billede mat Nybegynder
03. marts 2004 - 17:59 #5
det passer også mine subjektive øjne, der får mit ansigt til at skære grimasser når det ser på VBscript syntaks, fint ;)
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 18:04 #6
hehe...
Avatar billede nse Nybegynder
03. marts 2004 - 18:28 #7
lol.. Du kan uden problemer udvikle ASP i opensourcemiljø...
Avatar billede nse Nybegynder
03. marts 2004 - 18:28 #8
Uden at Microsoft har haft en finger med i spillet..
Avatar billede 3xm Nybegynder
03. marts 2004 - 18:32 #9
nse, det er dog stadigt dem der har udviklet det. ikke at der er noget galt i det, men det kan godt være problematisk for ideologer.

=)
Avatar billede nse Nybegynder
03. marts 2004 - 19:00 #10
Tjaaa... Set omvendt, så kan du udnytte ASP uden at Microsoft får noget som helst ud af det... Problematikken er at ASP ikke kører optimalt på Linux.