Avatar billede hangaard Nybegynder
02. marts 2004 - 13:13 Der er 10 kommentarer

Afinstallation af MS-IE 6.0 - installation af MS-IE 5.0

Hej,

Jeg skal ha' testet mit HTML gennem en IE 5.0, men kan ikke lige se hvordan jeg får afinstalleret min 6.0'er først. Kan man fjerne den overhovedet?

Hvis det ikke er muligt, kender i så til nogen IE 5.0 -simulatorer på nettet, som man muligvis kunne bruge?

Mvh.

Hangaard
Avatar billede fromsej Praktikant
02. marts 2004 - 13:27 #1
Det kan være at IEradicator kan gøre tricket for dig.
http://www.litepc.com/download.html
http://www.litepc.com/download/IEradicator2001.zip
Avatar billede varmhund Nybegynder
02. marts 2004 - 13:29 #2
man kan via macromedia Dreamweaver MX 2004 :/
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. marts 2004 - 13:32 #3
Kan den ikke bare fjernes via "Tilføj/fjerm" og der vælge "Windows komponenter" ?
(har ikke tænkt mig at gøre det, - kan derfor ikke teste det)
Avatar billede hangaard Nybegynder
02. marts 2004 - 13:45 #4
fromsej>>Det kan være at IEradicator kan gøre tricket for dig.

På siden hvor dit link fører til står der at IEradicator kan fjerne IE4 og IE5, men jeg skal ha' fjernet IE6, så jeg vil ikke bruge den.
varmhund>> man kan via macromedia Dreamweaver MX 2004 :/

Er det først fra DW MX 2004 at man kan simulere IE5? Sørens! Jeg bruger netop DW MX (6.0) som er den forrige version, så jeg må vel finde ud af om der er råd til opgraderinger.
victor-1>>Kan den ikke bare fjernes via "Tilføj/fjerm" og der vælge "Windows komponenter" ?

Jeg ved ikke om jeg har lyst til at prøve, for der står at den kun fjerner IE fra start-menuen og fra skrivebordet. Hvis det ikke lykkes for mig at kunne skaffe DW MX 2004, hvor jeg kan simulere IE 5.0, må jeg prøve din idé.

Tak for de gode ideer/tips.

Jeg vil lige prøve at få fat på en DreamWeaver MX 2004.

Mvh
hangaard
Avatar billede hangaard Nybegynder
02. marts 2004 - 14:02 #5
Til varmhund,

Jeg har netop installeret en trial-version af DWMX2004, men kan ikke umiddelbart se hvor jeg kan sige at jeg vil ha' html-outputtet vist som var det en IE 5.0.
Hvor finder jeg funktionen?

hangaard
Avatar billede varmhund Nybegynder
02. marts 2004 - 14:56 #6
under code-funktionen, lidt oppe og til højre... jeg kan give en bedre beskrivelse når jeg kommer hjem
Avatar billede halifax Nybegynder
02. marts 2004 - 17:27 #7
Måske kan du snyde Windows til at tro, at IE 6.0 ikke er installeret, og derfor få lov til at installere IE 5.0 (og måske i en mappe for sig) ved at følge nedenstående, bortset fra det sidste punkt.

1: Klick på Start > Kør, skriv Regedit og klik på OK.

2: HKEY_LOCAL_MACHINE \ SOFTWARE \ Microsoft \ Active Setup \ Installed Components \ {89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
Pas på for der er 2 næsten identiske.

3: Højre klik på den streng som heder IsInstalled og ændre den fra 1 til 0.

4: Luk det hele ned

5: Download og indstaler din nye IE 6,0 http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Kilde: http://www.eksperten.dk/spm/258328
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. marts 2004 - 10:53 #8
Hvordan går det "hangaard" ?
Avatar billede hangaard Nybegynder
06. marts 2004 - 19:27 #9
Jeg har fundet en løsning, på mit problem. Jeg har anskaffet mig en gammel PC, hvorpå jeg kan køre en IE 5.0. Så jeg lader min IE 6.0 være som den er.

Tak for de mange råd - de af Jer som synes I fortjener nogle point må sende et SVAR, så vil jeg vende tilbage om nogle dage og uddele dem.

hangaard
Avatar billede victor-1 Nybegynder
03. maj 2004 - 13:29 #10
Der er svar som du kan acceptere ;o)