Avatar billede zack Nybegynder
31. januar 2001 - 23:22 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Installationsproblemer med ME

Jeg har formateret mit drev C:, og derefter starter jeg computeren op med en Win98 bootdisk.

Da jeg så vælger setup, i ME, kommer den med en besked i DOS, som hedder \"Der er ikke nok hukommelse til at køre installationsprogrammet\"

Det er en computer med 192 MB ram.
Avatar billede magnus47 Nybegynder
31. januar 2001 - 23:36 #1
du kan ikke køre ME direkte uden 98 først, jeg havde det helt samme problem med min athlon kig i manualen der står det også
Avatar billede zack Nybegynder
31. januar 2001 - 23:44 #2
Jeg har ikke installeret win98. Den er formateret, og for at komme igang med installationen fra CD-Rom, har jeg brugt en win98 startdisk.

De er på min kammerats computer. Jeg har gjort det samme på min egen, og der havde jeg igen problemer.
Avatar billede visionmagic Nybegynder
01. februar 2001 - 00:09 #3
Hmm, ka putere boote på CD-rom???

så ændre det i bios\'en....
Avatar billede encory Nybegynder
01. februar 2001 - 00:16 #4
Jeg har haft de samme problemer og jeg har 256 Mb
Ram. Men ind imellem lykkes det men så hænger maskinen under første genstart. og så er man lige vidt.

Prøv W2k det Styrer for vildt.
Nu også til spil. hvis du opdatere og installere den nye directX 8.0.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
01. februar 2001 - 07:32 #5
Hmmmmmm, det lyder som om, at ME cd du har, er en opdatering fra Win98 til ME ????
Prøv at lægge 98 ind igen, og så installer ME.
Hvis det ikke hjælper, så mail evt. til mig, så finder vi ud af det.......:)
Avatar billede zack Nybegynder
01. februar 2001 - 11:48 #6
Det er en fuld ME installation. Jeg har installeret det på min egen computer.
Avatar billede zack Nybegynder
01. februar 2001 - 11:48 #7
Dvs. at det er ikke en opgradering af win98 til ME.
Avatar billede hotpop Novice
01. februar 2001 - 20:50 #8
DOOOH! Nu er det ikke fysisk hukommelse der nævnes når der ikke er hukommelse nok, men derimod dos-hukommelse der - som bekendt - jo er lig med 640 Kb!
Bare en oplysning!!!
Avatar billede encory Nybegynder
01. februar 2001 - 20:52 #9
Problemet ligger nok også i at jeg ikke kan boote fra cd rom.
Min bios er indstillet korrekt. og Compueteren er også sød og fortælle mig at den har fundet en boot cd rom, men derfra sker der ikke en flyvende
fis.
Jeg kører med et FIC SD 11 motherboard
VIA Chipset, Og en AMD Athlon 650 Mhz!

Avatar billede mr.athlon Nybegynder
02. februar 2001 - 07:07 #10
Ok, har du prøvet at køre en fdisk mbr ??? Så du ikke kun fdisker selve din HDD, men også master boot record\'en ???
Hvis du efterfølgende ikke kan installere den fra A:, så prøv fra selve drevet. Hvis den ikke reagerer på \"install\", så prøv evt. setup.exe ???
Avatar billede encory Nybegynder
02. februar 2001 - 20:07 #11
Jeg prøver det, mange tak for hjælpen.

Avatar billede zack Nybegynder
23. maj 2002 - 13:48 #12
k