Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Wait 30 sec and play 1 frame??

Jeg er totalt dårlig til script.

Hvordan laver man en "wait 30 sec and play 1. frame"??

wait(30sec);gotoAndPlay(1);
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 19:51 #1
Hej igen! :-)

Du laver et nyt (tomt) movieclip og i den frame, der svarer til 30 sekunder, laver du en _root.gotoAndPlay(1). I første frame skal der være et stop(), så movieclippet ikke kører før du beder den om det.

Så kan du smide det clip ind på din hovedtidslinie og bede det om at starte, så snart du har brug for en 30 sekunders pause.

Men... du kunne jo også bare forlænge tidslinien indtil der er gået 30 sekunder. Det er måske nok det nemmeste, men det kommer helt an på formålet og resten af din opbygning i flashen.
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 20:10 #2
Hvis jeg forlænger, vil filmen derved komme til at "veje" mere???
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 20:57 #3
Nej, det vil ikke ændre på noget, da du ikke tilføjer flere data. Filstørrelsen bliver ikke større.
Avatar billede madssaw2000 Nybegynder
02. marts 2004 - 21:36 #4
Thank U
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 21:36 #5
You're welcome... :-)