Avatar billede a.and Nybegynder
02. marts 2004 - 20:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Tekst konvertet til tegn

Har skrevet en større tekst på en af min venners computer og har der efter gemt den på en diskette. Problemet er bare at den nu står som tegn. Er det muligt at få den tilbage i normale bogstaver igen.....

På forhånd tak
Avatar billede 3xm Nybegynder
02. marts 2004 - 20:35 #1
har den stadig filtypen .doc?
Avatar billede a.and Nybegynder
02. marts 2004 - 20:35 #2
Ja det er den stadig
Avatar billede 3xm Nybegynder
02. marts 2004 - 20:41 #3
og du har ikke en ældre version af word end din ven?
Avatar billede a.and Nybegynder
02. marts 2004 - 20:42 #4
nej
Avatar billede 3xm Nybegynder
02. marts 2004 - 20:44 #5
det er underligt.

word kommer ikke med nogen advarsler om et eller andet når du prøver at åbne filen?
Avatar billede a.and Nybegynder
02. marts 2004 - 20:45 #6
Jo den siger at jeg mangler nogle skriftegn som den så ber mig om at installer hvilke jeg har gjort....
Avatar billede jkrons Professor
02. marts 2004 - 23:47 #7
Prøv at markere hele teksten og så vælge en ganske almindelig skrifttype først, og derefter den, som du lige har installeret. Hjælper det?

Et godt råd til en anden gang: Gem aldrig på diskette, gem på harddisken og kopier så til en diskette. Word og disketter har det ofte dårligt sammen.
Avatar billede hondaen Nybegynder
05. marts 2004 - 11:37 #8
Prøv evt at åbne i wordpad og kopiere over i word
Avatar billede jkrons Professor
09. marts 2004 - 10:51 #9
Hvodan går det med teksten? Prøvede du mit forslag? Hvis du gjorde, og det stadig ikke virker, er der en rimelig sandsynlighed for at dokumentet er "korrupt" og ikke kan reddes.