Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 11:34 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

inkludering af inkludering i XMLHTTP

Hvordan kan dette lykkes:

incfunction.asp:
<%
Function doInclude(varDocument)
strUrl      = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
strUrl      = Left(strUrl,InStrRev(strUrl,"/")) & varDocument
strUrl      = "http://" & Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & strUrl

Set objXML2 = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
objXML2.Open "POST", strUrl, False
objXML2.Send strRequest

strResponse = objXML2.ResponseText

doInclude = strResponse
End Function
%>

fil1.asp:
<!-- #include file="incfunction.asp" -->
<%
Response.Write doInclude("fil2.asp")
%>

fil2.asp:
<!-- #include file="incfunction.asp" -->
<%
Response.Write doInclude("fil3.asp")
%>

fil3.asp:
<%
Response.Write "Tekst fra fil3.asp..."
%>

Hver gang jeg afvikler fil1.asp ligger det serveren ned, nogen det har et konstruktivt forslag eller en ide om hvad der er galt...?
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 13:14 #1
Troede sgu da at I var eksperter???

Vi runder op til 200 point...

Håber meget på at nogen kan hjælpe????
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 13:46 #2
Prøv lige dette :

strPage = Left(strUrl,InStrRev(strUrl,"/")) & varDocument
strUrl  = "http://" & Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & Page

Istedet for dette :

strUrl      = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
strUrl      = Left(strUrl,InStrRev(strUrl,"/")) & varDocument
strUrl      = "http://" & Request.ServerVariables("SERVER_NAME") & strUrl

/Websam
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 13:47 #3
Og hvor kommer din strRequest fra ?

/Websam
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 14:00 #4
strRequest er tom... Så den skulle vist ikke have nogen betydning
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 14:26 #5
Hvis den er tom så slet den fra koden og prøv så det jeg skrev ovenfor :o)

/Websam
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 17:06 #6
Har desværre først haft tid til at kigge på det igen nu...

Men så må jeg jo nok lige spørge dig om hvor du får "strUrl" fra???
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 17:11 #7
Desuden er "strPage" ikke det samme som "Page"... ;-)
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 17:17 #8
Og lige til sidst så er der jo ikke en pind forskel på det du skrev og mit, andet end du har fjernet den øverste linie som finder den mappe man befinder sig i, og uden den virker det da slet ikke...!"#?

Er du helt sikker på du ved hvad du taler om???
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 21:10 #9
Ja jeg ved godt hvad jeg laver jeg bruger selv xmlhttp :o)

Men jeg va lidt hurtig tidligere prøv med denne :

strUrl-1 = Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
strUrl-2 = Left(strUr-1,InStrRev(strUrl-1,"/")) & varDocument
strUrl-3 = "http://" & strUr-1 & strUrl-2

Set objXML2 = CreateObject("MSXML2.XMLHTTP")
objXML2.Open "POST", strUrl, False
objXML2.Send

Grunden til at dit ikke virker er at du kalder strUrl mere end en gang i den færdige opbyggede url !

/websam
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 21:12 #10
Ups erstat denne linie :

objXML2.Open "POST", strUrl, False

Med denne :

objXML2.Open "POST", strUrl-3, False

/Websam
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 21:26 #11
Jeg er desværre stadig ikke helt overbevist på at du har 100% styr på det, skal lige være sikker på at du har forstået mit problem...

Det er jo ikke selve inkluderingen som er problemet, det virker fint fint...

Altså hvis jeg kører fil2.asp "inkludere"(XMLHTTP) den fint fil3.asp, men problemet opstår i det øjeblik at jeg vil hente fil2.asp fra fil1.asp... Altså jeg kan ikke hente indholdet fra en fil som henter sit indhold fra en anden fil... Hvorfor ikke og hvordan kan dette lade sig gøre???
Avatar billede websam Nybegynder
02. marts 2004 - 21:38 #12
Jeg melder pas ! Har lige testet det og her virker det fint.

Håber der er andre der kan hjælpe dig :o)

/Websam
Avatar billede cultx Nybegynder
02. marts 2004 - 21:45 #13
Har du lavet alle 4 filer og hentet teksten fra fil3.asp frem i fil1.asp gennem fil2.asp...??????
Avatar billede kimovitch Nybegynder
15. marts 2004 - 02:56 #14
Hej cultx
Jeg tror problemet er, at XMLHTTP objektet ikke understøtter kald fra server til server. Jeg har testet dine filer, jeg havde hul igennem én gang, så var det slut.

Prøv at skifte XMLHTTP ud med serverXMLHTTP - det kører perfekt hos mig.

Med venlig hilsen
Kim
Avatar billede cultx Nybegynder
15. marts 2004 - 20:11 #15
Hej Kim

Ja, jeg fandt selv løsningen dagen efter, og du har helt ret ServerXMLHTTP er det der skal til, selvom den desværre også har et par fejl... :-(

Men da jeg har glemt at lukke spørgsmålet, skal du naturligvis belønnes lidt for et rigtigt svar... Håber det er okay at vi deler i porten (100/100)... ;-)

Smid et svar...
Avatar billede kimovitch Nybegynder
15. marts 2004 - 20:36 #16
Fint nok.
Hyg.
Kim
Avatar billede cultx Nybegynder
16. marts 2004 - 11:38 #17