Avatar billede pcreben Nybegynder
02. marts 2004 - 19:55 Der er 10 kommentarer

optorite dvd brænder i gl pc

Jeg har købt en dvd brænder Optorite DD0201 og monteret den i min gamle 700Mhz med masser af ram og 120gb hardisk samt alt i opdateret driver m.m. Den kan brænde cd, svcd, rippe, og afspille dvd m.m. men lige så snart jeg vil brænde en dvd stopper den når der skal skrives til skive og jeg kan kun slukke maskinen. har nero 6 m.fl. og har prøver alle hastigheder, 1x 2x 4x men kan ikke brænde,kun til image fil.
Hvad er der galt??? er det min cpu der er for gammel?? eller er det mine medier der ikke dur (primedisc)???

Håber der er nogle der har noget erfaring.....

Hilsen Pcreben
Avatar billede zenze Nybegynder
02. marts 2004 - 20:15 #1
Har du Nero 6 Retail m. de  plugins, som behøves? - Ellers er de til at købe hos Ahead:
http://www.nero.com/en/plugin.html
Du kan også købe et "Serialnumber" for ca. 300 kr. hvis du kun har en OEM udgave af softwaren:
http://www.nero.com/en/nero6_upgrade.html
Avatar billede pcreben Nybegynder
02. marts 2004 - 20:58 #2
når jeg kikker på nero info tool er det eneste der ikke er flueben i "dvd ram" og nerO er 6,3,0,2 hvis der er noget du SkaL se så kan jeg sende en fil med info til din mail men kan ikke vise den her, er registret....
Avatar billede zenze Nybegynder
02. marts 2004 - 21:05 #3
Du kan bl.a. på Nero Vision Express se om det er en OEM-version. I så fald hedder den: "VisionExpress 2 SE" - og er det den fulde version, så er udgaven ikke "SE" - men "VisionExpress 2"
Avatar billede pcreben Nybegynder
02. marts 2004 - 21:13 #4
jeg har ikke nero vision men nero 6 ultra edition men det er vel heller ikke nødvendig ? blot jeg har de rigtige driver og codec ?
Avatar billede zenze Nybegynder
02. marts 2004 - 21:26 #5
Med Ultra Edition burde du jo kunne klare DVD-brænding, så prøv evt. andre medier og check om brænderen er understøttet.
Avatar billede henninga Novice
03. marts 2004 - 00:50 #6
Det kan jo også være at harddisken ikke kan følge med (læs bundkortets IDE). Der skal jo flyttes en del data når du brænder en DVD.
Hvad siger den hvis du Simulerer først?
Avatar billede pcreben Nybegynder
03. marts 2004 - 23:24 #7
bundkortet køre ata100 og den går også død når jeg simuler, lampen som indiker at maskinen arbejder lyser, men hvis jeg tager jobliste så er der 5-10 % proesservirksomhed.
Avatar billede henninga Novice
03. marts 2004 - 23:48 #8
Avatar billede pcreben Nybegynder
05. marts 2004 - 22:31 #9
Jeg ved ikke om det er mig selv der skal have point eller hva`men der findes to typer dvd-rw og dvd+rw og dem som jeg havde købt var dvd-rw og det virked ikke, så prøved jeg med dvd+rw og det var ok...så nu har jeg en stak dvd-rw og r til salg. Det ville faktist være en go ide at lave en links til brændefolket...hvem gider det.....
hermed vil jeg lukke dette spørgsmål.....
Avatar billede henninga Novice
05. marts 2004 - 23:21 #10