Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
01. marts 2004 - 21:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Modtager og sender mærkelige mails

Jeg modtager dagligt mails fra personer jeg ikke kender, som indeholder virus.
I mailen står der højst en sætning, som fx "read this immediately".
Jeg har også hørt fra andre, at jeg åbenbart selv udsender disse mails - hvilket tilsyneladende må ske uden jeg ved af det.

Jeg har scannet min computer for virus, med Panda antivirus og nyeste virus definitions.

Nogen ideer?

På forhånd - Tak for hjælpen
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. marts 2004 - 21:15 #1
Du må endelig ikke åbne nogen af dem.

Det er højst sansynligt mails fra andre der har dig stående i deres adressekartotek.

Eller hvis du har offentligtgjort din e-mailadresse så er du udsat
Avatar billede popsy Novice
01. marts 2004 - 21:15 #2
Afsender adresserne er for det meste forfalskede, hvis du har scannet din pc så kan du være ret sikker på du ikke har virus.

Samtidig så lad være med at skælde andre ud for di virusen kommer fra dem, det kan du være ret sikker på den ikke gør :)
Avatar billede popsy Novice
01. marts 2004 - 21:18 #3
http://www.it-avisen.dk/index.php/news/show/id=6587  Der er lidt info om skiderikken der :)
Avatar billede popsy Novice
01. marts 2004 - 21:20 #4
Avatar billede andersenph Nybegynder
01. marts 2004 - 21:20 #5
Du kunne jo eventuelt oprette en regel for disse mails

Hvis du markerer mailen og går ind i meddelese/opret regel og bruger de kriterier der er der, kan du undgå dem fremover
Avatar billede jacobodgaard Nybegynder
01. marts 2004 - 21:57 #6
Min antivirus sletter fra start af de vira der kommer ind via mailen.
Dog stadig irriterende at den bliver afsendt mails fra "min mailadresse" :(

Kan det passe er det for det meste kun er ofir, hotmail osv der sendes fra?. De fleste af de mails jeg modtager, er nemlig fra de adresser.
Avatar billede echsphilee Nybegynder
02. marts 2004 - 05:26 #7