Avatar billede rasmusr Nybegynder
25. september 1999 - 22:23 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

TNT funker ikke 3D

Jeg har et TNT kort på et puter med ali chipsæt som gjorde at det ikke virkede til at starte med men det funker nu. Det eneste problem jeg har nu er at den ikke funker når den skal bruge 3D grafik?
Avatar billede klas Juniormester
25. september 1999 - 22:39 #1
min kammerats computer havde samme problem.. det viste sig at vi havde sat den grafiske ydeevne ned, dengang det ikke virkede til at starte med.. og så glemt at sætte den op igen  :o))  det tog lidt tid før vi fandt ud af det  *GG*
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 22:40 #2
som sagt, TNT volder problemer med Ali chipset, så det er nok et af problemerne du har fået fat i der...
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. september 1999 - 22:56 #3
jeg har også et TNT med ALI, det sucks. Min computer kører totalt ustabilt. Min computer skal altid genstartes en ekstra gang for at virke.

har du også AMD processor?

Jeg har prøvet at pille ved alle mulige indstillinger i BIOS, shadow etc. men har endnu ikke fået det til at virke. Det værste er at Quake ikke kører optimalt :(

Jeg kan ikke sige andet end du må prøve at pille ved BIOS indstillingerne....
Avatar billede cyberesben Nybegynder
25. september 1999 - 23:02 #4
stoffer, hvad tror du selv når han har ALi chipset?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. september 1999 - 10:18 #5
Hvad er så det bedste at gøre?
Skaffe sig et voodoo i stedet?
Avatar billede fatboy Nybegynder
26. september 1999 - 13:29 #6
http://www.tweak3d.net/tweak/rivatnt/

Her kan du finde gode råd om biosinstillinger og meget mere.- Også til TNT kort. Og der er også små forklaringer som f.eks. "Denne indstilling har ingen betydning for ydelsen, men bør sættes til ...."
Avatar billede brianc Nybegynder
26. september 1999 - 14:11 #7
har du prøvet at downloade drivere på internetet til dit grafik kort ?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
26. september 1999 - 17:27 #8
Avatar billede hahn Nybegynder
30. september 1999 - 11:01 #9
TNT kan ikke kører 3dfx, og hvis du har en amd k6-2 processer skaber den en meget stor om dum konflikt, skaf dig et voodoo 3 3000
Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. september 1999 - 13:29 #10
Er udemærket godt klar over at den ikke kan klare 3Dfx. Men er der virkelig ikke nogen der kender til mit problem?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
30. september 1999 - 13:31 #11
Hov. jeg mener er der virkelig ikke nogen løsning på det?
Avatar billede fatboy Nybegynder
30. september 1999 - 18:45 #12
>hahn>
Jeg har da en k6-3 og før den en k6-2. Og jeg har med begge haft tnt2-chipset graffikort og jeg har ALDRIG haft problemer (med graffik)..... Så jeg ved ikke, hvad det er for en konflikt?!

Jeg har på fornemmelsen, at nogle folk automatisk giver AMD skylden, hvis noget går galt - Bare fordi de selv har en Intel processor. Jeg siger ikke, at du er en af dem, men måske ham, der fortalte dig, at din AMD var skyld i et eller andet problem, fordi han ikke vidste bedre.

Men forstå mig ret. Jeg forsøger ikke at svine nogen til eller blive uvenner med nogen. Jeg prøver heller ikke at sige, at det ene eller andet er bedst. Jeg siger bare: Jeg har aldrig haft problemer, men jeg synes tit man her på www.eksperten.dk kan læse, at årsagen til alt muligt er, at vedkommende har en AMD cpu.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
30. september 1999 - 20:56 #13
det er det sgu da også! hehehehe

ej ok, indstil videre HAR vi jo set hardware og software der var inkompatibel med AMD o.l, men ikke noget der havde problemer med intel...
Avatar billede zibar Nybegynder
04. oktober 1999 - 11:33 #14
Jeg ved ikke med TnT 1, men med TnT 2 kan du download en glide-fætter, som gør de muligt at køre 3Dfx med Riva-superdejlige TNT!!!!

Have a smile, have a nonwindows machine!

/Zibar
Avatar billede snorga Nybegynder
04. oktober 1999 - 14:23 #15
Jeg var inde og købe computer i weekend, og fik at vide at TNT ikke ville køre med Asus's motherbord (det af asus motherbord de havde i butiken som kunne køre med en amd k6-2)..

Han sagde ikke hvorfor bare at den ikke kunne..

**
Så en løsning kunne være at købe et andet motherbord/bundkort :(
**

--
>>zibar, hvor kan den downloads?
Avatar billede snorga Nybegynder
04. oktober 1999 - 14:29 #16
Dvs at det er bundkortet(chip sættet?) og ikke processeren der er problemmet!
Avatar billede rasmusr Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:09 #17
Blahh. Hvis du kigger på det spørgsmål som jeg har lavet et link til vil du se at vi har været omkring det med bundkortet!
Avatar billede snorga Nybegynder
04. oktober 1999 - 15:17 #18
Undskyld, jeg havde kikket igennem, men lidt for hurtigt åbenbart.. Men det var da rigtig nok at det var bundkortet så :)

Du kan selv svare på spørgsmålet, og så godkende det, hvis du gerne vil ha det lukke, og slippe for flere dumme kommentar.
Avatar billede klausl Nybegynder
06. oktober 1999 - 11:50 #19
Jeg også oplevet problemer med kombinationen af ALI-chipset på bundkortet og TNT-grafikkort.

Enkelte gange har jeg kunnet afhjælpe dem med en patch, andre gange har det været umuligt at løse problemet uden at udksifte bundkortet ...

Bundkort "producenten" ACORP har en patch som jeg to gange har anvendt med held (men den har ikke løst problemet hver gang). Patchen ligger på følgende URL:

http://207.226.164.58/driver/ali/aliagp15.exe

Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. oktober 1999 - 15:03 #20
Den har vi allerede prøvet uden held.
Avatar billede rasmusr Nybegynder
06. oktober 1999 - 15:03 #21
Lukker