Avatar billede bif_pin Nybegynder
29. februar 2004 - 23:48 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Zonealarm blokere ikke internet når låsen aktiveres.

Mit problem er min surfing på internettet går meget langsomt.
Det undrede mig og da jeg åbnede "Status for min internetforbindelse" bemærkede jeg at min PC sender næsten ligeså mange bytes afsted som jeg modtager og at der er aktivitet hele tiden. Det vil sige at den får sendt og modtaget utrolig mange bytes hver gang jeg er på Internettet og det gør min forbindelse meget langsom når jeg surfer.

Så prøvede jeg forgævees at blokere med Zonealarm men uden resultat. Alle sider var lukket af og zonealarm var sat til at blokere internettet med låsen aktiveret. Men aligevel blev den ved med at modtage og hente bytes i samme omfang.

Jeg kørte Ad-aware for at finde en sniger men den fandt ikke noget.

Er der nohgen som kan give mig en forklaring på problemet og evt. en løsning er der 100 points hjemme.

MVH Tom

Jeg er indhaver af et K56 modem og har Zonelarm instaleret.
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2004 - 23:59 #1
Du kan have tilføjet nogle programmer som må gå på nettet selv om ZA's lås er til.

Jeg skal lige høre, er det pakker der bliver målt eller er det reelle bytes? - der er nemlig en stor forskel.

Du kan hente Leaktest her og se om der er forbindelse ud. når du kører den skal du sige nej i til at den må gå på nettet når ZA spørger, hvis den alligevel får lov er din ZoneAlarm sat forkert op. http://grc.com/lt/leaktest.htm

Desuden kan du teste dine porte udefra her: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Avatar billede chalde Seniormester
01. marts 2004 - 09:52 #2
Zonealarm er ifølge mange ikke andet end falsk tryghed (til en hvis grad).
Vil anbefale dig at kigge på en anden gratis firewall. Sygate personal f.eks:
http://download.com.com/3000-2092-10247416.html?tag=lst-0-1

Og tag en online virusscan. Kunne tyde på der ligger et eller andet og roder rundt:
http://www.pandasoftware.com/activescan/com/activescan_principal.htm

Og til sidst for at være helt sikker, kan du vente på at en af hijackthis-gutterne/gutinderne kigger forbi (fromsej, arlet, aovergaard) med lidt mere info/løsninger.
Avatar billede Slettet bruger
01. marts 2004 - 14:15 #3
Chalde > Jeg er helt enig i at Sygates firewall er at foretrække frem for Zone Alarms gratis version. Jeg syntes dog at Zone Alarm Pro er en ganske fortrinlig firewall, men den koster jo også lidt.

bif-pin > Hvis du vil have din computers sikkerhed tjekket helt op bør du følge chaldes råd, der er en vejledning til indsendelse af en log fil her: http://www.eksperten.dk/artikler/127
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 17:03 #4
hvilken version at zonealarm bruger du ?
Avatar billede bif_pin Nybegynder
01. marts 2004 - 21:18 #5
Tak for alle jeres henvendelser.

Jeg er indehaver af Zone alarm pro version 3.0.081.
Jeg har kørt Ad-aware og fjernet det som den kom frem med efter en scanning.

1. Når jeg har pro udgaven er den så ligeså god som Sygates firewall?
2. Kan jeg evt. køre med begge firewalls?
3. Er ad-aware ikke lige så god en spy scanner som Spywarefri, Spybot og HijackThis?

Jeg spørger forsi jeg jo er indehaver af k56 modem og hvis de ting jeg allerede har er det jo ligemeget med at downloade yderligere sikerhedsforanstaltninger.
Men hvis i mener det skal til, vil jeg selvfølgelig gøre det.

MVH Tom
Avatar billede serverservice Praktikant
01. marts 2004 - 21:58 #6
Hvis du bruger zonealarm ver. 3.7 kan du godt blokere internetadgang.
Den eneste grund til at jeg bruger sygate er at den kan truste et ip-range. Det kan de gratis zonealarm også- men det virker bare ikke.
Til gengæld synes jeg zonealarm er mere overskuelig end sygate.
Avatar billede bif_pin Nybegynder
01. marts 2004 - 23:10 #7
Nu har jeg kørt spywarefri online og den fandt "surferbar" som blev fjernet.
Så kørte jeg online pandaantivirus. Her fandt den en række virus som den fjernede men der er en som den ikke kunne fjerne. den hedder Apdoor.M og ligger under system32 og har inficeret filen wjrscj.dll.
Panda kunne ikke udbedre denne fejl. Ved nogen om det vil skade at fjerne denne fil fra system32 biblioteket? eller hvordan eg kan fjerne denne virus?

MVH TOM
Avatar billede bif_pin Nybegynder
01. marts 2004 - 23:28 #8
Jeg skal lige tilføje at alt dette desværre ikke hjalp eftersom den stadig uploader ligeså mange bytes som den downloader.
MVH Tom
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2004 - 02:15 #9
Hej igen Tom

Der er vist ingen tvivl om at du er angrebet og at det er det som forårsager den trafik på din computer. En del virus rammer både firewalls og antivirusprogrammer, det kan være derfor din zone Alarm reagerer mærkeligt, eller slet ikke reagerer.

Jeg vil stadig foreslå dig at følge vejledningen i artiklen jeg nævnte længere oppe og smide den efterfølgende logfil herind. Resten som ikke kunne fjernes med Panda kan fjernes manuelt.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. marts 2004 - 11:18 #10
JA du bør følge spinoza´s gode råd og få renset din pc helt
Avatar billede morpheuz Nybegynder
04. marts 2004 - 15:04 #11
Når du har renset din pc, så test zonealarm pro med denne firewall tester..den tester din firewall for lækager også hvorvidt at skadelige programmer og trojans kan hi jacke andre legitime programmer til at få adgang til internettet. Jeg bruger selv ZAP og denne fik som en af de eneste topkarakter, men en betingelse er at du sætter programkontrol til Higest, ellers kan nogle trojaner gå lige gennem firewallen. http://www.atelierweb.com/awft/
Avatar billede bif_pin Nybegynder
04. marts 2004 - 22:03 #12
Jeg prøver at køre testen og derefter om der er nogen huller.

MVH Tom
Avatar billede bif_pin Nybegynder
07. marts 2004 - 10:59 #13
Tak for alle henvedelserne.
Min PC kører fint igen og jeg vælger at dele points mellem spinoza og chalde som har været til størst hjælp.

Dog skal jeg lige have et svar fra jer.

MVH Tom.
Avatar billede chalde Seniormester
07. marts 2004 - 16:11 #14
Jamen her er et fra mig.
Fortsat god vind på nettet :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 16:14 #15
Her har du et svar :)

Du er stadig velkommen til at lægge en log ved hvis den giver dig problemer igen.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2004 - 16:15 #16
Hmnn... én gang til.