Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 19:50 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af download hastigheder på programmer

Jeg har nu ledt forgæves efter et program der kan kontrollere mine download hastigheder. Jeg har hidtil brugt Netlimiter, men det fucker nogle af mine egne programmer op og dermed lukker min forbindelse helt, efter jeg har geninstalleret windows.

Er der virkelig kun netlimiter til at kontrollere min download hastighed?

PS: kan godt nøjes med et program der kan begrænse min generelle dl hastighed.
Avatar billede kbu Nybegynder
02. marts 2004 - 20:19 #1
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 20:33 #2
Nej det program du henviser til kan ikke kontrollere up-/download hastigheder. Det kan ganske vist vise dem, men det hjælper mig ikke meget.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 20:54 #3
Jeg bruger DU meter

http://www.dumeter.com/
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 21:10 #4
Altså jeg ønsker ikke at se hvad min download/upload hastighed er. Jeg ønsker at kon-trol-le-re den.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 21:18 #5
Hmmmmm, er du ikke nøst til at kunne se hvad den er for at kunne kon-trol-le-re. her er jo ikke tale om noget håndgribeligt du kan tælle med hånden, det er nuller og et taller (faktisk er det elektroner) der kører i kablerne, Men måske har jeg bare ikke fattet en hujende hattefis, det ville ikke være første gang
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 22:08 #6
Jo det er meget muligt at man skal kunne se for at kontrollere.

Eks.:
Hvis du er diskoteks ejer og kun vil have 500 personer inde ad gangen, hjælper det ikke meget at du kan SE at der stå 600 personer inde på diskoteket. Du kan jo ikke med tankens kraft få 100 mennesker til at gå ud. Måske du skulle ansætte nogle kontrolløre der sørgede for at de 100 mennesker aldrig kom ind.

Og jo der er tale om noget ganske håndgribeligt. Ligesom min internetudbyder begrænser min internetlinie til et bestemt maximum, ligeledes ønsker jeg at kunne gøre det med mine programmer. Og forresten skulle man efter min viden godt kunne tælle med nuller og et-taller (også med din hånd hvis din computer er i gået stykker). Så ja det virker ikke som om du fatter en hujende hattefis. www.netlimiter.com kig der så fatter du måske mere...
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 22:15 #7
Jeg er nu helt med. Du vil kunne styrer forbruget. Det kan du med http://www.bandwidthcontroller.com/
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 22:29 #8
Ja, det er tætter på. Det lader dog mere til at være et program der styrer forbruget for computerne på et netværk. Jeg ønsker at kontrollere det på programmerne på min computer. Som f.eks. hvis at jeg ønskede at internet explorer højst kan downloade med 10 KB/S.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 22:35 #9
Det har jeg ikke set, der findes download manegers, f.eks. Gozilla, hvor du kan afsætte en download limit som ikke kan overskrides. Problemet er at hvis man fysisk har adgang til maskinen, kan alt slåes fra eller ændres. Fordelen ved bandwidthcontroller og netlimiter er at dine brugere ikke har adgang til at ændre dine indstillinger
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 22:46 #10
Okay nu prøver at skære det ud i pap.

Forestil dig du har følgende programmer:
KaZaA
MSN Messenger

Du har 1 computer du sidder ved. Du ønsker nu at begrænse download/upload på nogle af disse programmer. F.eks. ønsker du ikke at bruge hele din upload kapacitet på KaZaA fordi du måske skal sende en fil til en ven via MSN Messenger. Derfor går du ind i et program (fx. Netlimiter) og begrænser nu upload hastigheden for KaZaA så du hurtigere kan uploade via MSN Messenger. Hvis du ikke har et program til at begrænse ville de to programmer dele upload kapaciteten 50/50 og i værste fald mere af upload kapaciteten til KaZaA... Så vidt jeg kan se kan bandwidthcontroller ikke det.
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 23:10 #11
det kan bandwidthcontroller ikke, og jeg har aldrig set en software løsning der kan dette. Du skal huske på at det ikke er muligt at se på datapakkerne om de kommer fra det ene program eller det andet program, de ville skulle pakkes op og kontrolleres for protokol. Dette ville kræve en del ressourcer. Jeg skal ikke afvise at en applikations proxy kan dette, med special proxyer til kazaa og messenger (hvis dette overhoved findes) men en sådan løsning koster grovkassen og er  vist ikke relevant her, beklager
Avatar billede champman2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 23:19 #12
LOL ... fatter du keine? Netlimiter er netop et program til at gøre det. Jeg synes efterhånden jeg har sagt det. Jeg spørger jo meget enkelt om et program der kan gøre det helt samme som Netlimiter, så du skal ikke sige at programmet som kan disse ting ikke findes. Spørgsmålet er om der findes andre. Kan slet ikke følge din tankegang om hvorfor det ikke skulle være muligt.

Og jo det er relevant?
Avatar billede champman2000 Nybegynder
24. marts 2006 - 20:18 #13
Ingen kom med ordenligt svar.