Avatar billede amfora Nybegynder
02. marts 2004 - 03:38 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Fejl med Mpeg format, eller?

Jeg har lavet nogle videoklip med et videokamera, og optaget dem ind på PC i Mpeg format.

Disse videoklip er brændt ned på en CD og sendt til en anden som skal se dem, men det kunne han ikke.
Og skriver Media Player har fundet en ukendt fejl.

Jeg kan dog sagtens selv afspille dem  På min primære PC, hvor videoklippene er lavet og brændt på CD, der virker de alle.
Men på min sekundære PC opstår samme fejl som han også har fået.
CDen var afprøvet på nogle filer, og virkede på min primære PC.

Forskellen på mine 2 PC er den ene kører med Windows XP og windows media player 8.0, samt også andre videoprogrammer.
den anden, hvor de ikke virker, med Windows ME og windows media player 7.0
Dog virkede det efter at have installeret, på min sek.PC, et videoprogram: IntervideoWinDVD 4. som jeg fik med mit grafikkortet til min pri.PC

Men det kan bare ikke være rigtigt, det burde have virket 1.gang med standard programmer, da alle filer er i ens mpg format. Der var kun én fil han kunne afspille, det var også  i mpg format, men den fil havde jeg lige redigeret ( sammensat af 3 små videofiler til 1 stor videofil) og så gemt som mpg format.

Fejlen må ligge i noget med programmer versioner eller mpg fil format.
Kan nogen komme med en forklaring og løsning?

MVH

Amfora
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
02. marts 2004 - 09:37 #1
Du skal nok have installeret nogle ekstra codec. Dit digitale kamera
gemmer nok videoerne i et "nyere" format end det som din sekundære pc
kan klare.

Prøv at installerer den nyeste divX fra www.divx.com (http://download.divx.com/divx/DivX511.exe)

Der findes også andre codecs - men prøv lige denne først!
Avatar billede andyand Nybegynder
02. marts 2004 - 11:20 #2
kommer dine optagelser ikke ind på din pc i AVI formatet pr default?
Avatar billede amfora Nybegynder
02. marts 2004 - 12:04 #3
Hej
Jeg skal prøve med divx.  Men er et mpeg format ikke det samme, uanset årgang?
Kan man så mon gemme i et "ældre" mpeg format, så alle kan afspille filerne, uden at de har de nyeste programmer?

Når jeg optager fra videokameraet ind på PC, så vælger man først i hvilket format det skal være i, mellem AVI eller Mpeg.
AVI fylder enormt, så jeg vælger Mpgeg. Optagelsen sker dog i AVI, og når videoklippet er slut, laver programmet selv om til Mpeg, som tager lidt tid.

Er AVI format bedre til at kunne ses af alle almindelige programmer?
Avatar billede amfora Nybegynder
02. marts 2004 - 14:26 #4
Har lige prøvet med DivX, linket, det virkede ikke.
Det viser sig at den ene fil som godt kan afspilles er MPEG1 og de andre som ikke kan afspilles er MPEG2.
Så de program jeg bruger til at optage med, Pinnacle studie 8, gemmer åbenbart som MPEG2 som standard, men hvis man lige har redigeret eller sammensat videoklip, så gemmer det som MPEG1. Selvom begge filer bare hedder mpg.

Jeg kan i Pinnacle Studie 8 godt gemme MPEG2 som MPEG1, men det tager enormt lang tid da jeg har mange filer der så skal laves om, og konverteringen bliver i en lavere opløsning.

Er der et program som kan afspille MPEG2 direkte, som man lige kan downloaded, eller kan man opgraderer Windows media player ver. 7 til at kunne afspille MPEG2?
Avatar billede andyand Nybegynder
02. marts 2004 - 14:35 #5
mig bekendt (og jeg er ikke professionel)bør man hive det ind som AVI (ja det fylder)
Når du så har redigeret din film kan du jo eksportere rent eller komprimere i hvilket format du skulle ønske. Div X er en mulighed men husk på at det trods af talløse millioner af downloads, stadig er et "underground" format og at mange officielle programmer som premiere osv, så vidt jeg ved ikke understøtter det.
Find evt. ud af et eller andet med en god AVI komprimering , så skulle du og din homie vist være fint kørende...
Avatar billede amfora Nybegynder
04. marts 2004 - 00:26 #6
Hej Dette program kan afspille MPEG2

http://www.moonlight.co.il/download/EMpgPlayer_21.zip

Tak forhjælpen