Avatar billede vampire_x Nybegynder
03. marts 2004 - 07:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp med registrering af programmer efter genist. af winXP

Hej, jeg har lige geninstalleret mit windows pga en ond virus, men alle mine gamle programmer ligger stadig på computeren. er der en måde hvorpå jeg kan få windows til at registrere dem igen så jeg ikke skal til at geninstallere dem alle og miste mine indstillinger?
Avatar billede darkside Nybegynder
03. marts 2004 - 07:39 #1
Nej, den eneste er vel en geninstall af programmet, du kan så prøve at bare installere oven i, kan være den gemmer dine indstillinger!
Avatar billede googolplex Novice
03. marts 2004 - 07:51 #2
Som darkside siger, så er du nødt til at geninstallere. Hvis du vil undgå et lignende problem i fremtiden, så gør følgende:

1. Partitioner din harddisk (hvis du ikke har 2)
2. Læg styrestemet samt alle programmer på den ene partition/harddisk.
3. Gem alle data på den anden partition/harddisk.
4. Gem et mirror/ghost af din første partition/harddisk på den anden.

Nu kan du bare overføre dit mirror hvis der skulle opstå problemer, alle indstillinger osv. følger med. Du skal selvfølgelig vedligeholde/opdatere dit mirror løbende, men DET ER DET VÆRD!!!
Avatar billede Slettet bruger
03. marts 2004 - 08:33 #3
Gør som googolplex foreskriver og skån dig selv for mange problemer fremover. Metoden har ydermere den fordel at du kan "experimentere" med nyt software uden at skulle være nervøs for om det smadrer din installation. Blot du vedligeholder dit image med jævne mellemrum.

Der er forskellige muligheder mht. "image" af din disk.

Norton Ghost: http://www.symantec.com/sabu/ghost/ghost_personal/
Drive Image: http://www.symantec.com/driveimage/
Deep freeze: http://www.ccpro.dk/deepfreeze.htm
SafetyCard MAX: http://www.reborn.dk/safetycard.htm

De 2 første laver reelle images af din disk, hvorimod de 2 sidste "låser" dine drev efter hvad du måtte ønske, og alle ændringer er væk efter en genstart. Smart på en testPC :)

Held og lykke med det.
Avatar billede googolplex Novice
03. marts 2004 - 11:30 #4
Jeg bruger selv Norton Ghost og 'formaterer' ca. hver 2-3 uge :)

Så kan jeg også bruge Trial versions i en uendelighed :P
Avatar billede vampire_x Nybegynder
03. marts 2004 - 15:09 #5
ok, tak for hjælpen... næste gang jeg får min computer godt op og køre laver jeg et image af drevet...