Avatar billede ThomasK Nybegynder
02. marts 2004 - 10:25 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan brædner jeg *.img fil i??

Hej, jeg har fået noget tid siden hente noget fra hettet... Det bestod af 2 filer? den ene hedder *.img(770mb) og den anden *.sub(30mb)... Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op med dem for at kunne bruge dem.. I "Nero" kender den kun 3 forskellige salgs image filer... og *.img er ikke er ike en af dem... Jeg har meget brug for hjælp så derfor udlover jeg 200 point til den der kan hjælpe mig hurtigt igemmen dette problem... På forhånd tak..
Avatar billede foralias Praktikant
02. marts 2004 - 10:27 #1
Fantom CD er klart det bedste.
Download en trial her http://fantomcd.copystar.com.tw/enu/download.php3
Avatar billede martinowitz Nybegynder
02. marts 2004 - 10:28 #2
Når du bruger Nero, så har du mulighed for at vælge en liste over, hvilke formater, Nero kan brænde fra (dette gælder både version 5 og 6).

Hvordan gør du, når du forsøger at brænde dit image ??

/Martin
Avatar billede foralias Praktikant
02. marts 2004 - 10:28 #3
Den kan brænde image filer og emulere cd-rom drev.
Et kanon godt program.
Avatar billede ThomasK Nybegynder
02. marts 2004 - 10:30 #4
martinowitch>> Jeg går op i menuen og vælger burn image.. men den kan jo kun de 3 filformater??? eller kan den :o)
Avatar billede kennith Nybegynder
02. marts 2004 - 10:35 #5
Hej umiddelbat lyder det som om du har fået fat i 2 ud af 3 filer lavet med Programmet Clone CD. Den sidste manglende fil skal hedde *.ccd når du har fået fat i den skal du så brænde det hele med Clone CD. Desværre er Elby som solgte Clone CD holdt op med at sælge den pga. juridiske spm.

Kennith
Avatar billede lopper Nybegynder
02. marts 2004 - 10:36 #6
du skal bare omdøb *.img filen til *.iso så skulle det køre...
Avatar billede lopper Nybegynder
02. marts 2004 - 10:38 #7
Du kan også load sub/img filen ind med deamon tool og her fra brænde din cd...

Deamon tool er et super tool når man arbejder med images.

søg på google så finder du et sted hvor du kan download det..

;)
Avatar billede lopper Nybegynder
02. marts 2004 - 10:41 #8
Er dit image lavet i clone kan du nok ikke bare rename til iso sry...

Men flere DVD clone programmer der laver img filer kan man bare lave om til iso og så køre det i nero...
Avatar billede ThomasK Nybegynder
02. marts 2004 - 10:41 #9
kennith>>> Det kan faktisk godt passse.. der ligger menlig en *.ccd fil i samme mappe... men den fylder kun 1 kb
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 10:49 #10
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 10:50 #11
ellers pak filen ud med isobuster, winimage el. lign. og brænd den son data cd..O)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 10:51 #12
det er cue.filen..gå i filer og tryk på brænd image i Nero, og find den fil..O)
Avatar billede ThomasK Nybegynder
02. marts 2004 - 11:03 #13
bartfreak>>> Øhh der er ingen cue fil???
Avatar billede foralias Praktikant
02. marts 2004 - 11:06 #14
Prøv at gå ind på det link jeg gav dig, installer programmet tryk burn image, vælg imagefil læg en skive i brænderen og tryk OK.
Så nemt er det.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 11:08 #15
nej men den lille fil, du taler om er det samme som en *.cue fil..O)
Avatar billede kennith Nybegynder
02. marts 2004 - 11:56 #16
.ccd filer er ikke ret store, så det kan sagtens være rigtigt. så du må se om ikke du kan finde en der har en gallem kopi af Clone CD hvis du har nogle gamle komputerblade så prøv at kigge på deres cd'er der kunne måske ligge en prøve version.

Kennith
Avatar billede bartfreak Nybegynder
02. marts 2004 - 12:43 #17
Avatar billede kennith Nybegynder
02. marts 2004 - 12:45 #18
ok det var jo vældigt du kan nemlig ikke få den fra producenten mere
Avatar billede lopper Nybegynder
02. marts 2004 - 13:50 #19
Hent det her tool så er det løst..

http://www.daemon-tools.cc/portal/portal.php