Avatar billede guldborg Nybegynder
03. marts 2004 - 17:15 Der er 4 kommentarer

Winamp vil ikke spille CD fra drev?

Mit Winamp-program vil ikke spille CD´er jeg ligger i mit brænder-drev. I mit DVD-drev derimod fungerer det helt fint.
Når jeg sætter en CD i brænderen leder den efter den....finder den + numre(søger efter titler), men hvis man så afspiller et nummer kommer der ingen lyd, tælleren kører og frekvensvinduet søger bare fra side til side???
Kan det evt. have noget at gøre med at der ikke er tilsluttet nogen CD-ledning til lydkortet? Undrer mig bare ... sådan én er der jo ikke på DVD-drevet?

Nogen der kan hjælpe?
Avatar billede halifax Nybegynder
03. marts 2004 - 17:28 #1
Skyldes uden tvivl at der ikke et tilsluttet nogen lydledning til lydkortet, som du selv anfører.
Når du afspiller DVD film, får du filmlyden via afspillersoftwaren v.hj.a. noget DirextX halløj.
Avatar billede halifax Nybegynder
03. marts 2004 - 17:40 #2
Hvad bruger du under Output i Winamp - Wave eller DirectSound.
Gå i Properties (Ctrl+P) - Output og sæt den til DirectSound.
Så skulle det funke - gør ihvert fald ved afspilning fra min brænder (inen lydkabel)
Avatar billede guldborg Nybegynder
03. marts 2004 - 22:59 #3
Hvordan "sætter" jeg den til DirectSound? Der er bare en liste med tre punkter, bl.a. et der hedder: waveOut output, betyder det at jeg skal uninstall denne plugin?
Avatar billede halifax Nybegynder
04. marts 2004 - 15:35 #4
Nej, du skal ikke uninstall dette plugin. Det er det som gør at du kan afspliie med det.
I min, WinAmp 5.01 Pro, er tillige DirectSound output plugin. Det var der for øvrigt også da jeg benyttede ver. 2.90 - den gamle WinAmp. Og jeg mener det er et standard plugin ved en normal installation. Måske skal du prøve at geninstallere.