Avatar billede smitx Praktikant
02. marts 2004 - 09:05 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Exchange Upgrade + Spam

Hej Folkens

Jeg har to sprøgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Findes der ikke et sted hvor man kan søge efter opdateringer til Exchange 2000 automatisk ligesom det findes til Windows Update ?

Hvis ikke, hvordan f..... finder jeg så ud af hvilken version vi kører med, og hvad der mangler af updateringer?

Andet spørgsmål.
Vi bliver på min arbejdsplads bombarderet med mails spam og virus, jeg har forsøgt forgæves i timevis at finde ud af hvorhenne i exchange man kan blokerer for vedhæftede filer af bestemte typer, f.eks. vil jeg have blokeret for .pif samt .exe og endelig .scr

Håber i kan hjælpe på det mest simple måde :o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. marts 2004 - 09:11 #1
1. Nej det gør der ikke. Du kan finde versionen samt servicepackniveau i exchange administrator programmet under Help - about.... på serveren.

2. Exchange er ikke god til at blokkere spam, det kræver tredieparts programmer hvis det skal være effektive. Kik på MimeSweeper eller MailSweeper der er to gode programmer til dette.

Hvis dette ikke er en option, f.eks. på grund af økonomi, kan spam lettest filtreres fra på klienterne.
Avatar billede smitx Praktikant
02. marts 2004 - 09:45 #3
Tak men hvad er det for et administrator program du nænver ?
Avatar billede chaospilot Nybegynder
10. maj 2004 - 15:19 #4
Hej Smitx!

Brug Microsoft Baseline Security Analyser til at finde ud af hvad for en sevicepack level du har på din exchange server, og server generelt. Den checker hele systemet for "huller", og kommer med links til download af fejlrettelser.

Mht. spam, så kører vi med en Astaro Security Linux firewall foran exchangen. Den "vasker" alt indgående mail, såvel almindeligt smtp trafik, som pop3 trafik, for både virus og spam. Der kan du også blokere enkelte extensions på de modtagne filer. www.astaro.com

¨God vind med det!