Avatar billede Pawel Novice
31. januar 2001 - 23:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opgradering af PC

Greetings

Jeg har en ven som skal have sin pc opgraderet.
Den bliver mest brugt til billedebehandling.

Styresystem  : 2000
CPU          : Pentium II 333 MHz
Ram          : 128 Mb
Harddisk    : 4 gb
Grafikkort  : Diamond Viper v330
Motherboard  : Intel SE440BX
Skærm        : (bum, bum, bum, hmmm det er en fin 19 tommer skærm af.....) Kan ikke huske :)

Et nyt grafikkort skal der nok til. Men er der nogle der er specielt bedre til billedebehandling????

Håber I kan bringe mig noget visdom :)

Most Humbly
Story
Avatar billede magnus47 Nybegynder
31. januar 2001 - 23:45 #1
hallo
jeg arbejder faktisk med grafik kort, da jeg selv bruge mange billeder
altså der findes Ultra fra raven det er det aller bedste men koster lidt over 10.000, så er der Geeforce2 det til 5.600kr dette er det andet bedste og så findes der også Geeforce2 et eller andet til 3.400 det er også godt
Avatar billede lassebm Nybegynder
31. januar 2001 - 23:47 #2
ja! et diamond fire Gl1000, men koster også omkring de 6000 kr....
Og så nogle flere ram ville ikke være dårlig. Og en større harddisk, så den har noget plads at arbjede på!!!

/Zyphon
Avatar billede Pawel Novice
01. februar 2001 - 00:08 #3
Hvis han nu kun har omkring 2000 kr til grafikkortet???

Hvad skulle hans valg så være. I må tænke på at den bliver ikke
brugt til at spille på.
Avatar billede nemesis Nybegynder
01. februar 2001 - 00:44 #4
ASUS V7100 Geforce\" er IMHO det bedste køb pt. set på pris/ydelse
Avatar billede vuffe Nybegynder
01. februar 2001 - 13:34 #5
Jeg vil klart mene at han bør vælge Matrox Millenium, da dette kort er bygget til god billedkvalitet, og høje opløsninger, hvilket passer til 19\" skærmen. Læs evt. testen på www.edbpriser.dk
Matrox Millenium G400 Bulk er udstyret med 32MB Ram, kortet kan også udmærket bruges til 3D spil. Kortet fås for 1.225 kr.
Avatar billede Pawel Novice
01. februar 2001 - 14:01 #6
Greetings Vuffe

Det bliver et Matrox Millenium G400.

Mange tak for hjælpen allesammen

Most Humbly
Story
Avatar billede lassebm Nybegynder
01. februar 2001 - 16:42 #7
hmm ville hellere vælge et geforce, men det må du da selv om!
Avatar billede vuffe Nybegynder
02. februar 2001 - 10:59 #8
Et Geforce, i hvertfald MX-eren er det bevist i tests, at så snart opløsninge kommer højere end 1024x768 kører det MEGET langsom, og 1024x768 er jo ikke optimalt til en 19\" skærm.