Avatar billede johndifool Nybegynder
03. marts 2004 - 16:22 Der er 6 kommentarer

Kan man indsætte søgefelt i et regneark?

I et regneark der er gået hen og blevet ret så langt , med mange data dog uden regnefunktioner ønskes indsat søgefunktion. Således at brugeren kan søge både på 3 cifrede tal og på ord, henholdsvis begyndelsesbogstaver i ordene.

Kan et sådant søgefelt indsættes i et regneark. Hvis ja hvordan?
Avatar billede bak Seniormester
03. marts 2004 - 16:46 #1
skal det være i en enkelt kolonne eller i overalt i arket ?
Kolonnevis, så vil jeg foreslå Avanceret Filter
Lav filteret og optag brugen af det med makrooptageren.
Du kan så indsætte en knap der kørere makroen hver brugeren vil søge efter noget nyt.
Hvis du vil have et eksempel så prøv
http://www.excel.frac.dk/avanceretfilter.xls
Avatar billede johndifool Nybegynder
04. marts 2004 - 11:35 #2
Tak for svaret.

Umiddelbart kan jeg ikke se at eksemplet fungerer!!?

I mit regneark skal der søges kolonnevis.

I en kolonne skal der kunne indtastes en kommunekode på 3 cifre hvorefter den rigtige række skal vises.

I en anden kolonne skal der kunne indtastes et eller flere begyndelsesbogstaver på en kommune f.eks. O, Od, Ode eller hele navnet Odense hvorefter de rigtige rækker vises.

I en tredje kolonne skal der kunne indtastes sådan at en persons navn findes. Gerne således at der kan søges på dele af for- og efternavn. Altså mulighed for så bred en søgning som muligt.

Har du en opskrift (formler) på dette?...Indspilning af makroer har jeg ikke prøvet før....
Avatar billede janvogt Praktikant
04. marts 2004 - 12:40 #3
Da kommunekoden er unik burde dette probeltm kunne løses med et almindeligt LOPSLAG.

LOPSLAG kan også bruges med et jokertegn(*), men her vil så kun få returneret den første række, som opfylder betingelsen.

Men nok ikke avanceret filter, som bak foreslå kan hjælpe dig.
Den gør det ihvertfald muligt at finde flere rækker, som opfylder dine søgekriterier.

Du kan evt. maile dit ark - eller et eksempelark til mig. Så skal jeg kigge på det.
Avatar billede janvogt Praktikant
04. marts 2004 - 12:42 #4
Hmm, et par "slåfejl":

Da kommunekoden er unik burde dette problem kunne løses med et almindeligt LOPSLAG.

LOPSLAG kan også bruges med et jokertegn(*), men her vil du så kun få returneret den første række, som opfylder betingelsen.

Men mon ikke avanceret filter, som bak foreslår kan hjælpe dig.
Den gør det ihvertfald muligt at finde flere rækker, som opfylder dine søgekriterier.

Du kan evt. maile dit ark - eller et eksempelark til mig. Så skal jeg kigge på det.
Avatar billede bak Seniormester
04. marts 2004 - 15:32 #5
Du kan også maile arket til mig
tommybak@netscape.net
Avatar billede bak Seniormester
05. marts 2004 - 11:27 #6
Jeg kommer lige i tanke om at eksemplet selvfølgelig ikke fungerer hvis du har slået makroer fra...