Avatar billede spirevip Nybegynder
03. marts 2004 - 09:55 Der er 4 kommentarer

Hijackthis logfil - Hjælp ønskes

Jeg vil gerne have lidt hjælp med min logfil kan ikke rigtig tyde den :)).

Logfile of HijackThis v1.97.7

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
C:\Programmer\downloaded programmer\AVG Antivirus\avgcc32.exe
C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
C:\WINDOWS\System32\BtUsrBdg.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\WINDOWS\System32\rundll32.exe
C:\Programmer\downloaded programmer\winzip\WZQKPICK.EXE
C:\Programmer\Extended Systems\XTNDConnect Blue Manager\XTNDConnect Blue Manager\XCBluMgr.exe
C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\eyetide\Eyetide Viewer\EyetideController.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\PROGRA~1\EXTEND~1\XTNDCO~1\XTNDCO~1\SUSHIM~1.EXE
C:\Programmer\Extended Systems\XTNDConnect Blue Manager\btprot.exe
C:\PROGRA~1\EXTEND~1\XTNDCO~1\XTNDCO~1\BTUI_M~1.EXE
C:\PROGRA~1\DOWNLO~1\AVGANT~1\avgserv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.bif-support.dk/start.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,Shellnext = http://www.aldi.com/
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CapFax] C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [AVG_CC] C:\Programmer\downloaded programmer\AVG Antivirus\avgcc32.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] C:\Programmer\MUSICMATCH\MUSICMATCH Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [BTUSRBDG] BtUsrBdg.exe
O4 - HKCU\..\Run: [NVIEW] rundll32.exe nview.dll,nViewLoadHook
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\skype\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Startup: Eyetide Launcher.lnk = C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\eyetide\Eyetide Viewer\EyetideController.exe
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Programmer\downloaded programmer\winzip\WZQKPICK.EXE
O4 - Global Startup: XTNDConnect Blue Manager.lnk = ?
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {18D9C485-7EEC-4395-95DA-DC3875B10E81} (TEInstallPlugIn) - http://www.skylinesoft.com/interactive/TerraExplorer/Install/TEInstallPlugIn.cab
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2003120501/housecall.antivirus.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9059F30F-4EB1-4BD2-9FDC-36F43A218F4A} (Microsoft RDP Client Control (redist)) - http://workathome.debitel.dk/msrdp.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37583.5856828704
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D3426292-3750-4D80-9D0F-2816F61A6D15} (SpeedTest Control) - http://130.228.2.107/speedtest/SpeedTest_2.cab

Til dem som kan hjælpe mange tak.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 09:59 #1
Så gerne, hvad er dit problem?
Avatar billede spirevip Nybegynder
03. marts 2004 - 10:08 #2
Jeg prøver mig frem med udelukkelsesmetoden, min PC har kørt langsomt de sidste 2 dage samt opført sig lidt mærkeligt.

Jeg har kørt flg programmer igennem.

AVG
Ada-ware
Spyboot

men det ændrer sig ikke og ingen af dem nævner noget om orm eller virus.

Eksempel, nogen gange knokler computeren afsted selvom jeg måske ikke bruger den, og trykker jeg ctrl-alt-delete så går den helt amok, der kommer ikke det sædvanlige billede op med programmer og processer.
Avatar billede spirevip Nybegynder
03. marts 2004 - 10:45 #3
Efter at have kørt Trojanhunter siger den flg.

Registry scan
No suspicious entries found
Inifile scan
No suspicious entries found
Port scan
Port 9301/TCP is open (Matches LoseLove.100. Port being used by process msmsgs.exe/PID 1368)     (Tell me more about port alerts...)
Memory scan
No trojans found in memory
File scan
Error: Directory not found: C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\Videoer\viruskiller samlet\viruskiller1\links3\Moono_com Celebrity Directory - Huge collection of celebrity profiles, pictures, biography, lyrics, music, movie, posters, calendars, news, links-filer\81248_PosterStore-filer
Error: Directory not found: C:\Documents and Settings\Jan Pedersen\Dokumenter\Videoer\viruskiller samlet\viruskiller1\links3\Moono_com Celebrity Directory - Huge collection of celebrity profiles, pictures, biography, lyrics, music, movie, posters, calendars, news, links-filer\81250_PosterStore-filer
Error: Directory not found: F:\
Error: Directory not found: G:\
Error: Directory not found: H:\
Error: Directory not found: I:\
Error: Directory not found: J:\
Error: Directory not found: K:\
No trojan files found
Avatar billede fromsej Praktikant
03. marts 2004 - 10:48 #4
Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
---------------------------------------

Der er ikke meget at komme efter, men tror du ikke det kan være Terraexplorer der er sat for højt i hvor mange ressourcer den må anvende?